AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.213

F20 M135i

Sida 92 av 172
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Sommardäcken är på nu :)

Tröttnade på att nöta dubbar på torr o blöt asfalt. Har ju varit plusgrader ett tag nu.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Låter spännande imorse hade vi blixthalka i GBG!

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Ställde på min bil för en veckan sen kör också med sommardäcken på,det är gött.

///bmwlars
Ska beställa MPSS och lägga på originalfälgarna. Skulle ni köra på originaldimension, dvs 225/40 och 245/35, eller hade ni kört på någon annan storlek?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag skulle lägga originaldimensionen. De är precis lagom så att de skyddar fälgkanten ifall du skulle nudda trottoaren. Skulle se konstigt ut om du skulle ha bredare eller smalare för den delen.

Lycka till!
da
280
damaen
M135i xDrive
Har någon sänkt sin M135i?
Jag är sugen, men undrar om någon kan rekommendera ett ställe eller privatperson runt Uppsala/Stockholm som gör set för bra pris? Novation här i Uppsala skulle ha ca 5000 kr för arbetet, vilket känns på tok för mycket.

Vet man vad man håller på med borde det inte ta mer än 2 timmar för alla hörn.
Damaen
Säg gärna till om du får tag i något bra alternativ. Jag ska byta fjädrarna nu i samband med att sommardäcken ska på.
da
280
damaen
M135i xDrive
OK det ska jag göra.
Vilka fjädrar ska du byta till? Eibach, H&R, ST...?
Det lutar åt Eibach Pro för mig, de sänker ca 15 mm. Är rädd att den blir för låg och stötig och risk för skräp i trottoarkanter annars.
Kanon! Man kanske kan få ett något bättre pris om vi kommer med två bilar samtidigt?
Jag kör på Eibach. Vill inte heller att den ska bli för låg. Dels pga framkomlighet och dels pga att jag helt enkelt tycker det så jäkla fult med för låga bilar.

Vilka alternativ finns för monteringen? Stertman kanske?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag ska till Stertman på måndag nästa vecka för att göra ett extra oljebyte. 4000 mil på samma olja kan inte vara nyttigt så jag kör ett emellan. Sen kan man diskutera om varför man går emot BMW rekommendationer men det skadar nog inte iaf.

Jag kan fråga om Ni vill vad det skulle kosta för 2 bilar, ev. 3 st ;)
bm
390
bmwlars

Det skadar aldrig att byta olja,konstigt att BMW har så många mil mellan bytena .

Jethro jämför Audi S3 mot BMW M135i på spåret på Bedford Autodrome.
Länk

N55 låter fantastisk!

///bmwlars
sg
77
sg
340i xDrive -16
Mmm sommarhjulen på :-)

Martin.E: berätta gärna om hur MPSS funkar.

Någon som fått bra svar på varför bilen verkar levereras ed MPSS i alla andra länder men att vi får Bridgestone? Potenza är bättre på dåliga regniga svenska vägar?
da
280
damaen
M135i xDrive
Mest troligt får vi RFT för att BMW vill spara in pengar på mobilitetsgarantin...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Fick info imorse från min säljare att min bil förmodligen kan levereras i slutet av nästa vecka! är så spänd att jag skiter på mig!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
bmwlars; Active Sound låter fantastiskt..? :)

Men intressant det han säger om LSD, tydligen på gång som option!
Mo
176
Moe
Cykel
damaen: Jag är helt säker på att det är därför. De har fått dispens på M-bilarna att köra på icke RFT. Löjligt men sant.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Leverans inbokad på Måndag! Fasiken va man har längtat! Har tom tagit måndagen ledigt från Jobbet. Inget får störa denna speciella dag!
damaen, andra också.

Ett tips.
Ang buckla främre som i regskylten - om det finns framvarande bilen med dragkroken i fickparkeringen. - Alltid parkerar jag min bil ca 1 meter från framvarande bilen, för att vara säker sida.

Jag glömmer aldrig när en man som kom fram till mig när jag hade parkerat i ficket, och han skällde mig - "besserwisser" - för jag tog plats för mycket. Jag fick förklara för honom om dragkork-problem. Han fick hålla tyst. :)

I Tyskland har ofta snedparkering i gatorna. Det är bäst och mest säkerhet.
Jag har aldrig förstått hur kommunala trafik- och gatukontoret tänker!?! Samma sak "vassa" och höga kant av sten... :/

bmwlars:

Jag har ju känsla att BMW struntar i det och de väntar att motor ska få haveri... De är inte dumma i huvuden, för de tjänar på reparationsbusiness.

Ju glesare intervall desto det ger mer skada.. eller hur?

Det är nog bäst att byta olja 1-2 ggr per år beroende hur du kör.

bm
390
bmwlars

IBMW:

Har redan bytt olja efter 120 mil sen kommer jag byta vid 1500 mil ,har ingen lust att köra 3000mil mellan bytena tror att det minskar slitage på motorn .
Samma att inte belasta motorn förrän temp på oljan är 90 grader .

Pavel:
Grattis till din bil! du får två bilar i en,på Eco pro läge en lugn och mjuk vardags bil,
och med sport läget en racer med extrem prestanda.

///bmwlars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.