|
Sida 90 av 172
|
|
|---|---|
|
Antar att de är de här man ska ha? Länk |
|
|
Har Eibach pro kit på min GTO och det fungera perfekt iaf |
|
| prisutvecklingen :-) | |
|
Kris Ja min telefon ville inte riktigt som jag ville om man säger så:-) |
|
|
Martin.E: Eibach artnr E10-20-030-03-22 passar till xDrive. Verkar kosta cirka 1200 kr |
|
| Är det någon här som provat tune:a sin M135? Jag är lite sugen på en JB4... | |
| Är det någon här som kört och jämfört nya S3 SB med M135i..? Min Audi-ÅF tycker jag borde köra den innan jag slår till :) | |
|
Jag har provat nya S3:an... Den är fin, men motorn går ju inte jämföra med 6an i BMWn... Sen har den ju största delen av drivningen på fel hjulpar... |
|
|
Sani Har också provat S3 och tyckte inte det var nått att hänga i granen direkt. Men prova själv så får du se. :-) A45 däremot… Körde den i veckan och nu ska en polare beställa en så det är nog läge för mig att börja snegla på trim… |
|
viobebe |
Sani: Vänta tills S3+ kommer, den och Golf R Evo kommer att få samma motor på 380hk och 500NM baserade på EA888 motorn. Och sedan kommer nya RS3 som lär ha mer än 380hk, hästkraftskriget är inte slut än... |
geradeaus |
Kan intyga att A45:an är riktigt brutal. Stenhårt chassi jämfört med M135 - inte samma sköna sång ur motorn dock, men den låter lite mer från motorn inne i kupén och har ett aggressivt ljud. Riktigt trevligt ljud vid växlingarna som extra krydda! BMW:n funkar nog bättre som vardagsbil... |
|
Har inte kört S3an själv däremot A45 och visst den är brutal men den skulle iaf jag tröttna på riktigt snabbt. Har haft en E55 AMG tidigare och A45 känns ju mer som en "GTI än en "AMG"" och jag skulle välja BMWn alla dagar. Men det är otroligt hur utvecklingen går framåt har tidigare haft en EVO X trimmat till 400hk snart kanske man kan köpa en Golf R med 380hk:-) |
|
|
Tror inte det kommer +80hk till S3, trots vissa artiklar som cirkulerat...Audi döper nog den varianten till RS3, rätt o slätt! Jag vill att CLA45 AMG Shooting Brake ska komma ut - nuuuu....alt en M235iGC haha |
|
|
Hej, Kommer precis i från att ha ägt en 1M. Kollar runt på nytt alternativ nu.Och vill ha 4wd. Har precis kört S3 och Golf R 2014. Ingen av dessa levererar nåt speciellt med tanke på pris :-( Golf R kändes något mer busig, men inte alls som en BMW levererar. Dock trodde säljchefen att det aldrig kommer att levereras en + version med mer än 20 hk extra, så allt skriveri om 380hk är Bull.... Nya RS3 däremot kommer att landa på ca 380 HK, och med en prislapp på ca 150 000:- upp mot en vanlig S3 , sjukt pris i mitt tycke. M135 xdrive har däremot ett trevligt ljud , även om det är fejk från högtalarna, vilket ändå kändes trevligt. Låter som man har mer pulver på nåt sätt :-) Har även kört A 45 AMG och CLA 45 AMG. Sjuka bilar till att leverera måste jag säga. Lite synd att effekten levereras så högt upp i varvtals registret bara. Iofs lite känsla som en go sugmotor. A 45 an hade dessutom AMG performance avgas, så den lät sjukt. Ja , det är svårt beslut det här |
|
|
Det är väldigt lite "fejk"-ljud från högtalarna i M135i. Jag har provat programmera om det, av/på, och även med M5:ans ljud och det är ganska små skillnader tycker jag. |
|
| ...så det mesta (~90%) är faktiskt äkta vara :) | |
|
Är det någon som kan vara snäll och förklara lite runt det adoptiva chassit? Vad är det egentligen jag har köpt? När jag satt och letade runt lite i menyerna så verkar det som att det enbart är i läge sport och eco man kan göra några typer av inställningar. I sport så kan jag välja motor och chassi, chassi och motor. Är det här allt?? |
|
|
Typ så är det nog. Jag har inte adaptiva chassiet men vad jag vet så är det mjukare inställt i Eco-Pro och Comfort. I Sport-läget kan du välja om det ska vara mjukt eller hårt, och i Sport+ är det alltid hårt. Mer inställningar än så är det inte, däremot ska det adaptivt justera sig själv lite beroende på körstil och underlag. |
|
| Men hur funkar det om man har standatdcahhsiet då? Jag har de själv på min f11 med sportautomen. Innebär de att dämpare på mina blir hårdare när jag väljer in SPORT + läget? | |
| Standard chassit har ej justerbara dämpare. De har samma dämpning oavsett körläge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.