|
Sida 89 av 172
|
|
|---|---|
|
damaen, hur är greppet såhär i vinertid? Jag har aldrig ägt en fyrhjulsdriven bil, vet inte hur hur stora skillnaderna är. Jag ser dock fram emot att få ner all kraft i marken, särskillt då jag älskar snabba starter. Synd bara att våra bilar inte har launch control. |
|
|
Det är min första fyrhjulsdrivna bil, och första bil med dubbfria vinterdäck, och 3x effekt jämfört med förra bilen, så det är svårt att jämföra men visst verkar det vara betydligt bättre drivgrepp. Dock är det ju ändå lätt att spinna loss med 450 Nm... Om din bil är byggd efter Juli 2013 eller nåt sånt så kommer du ha launch control. |
|
|
typiskt, min bil kommer byggas i slutet av Mars / början på April. Tror du att det är en mjukvareuppdatering som sedan krävs för att få launch control eller är det hårdvara? |
|
| Då är det ju lugnt Pavel. Ändringen gick väl in förra året till modellår 2014? | |
| Det är lugnt Pavel, notera att jag skrev 2013 ;) | |
| Haha.. Vad får vi som planerar en manuell bil då, finns det någon form av LC ändå? | |
| Japp. Manuella har alltid haft launch kontroll... det sitter i dina fötter :) | |
|
riktigt kul läsning i den här tråden, =) Jag trodde jag var ensam om att lägga dyra pengar på en "liten" bil. Har fått ta väldigt mycket kritik från kollegorna pga mitt bilval. Det vanligaste argumentet är: Om du är beredd att lägga 450tkr på en bil varför köper du inte en stor och snål bil som 520d ? Det verkar som många människor vill ha mycket plåt för pengarna, när jag berättar om kraft, körkänsla etc tycker dom bara att jag är konstig som inte tänker på förbrukningen och skaffar en 5-serie diesel.. suck.. =( |
|
|
Haha.. ja det är sorgligt. Som om utrymme är viktigast. Står ju tyvärr mest bara dieslar i utställningshallarna också. |
|
| +1 | |
| +2 | |
|
Min tillflyktsort från all kritik - M135i tråden =) En kollega blev genuint upprörd över mitt bilval, nästan som om jag sårade honom personligen. Jag fattar inte? Kallade mig mig för barslig, att jag borde välja en mogen bil. Han kör en ljusgrå V70 D2, jag har aldrig sagt ett ord om det. |
|
| :) | |
| Enkel psykologi - ditt val av bil förstärker den lilla rösten inom honom som säger att han borde/kunde köpt en rolig bil istället...och detta gör honom upprörd = försvarsmekanism ;) | |
|
Det kanske beror på avundsjuka, i det undermedvetna så skulle dom kanske vilja ha en sådan bil? Som ni kanske vet så har jag min bil till salu,har varit sjukskriven sen oktober och då jag inte vet än hur mycket jag kan klarar av att jobba,så har jag valt att prova att sälja min BMW M135i-x-Drive,så är det någon som kanske funderar på M135:a så hör av dig till mig. Bilen finns på Blocket Länk ///bmwlars |
|
|
Grå V70 D2. *vomerar* 260 kSEK ny Länk! Lägg på 100 och få en kanonkul 135i !!! Han klagar för att han inser sitt misstag, och nu går han och väntar på att hans V70 skall bli 3 år gammal så att den kan "moraliskt" få bytas ut. Mot en Passat. hahaha |
|
|
Hej Ny här på forumet. Beställde vår första BMW dagarna innan jul, en Alpinvit M135i Xdrive, den kommer att levereras ca v.17-18. Det blir en olidlig väntan... Får väl hänga lite här på forumet så länge, verkar som man hamnat bland riktiga biltokar, perfekt. Hälsningar Magnus |
|
|
Kul att tråden lever läser allt och följer pris ut verkligen på blocket. Ser inte ut som det är världens mest lätt sålda bil. Vilket förstås gynnar vi som inte vill/kan ta den första dyra smällen. Har visserligen mer o mer snöat in på en m235i fast hag vet en 5dr skulle passa mig bäst. Hur tror ni nya Golf R står sig mot m135i? |
|
|
Pris utvecklingen:-) |
|
|
Funderar på att byta fjädrar på min till våren. Kikar man runt lite så verkar Eibach+spacers vara en populär kombo. Är det någon som vet exakt vilka fjädrar jag ska ha och var jag kan beställa dem? Har x-drive och adaptiva dämpare. Har det någon betydelse? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.