AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.222

F20 M135i

Sida 88 av 172
Någon mer som har problem med gnisslande bromsar? Sjukt irriterande!
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Martin: jag har aldrig märkt av det men det verkar ha varit relativt vanligt förekommande hos 1- och 3-serien då det skrivits en del om det på forumet tidigare.

Blir väl i och för sig så när man fiskör som du gör - släpp foten från bromsen åtminstone nån gång ibland...;-).

/Arvid
sg
77
sg
340i xDrive -16
Martin.E: ja från och till. Jag fick svaret att beror på "miljöanpassade bromsbelägg". Försök bromsa bort det, motorvägsfart och lång sugande inbromsning.
da
280
damaen
M135i xDrive
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Mm, hoppas de kommer med fler exteriöra färgval på M135:an också...även om presskommunikén inte säger något om det (tyvärr).

I diverse listor på BMW.se figurerar förresten "M135 cab - 427000:-"....men jag tror det rör sig om en miss??
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Pavel: Jag kör H&R sänkningsfjädrar med Adaptive M Suspension, det funkar fint och gör en rätt stor skillnad, på gott och ont. Bilen blir helt klart hårdare och mer responsiv. Fjädrarna sänker ca 25 mm jämfört med M135i original har jag för mig. Jag har BBS 19" fälg på sommaren och original 18" på vinter, tycker komforten är rätt ok även med 19".

/Johan
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Kul med den nya ratten! Då kommer jag säkert få den i min bil som kommer produceras någon gång i mitten av Mars.

Alla,
jag börjar överväga att beställa xDrive till min. Provkörde en xDrive förra veckan och uppmärsammade hur mycket mer grepp den har nu i vintertider.
Däremot tyckte jag att den inte riktigt hade samma hårda acceleration som den bakhjulsdriva jag provade först.

Hur upplever ni skillnaderna?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Nu har jag ju ingen 135, men provat både med och utan kryss-drive, men jag gillar när rumpan skakar lite och tappar greppet. Acceleration är roligt, men inte allt. Bakhjulsdrivet ut ur en rondell är roligt.

Fast idag i slasket i Göteborg, var man inte snabb i accelerationen. Men köra på ställ funkar ju fint. Vilken balans!

/Grogg-Frogg
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Har nu kört 2000 mil och har fortfarande gnisslande bromsar. Har bromsat en hel.....
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Pavel: X-Drive eller inte, svår fråga att råda om. Det handlar om vad du prioriterar, finns väl inget som är "bättre".

Jag funderade aldrig på 4WD, hoppas att BMW fortsätter bygga den här typen av bil, det finns inte mycket annat i prisklassen med rak sexa, >300 hk, RWD.. Jag funderade på en Cayman ett tag men den är ju hopplös i vardagen och lite för dyr.

Ska väl även erkänna att jag har en annan vinterbil med 4WD, lågväxel och diffspärrar när det blir riktigt illa med snön :)

/Johan
Visa användare
3.753
Sani
Johan; du verkar ha en bil i färgen VO? Den första jag känner till, gillart! Blir det en M135i, ska jag försöka få igenom det där hemma också..

Har du bilder på din bil, med sänkningen?
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Sani: Ja, det stämmer. Jag vet inte hur man lägger upp bilder här men webbadressen nedan ska funka om du klistrar in den i din webbläsare, provar att länka också men det kommer säkert inte funka.. Jag hittade ingen bättre bild nu men du ser ju lite hur det ser ut. Man vinner en hel del utseendemässigt med fälgar som breddar mer utåt än original.

Länk

[URL=Länk

/Johan
Jag har också gnisslande bromsar, sjukt irriterande.
Har varit på verkstan med då gnisslade det såklart inte.

/Christian

Visa användare
3.753
Sani
Tackar, snyggt Johan!!
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Tack! Jag är nöjd :)

/Johan
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Ser snyggt ut, Johan! :)
En sänkning gör susen för utseendet. Men jag tycker originalfälgarna sitter alldeles för långt in i hjulhuset. Vad är det för offset och inpressning på dina BBS?

Gällande Xdrive. Finns väl inget rätt eller fel och de som provat AWD brukar ju uppskatta det och välja det igen. Personligen tycker jag uppträdande och balans är viktigare än att vara snabbast i rödljusen året runt. Jag njuter mycket mer av en välbalanserad lätt drift ut ur en rondell än att vara ett par tiondelar snabbare genom den.
Som oxyjohan skrev här ovan, hoppas aldrig BMW slutar tillverka små (relativt) lätta bakhjusdrivna bilar med +300 hk. Då blir jag kvar som kund. :) Om de bara kunde lära sig att elektronisk diffbroms inte fungerar och montera en ramplamelldiff istället så ska jag inte klaga på något.

Mvh Johan
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
ja, spacers är nästa sak på inköpslistan till min dieselsprutt.
och fälgar...
och...
&...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Då har man ändrat i beställningen till en xDrive.
Har kört bakhjulsdrivet länge och ser riktigt fram emot att ha mer grepp!
da
280
damaen
M135i xDrive
Jag var också tveksam till xDrive men har det på min, och det är inga problem att få ut baken om man vill :)
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Samson: Tack :) Fälgarna är 19x8et40 fram och 19x9et44 bak. Jag ska montera en tunn spacer fram när sommardäcken åker på (spacers är inte monterade på bilden). Bak sitter det perfekt.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.