|
Sida 85 av 172
|
|
|---|---|
|
Hmm, skippar nog HK då - för att få över mera $$$ på annat. Hur snabb är X-drive 0-100 km/h? Börjar störa mig på att den manuella landar på fel sida 5 sek-strecket...jag vill ju så hemskt gärna in i 4-sekundersklubben :) Ingen som hade åsikter om Larm, och dess existensberättigande..? |
|
Verdi |
4,7 sekunder. Fast den finns inte som manuell. RWD med automat kommer ner på 4,9 sekunder. Finns alltså bara ett val om du ska vara snabbare än min F31 335d i sommar. ;-) |
Verdi |
Har larm faktiskt, men mest för att det ingår när man köper från UK. Hade nog inte valt det annars. Fått för mig att det blir mer och mer ovanligt. Fast det kanske är fel? |
| Oavsett om du väljer larm eller inte verkar man få med klistermärken på framdörrarna där det står BMW Original Larm eller nåt sånt.. | |
|
damaen: hemma och på jobbet har jag externa DAC:ar ja :-) Stereon är säkert bra för klassen. Det jag menade var att om man audiofil som Sani skrev så ska man inte förvänta sig vardagsrums-hifi-ljud i den här bilen. |
|
|
Hold your horses - jag får nog revidera det där…var o varannan var ju "audiofiler" på nittiotalet…men drömmen om ett Krell-steg slog aldrig in riktigt :) OK, avstår larm då - men slänger på adaptivt chassi istället, kan ju vara bra kanske. Angående att vara snabbare än någon annan, ja…det är ju trevligt - men IRL är det inte de där tiondelarna som styr vem som vinner ändå! Och M135:an har ett mycket gynnsammare effekt/vikt-förhållande, så…jag är inte ledsen ;) |
|
Verdi |
Haha. Nyss var det viktigt att komma under 5. Nu inte. Du är för rolig. ;) |
| Jag försöker bjuda på mig själv, ja - och mitt prestandamål är inte helioverdiskt.. ;) | |
|
Sani: Hej har skickat PowerPost till dig. /// bmwlars |
|
| Mmm adaptiva chassit är riktigt bra om man vill åka bekvämt (jag har inte kört standardchassit dock). Jag kör 8 mil landsväg varje dag och jag har Comfort i princip hela tiden förutom när jag vill busköra eller har riktigt riktigt bråttom. | |
|
Jag har "standard m-chassit" och tycker det fungerar bra, det är inte stenhårt så jag hade inga klagomål de ca 120 milen mellan Uppsala - Umeå ToR i julas. Men visst, kör man mycket på brunnslock och tjälskadade vägar är det nog värt pengarna. |
|
|
….eller spårvagnsspår :/ bmwlars; tack, besvarat! Har fö ställt frågan till BMW angående Individual för denna modellen också, stör mig på de blå oken i kontrast till en orange bil - får väl se vad de svarar. Har någon av er beställt Performancegrejer redan från början, dvs innan leverans av ny bil…går det? Skulle vilja ha ett par prylar. |
|
Verdi |
Tydligen är det adaptiva chassit lite av en "bastard". Läs vad "Racer 20" skriver här: Länk Dock är den här killen supernöjd: Länk Har adaptivt chassi på min och jag gillar det, särskilt som M-sportchassit inte finns på F31 xDrive. Vet att det är en kompromiss och inte perfekt. Tycker dock det är värt att nämna att om man vill ha en renodlad "driver's car" bör man kanske inte välja det adaptiva chassit. |
|
Sani Jag tror inte de erbjuder något från Induvidual till 1-serien. Det var iaf det svaret jag fick när jag frågade handlaren. Jag var nämligen sugen på Daytonaviolette. Leverans idag och minusgrader i helgen! :-D /Martin I ett dike nära dig :-) |
|
|
Nu behöver jag akut hjälp! Fick precis veta att vinterhjulen jag har beställt inte passar. De tar i bromsarna. Någon som har tips på fälgar i 18" som passar och som man kan få tag i hyfsat fort? |
|
|
Tack Verdi. Dock återstår många frågetecken; är F30's adaptiva chassi bra/modern? Har F20 samma som F30..? Får nog kryssa i det där, misstänker att det är värt pengarna iaf. Vi får väl se vad handlaren svarar om Individual & Performance, spännande! |
|
|
Martin, Har du kollat om BMW har #385 eller #388 i lager eller i hamnen i Malmö? |
|
| Ahh... fast misstänker att du redan har däck och bara vill ha fälgar? Isåfall glöm det jag sa då BMW bara har kompletta paket. | |
| Martin E, jag kör på dessa. Fungerar utmärkt Länk | |
| Visade sig att det nog går att lösa med spacers. Någon som vet var jag kan få tag i 3 eller 5 mm spacers i Stockholm? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.