|
Sida 86 av 172
|
|
|---|---|
| Martin E, är det dom fälgarna som du pratade om tidigare? | |
|
"Nä fy f*n, köper du den där vägrar jag sätta mig i den!!"..löd domen där hemma idag, om den planerade orangea M135:an :( Inte ens färgbyte hjälpte, hela bilen fick epitetet "tråkig". Hon anser att vi ska vänta tills Panameran (som vi båda suktar över) är nere i samma pengar, dvs runt 400-450k…svårt det här, hur göra?! Jag MÅSTE ha en bil till midsommar i år, vilket innebär att en nybilsbeställning snart måste läggas isf.. |
|
Verdi |
Köp en begagnad bil till sommaren istället. Finns mycket roligt för de pengarna om man inte bryr sig om driftkostnader. |
| Du köper något billigare tillfälligt för runt 250tkr och kör den tills Panameran gått ner i pris. :) | |
| Typ en 335i Länk | |
| Nysnö. Oplogade vägar. Hakka 8. 320 häst, x-Drive och Sport+. Dra åt ******* vad roligt det är! | |
|
Ja det är helt sjukt vilka beg.bilar man kan "nå" under halvmiljoner - märken som man kanske tidigare bara suktat efter på DuTub….(Aston Martin, Bentley, Maserati GT, E63/S65 AMG mm) Nu är det grav beslutsångest, speciellt som jag var/är så djupt inne i processen att beställa en ny M135i :) Hmmmm |
|
| More; tack - men aldrig att jag köper en 3-serie utan M-paket :) Och sedan kan det faktiskt vara käckt med bakdörrar, då vi har ett barn…men för ovan nämna Masse skulle jag kanske kunna leva med det hehe | |
|
Hehe! Där ser man, visste inte att det fanns kids i bilden. :) Kolla 325an Länk. |
|
|
Nä tack, för slö :) Jag tror nog att det kommer finnas många fina bilar för de pengarna i maj - kanske tom Panamera, om jag har tur! Men nu känns det som att jag tyvärr kom av mig något; vad gäller M135:an… Kanske hittar en fräsch M3 E90 LCI med Driver's package tex. |
|
|
Tänkte göra en mellanservice, dvs byta olja +filter då den har gått 1800 mil och har enligt datorn 1200 mil till nästa service. Behöver man nollställa serviceindikatorn eller kör man vidare som vanligt, någon som vet? |
|
|
Zoppo : Hej, jag brukar alltid nollställa , men om man vill så kan man köra till 3000mil och nollställa då fattas ju bara 1200 mil till nästa service. ///bmwlars |
|
|
Ny M135i beställd i 3-dörrars utförande, vit med sportautomat. Nu är det 3 månders väntan som gäller :( Blev riktigt förälskad i modellen vid första provkörningen. Underbar körkänsla och prestanda. Sen ser den väldigt kompakt ock kool ut. |
|
|
Grattis Pavel, roligt att du har beställt en M135. Har läst många av dina inlägg i den "lilla" tråden ;) |
|
|
Grattis Pavel! Den är riktigt kul. Jag var ute i lördagskväll på en övergiven parkering och testade de olika körlägena och sladdade i pudersnön :) |
|
|
Tack boys! :) Det är nått speciellt med stor motor i liten bil. Kommer ihåg hur kul min 130i var. M135i tar det till en helt annan nivå! Jag tog det lungt med tillvalen, vill hålla prislappen nere. Valde till adaptive M suspension då jag inte tänker trimma denna bil på nått sätt efter leverans. Önskar bara att det "hårdaste" läget på fjädrar å stötdämpare var ännu hårdare :) Hur populär är den här modellen i Sverige? Har inte sett en enda på vägarna i Göteborgstrakten. |
|
|
Grattis! Kört 60 mil med min nu. Sjukt nöjd! Hoppas bara förbrukningen går ner något. Snittar hittills 1,5/mil trotts att jag har kört väldigt lugnt än så länge. |
|
|
Så här ser min förbrukning ut de första 1000 milen (kör 90% landsväg). Länk |
|
| Grattis Pavel! Den är nog rätt så vanlig i Gbg - det gäller att ha ögonen med sig bara ;) Ser bla två stycken (grå+vit) ofta i Olskroken där jag bor, och så finns det två till (vit+blå) på mitt jobb hos Volvo LV.. | |
|
Sani, Har du sett någon 3 dörrars än? Det har inte jag, hoppas den är snygg i verkligheten.. Gillar verkligen de ramlösa dörrarna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.