|
Sida 84 av 172
|
|
|---|---|
|
Grymt snygga! Nej, absolut inte. Det kommer inte synas. Om du orkar så vore det kul att se hur dom sitter på din bil. Jag kör med de billiga DEZENT TD DARK som blev rätt snygga på bilen. Länk |
|
|
Jaha, då har man fått bilen levererad. Var länge sedan man kände sig som ett barn innan julafton, men exakt så kändes det dagen och morgonen innan leverans. Sååå skön motor, och HK stereon gillar jag också. Men oj vad jag skitade ned den snabbt i det här vädret :) man ser inte mycket i backkameran... |
|
|
Grattis till bilen!! Back kamerans placering är det hån faktiskt. |
|
|
Dekalen med däcktrycksinfo har gått sönder och lossnat på bil (efter fyra månader). Däcktrycksinfo verkar inte finnas i instruktionsboken? Skulle bli jätteglad om någon kan ta ett kort på dekalen och lägga upp här. Tänkte byta till dubbdäck i dag eftersom det ser ut att bli kallt fr.o.m. helgen. |
|
| Hittade någon som hade fotat dekalen i ett annat forum. For the record ska det vara 3,2 bak och 2,7 fram både med 17" och 18". | |
| Jag sitter också o specar….jag vill ha en Estorilblå för att matcha oken om inte annat, frugan är inne på svart eller grå - så det lutar åt en grå med rött läder :) Manuell & bakhjulsdriven! | |
|
Frågor: 1. Är baksätet delbart öht som standard..? Känns ovärt med 2700:- för att få 40/20/40 liksom.. 2. Är make-up-speglarna inte belysta alls, om man ej tar till Belysningspaketet? Eller är det halogen/LED som skiljer..? 3. Är DAB+ radio något att ha? :) 4. Jag har förstått att HK-ljudet är bra, men betyder det att HiFi-ljudet suger? Tack för support! |
|
|
Baksätet är delbart 60:40 som standard Belysningspaketet rekommenderas, då får du belysta ytterhandtag DAB hmm... Du har tusentals radiostationer via internet istället Hifi ljudet är nog säkert bra, men då får man bara ful slät plast vid sidospeglarna där HK-diskonterna sitter :) |
|
|
Sani Valde inte till något av de tillvalen du listat. Om jag har gjort rätt eller fel visar sig vilken dag som helst. Min bil kommer senast måndag. Kan återkomma då. :-) Själv stör jag mig på att vissa småsaker som borde vara standard inte är det. Tygmattor 1000kr, fällbara nackstöd (så att man faktiskt kan se ut genom bakrutan) 600kr, förvaringspaket 1500kr. Småpengar i samanhanget men ändå... Missa INTE nackstöden vid beställning! |
|
|
Tackar, båda - men är belysta ytterhandtag värt 2400kr? Nja…det vore för det där med makeup-speglarna dessutom då kanske. Internet? Menar du (damaen) att man specar det, eller menar du via mobilen..? Bra att veta om HK, samt att det känns prisvärt också (för en gammal audiofil hehe)! Sedan vet jag att många "kräver" detta på eftermarknaden också. Nu känner jag minsann för att skilja mig från alla F20 i Vasastan, så det lutar åt en Valencia Orange! Men gratisklädsel invändigt, så det verkligen blir en "driver's car" ;) |
|
|
Osäker på om makeup speglar är belysta utan ljuspaketet. Med Internet menar jag att om du har Bluetooth professional så kan du streama vilket ljud som helst från mobilen så jag tycker inte det är värt att betala gör DAB. Iofs helt olika saker, men vanlig radio duger åt mig. |
|
Verdi |
Jag har DAB. Är väl ingen jätteskillnad men lite bättre är det allt. Dessutom inbillar jag mig att jag får in fler kanaler. Streama internetradio över blåtand? Javisst, men då duger std-högtalarna. En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. ;-) Plus att det blir en del datatrafik. Beror väl på vilket abonnemang man har iofs... Vet dock ingenting om det andra. Jag har HK och är nöjd med det. Är ingen audiofil men såklart jättemycket bättre än std-systemet på E91:an. :) |
|
Specen "Internet" i tillvalslistorna är enbart browsern, som är helt meningslöst. Streaming, bluetooth och övriga ConnectedDrive / Connected Services har andra kryss. 1500 kr för Internet är alltså enbart själva browsern och inget annat. |
|
|
Make-up-speglarna är inte belysta. Jag har inte belysningspaketet. Jag har HK-ljud men tycker inte det är en bra stereo. Jag känner knappt igen mina skivor i bilen. Spelar man t.ex. The Prodigy blir det bara en ljudgröt i bilstereon. Det finns kraft men D/A-omvandlaren verkar vara skräp och högtalarna hänger inte med. Skippa HK och lyssna på bilen istället (ja jag vet att det delvis är fake). Dessutom är det mycket däckbuller som kommer in i bilen och förstör musiklyssnandet. Jag har sagt det förut och jag tycker att tjusningen med den här bilen är att inte speca den full med massa dyra tillbehör. Köp den så billigt det går och och skratta åt prestanda/pris du får. Maxar man den kan man ju köpa en Cayman (om man klarar sig med två säten) istället. |
|
|
Intressant om HK sg! Jag kanske ska lita "blint" på dig då, och skippa det; helt enkelt...jag vill också köpa den här bilen för motorns skull, främst. Har ni beställt larm då? Ingen reagerar ju på ett tjutande billarm på gatan där jag bor ändå...men det har kanske en avskräckande effekt, värt fem tusen?? Eller får man några andra fördelar, ex med försäkringen eller så? |
|
| Det var en tråd på något utländskt forum (kommer tyvärr inte ihåg vilken) om ett test i en tysk tidning av olika bil HIFI-system, och HK i F20 fick "Sehr gut" och ansågs spela bra förutom när man hade väldigt hög volym. | |
|
Haha det var ju på detta forum (ang HK-ljud): Länk |
|
| Som vanligt med ljud måste man lyssna själv och bilda sig en egen uppfattning. Jag är hifinörd och jag tycker bilstereron låter så dåligt så jag låter bli att lyssna på musik i den :-) P1 går bra dock. | |
| Ser att testet är gjort av tyska AMS så det kanske inte är helt professionellt gjort men... | |
| sg, om du är hifinörd har du inte en extern DA isåfall som du kan koppla in? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.