AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.156

F20 M135i

Sida 86 av 172
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Martin E, är det dom fälgarna som du pratade om tidigare?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Nä fy f*n, köper du den där vägrar jag sätta mig i den!!"..löd domen där hemma idag, om den planerade orangea M135:an :( Inte ens färgbyte hjälpte, hela bilen fick epitetet "tråkig".

Hon anser att vi ska vänta tills Panameran (som vi båda suktar över) är nere i samma pengar, dvs runt 400-450k…svårt det här, hur göra?! Jag MÅSTE ha en bil till midsommar i år, vilket innebär att en nybilsbeställning snart måste läggas isf..
Verdi
Köp en begagnad bil till sommaren istället. Finns mycket roligt för de pengarna om man inte bryr sig om driftkostnader.
Du köper något billigare tillfälligt för runt 250tkr och kör den tills Panameran gått ner i pris. :)
Typ en 335i Länk
sg
77
sg
340i xDrive -16
Nysnö. Oplogade vägar. Hakka 8. 320 häst, x-Drive och Sport+. Dra åt ******* vad roligt det är!
Visa användare
3.753
Sani
Ja det är helt sjukt vilka beg.bilar man kan "nå" under halvmiljoner - märken som man kanske tidigare bara suktat efter på DuTub….(Aston Martin, Bentley, Maserati GT, E63/S65 AMG mm)

Nu är det grav beslutsångest, speciellt som jag var/är så djupt inne i processen att beställa en ny M135i :) Hmmmm
Visa användare
3.753
Sani
More; tack - men aldrig att jag köper en 3-serie utan M-paket :) Och sedan kan det faktiskt vara käckt med bakdörrar, då vi har ett barn…men för ovan nämna Masse skulle jag kanske kunna leva med det hehe
Hehe! Där ser man, visste inte att det fanns kids i bilden. :)
Kolla 325an Länk.
Visa användare
3.753
Sani
Nä tack, för slö :) Jag tror nog att det kommer finnas många fina bilar för de pengarna i maj - kanske tom Panamera, om jag har tur! Men nu känns det som att jag tyvärr kom av mig något; vad gäller M135:an…

Kanske hittar en fräsch M3 E90 LCI med Driver's package tex.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Tänkte göra en mellanservice, dvs byta olja +filter då den har gått 1800 mil och har enligt datorn 1200 mil till nästa service.

Behöver man nollställa serviceindikatorn eller kör man vidare som vanligt, någon som vet?
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Zoppo :

Hej, jag brukar alltid nollställa , men om man vill så kan man köra till 3000mil och nollställa då fattas ju bara 1200 mil till nästa service.

///bmwlars
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Ny M135i beställd i 3-dörrars utförande, vit med sportautomat.
Nu är det 3 månders väntan som gäller :(

Blev riktigt förälskad i modellen vid första provkörningen. Underbar körkänsla och prestanda. Sen ser den väldigt kompakt ock kool ut.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Grattis Pavel, roligt att du har beställt en M135.

Har läst många av dina inlägg i den "lilla" tråden ;)
da
280
damaen
M135i xDrive
Grattis Pavel!

Den är riktigt kul. Jag var ute i lördagskväll på en övergiven parkering och testade de olika körlägena och sladdade i pudersnön :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Tack boys! :)
Det är nått speciellt med stor motor i liten bil. Kommer ihåg hur kul min 130i var. M135i tar det till en helt annan nivå!

Jag tog det lungt med tillvalen, vill hålla prislappen nere. Valde till adaptive M suspension då jag inte tänker trimma denna bil på nått sätt efter leverans. Önskar bara att det "hårdaste" läget på fjädrar å stötdämpare var ännu hårdare :)

Hur populär är den här modellen i Sverige? Har inte sett en enda på vägarna i Göteborgstrakten.
Grattis!
Kört 60 mil med min nu. Sjukt nöjd! Hoppas bara förbrukningen går ner något. Snittar hittills 1,5/mil trotts att jag har kört väldigt lugnt än så länge.
sg
77
sg
340i xDrive -16
Så här ser min förbrukning ut de första 1000 milen (kör 90% landsväg).

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Grattis Pavel! Den är nog rätt så vanlig i Gbg - det gäller att ha ögonen med sig bara ;) Ser bla två stycken (grå+vit) ofta i Olskroken där jag bor, och så finns det två till (vit+blå) på mitt jobb hos Volvo LV..
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Sani,
Har du sett någon 3 dörrars än?
Det har inte jag, hoppas den är snygg i verkligheten.. Gillar verkligen de ramlösa dörrarna :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.