AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.243

F20 M135i

Sida 83 av 172
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Är det någon som installerat Performance avgassystemet i sin M135?

Jag undrar om det finns någon fördel med den förutom ljudet eller kommer den bidra till att bilen får ett öppnare system och därav en liten effektökning? :)
Bmwlars, hur gick det med fälgarna. Har dom dykt upp?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Fick svar från BMW att man får en viktreduktion på 4kg vs standard på Performance avgassystemet. Jag hade hoppats på att den skulle andas lite bättre men då kanske man måste byta lite fler grejer.
Leverans om en dryg månad så det är läge att kika efter vinterhjul. Vet att det skrivits en del om det tidigare i tråden men den är ju så lång så jag drar upp ämnet igen. :-)
Funderar på Nokian Hakkapeliitta R2 i 225/40-18 samt dessa fälgarna: Länk

Åsikter på det? Har dålig koll på det här med ET. Dessa tycks vara i ET 35. Passar det? 225 brett däck på 8" bred fälg. Passar det?

/Martin
sg
77
sg
340i xDrive -16
Jag kör med Continental 830 P (mellaneuropeiskt "sportvinterdäck") nu och byter till dubbat om/när det blir vinter i Stockholm. Varken nordiska vinterdäck eller sommardäck är bra i "plus 5 och regn" och i längden blir det ju inte dyrare att ha tre uppsättningar eftersom slitaget fördelas. Ett nordiskt friktionsdäck är för mjukt för en "prestandabil" IMO.

Jag köpte BMW:s 381-fälg och det ser fjantigt ut med en sådan ljus fälg med mycket fälgsida på min estorilblåa bil.

Frosthalka som det var igår är föresten helt sjukt roligt med friktionsdäcken på. Inga problem att köra brett (Sport+) och jag blir lite avundsjuk på er som har RWD och kan ha skoj året runt :-) Med det sagt så är Xdrive ett makalöst bra 4WD-system som verkligen går att busköra när det är halt/vått. Min förra bil var en Audio quattro med 40/60 fram/bak men BMW:n upplevs mycket mer som en bakhjulsdriven bil.
Mo
176
Moe
Cykel
Nu är vinterdäcken på:
Länk

Tyckte de passade riktigt bra på bilen!

Det är odubbade Nokian R RFT och visst är de lite mjuka nu när de är nya och det är varmt ute. Men inget som stör mig då jag tar det lite piano ute när det är vinter :-)
St
130
Stefan T
M135i -13
Är det någon som installerat motorvärmare på sin bil och har tips på en bra placering av uttaget i fronten?
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Stefan, försökte lägga upp en bild men jag ger upp. Min kontakt placerades i utrymmet där dimljuset skulle suttit. Den sitter under spoilern på "förarsidan" någon centimeter in. Viktigt att den sitter någon centimeter in så att fästet inte knäcks om någon bil skulle dutta till fronten samt att snö och is inte fastnar på locket. PM:a mig så kan jag maila bilder till dig. Utgå inte ifrån att din auktoriserade BMW-handlare vet hur man monterar fast motorvärmare. Min montering var ett riktigt skämt och de fick göra om placeringen. Lycka till!
ce
64
cederborg
M135iX-13
här sitter den på min (höger sida, se bifogad bild), det blev bra. tydligen lite lurigt att få till det på denna bil, det sitter saker i vägen
sg
77
sg
340i xDrive -16
Så här ser det ut på min

Länk
St
130
Stefan T
M135i -13
Tack för svaren och tipsen! Verkar lite lurigt med bilder på forumet. :-)

Sg, det var något åt det hållet jag hade tänkt mig. Kollar vad verkstaden säger.

Zoppo och Cederborg, är det en liknande placering ni har?

ce
64
cederborg
M135iX-13
yes, typ samma ställe som sg
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Japp, exakt. Syns ingenting och blir skyddad från snö och is.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Såg en vit M135 i Solna utan Xenon. Fyfan vilken enorm skillnad det gör på bilen. Undrar om personen i fråga glömde kryssa i det?
da
280
damaen
M135i xDrive
M135i xDrive bokad.. leverans på torsdag.
Kan inte vänta :D
Grattis! En av de som ligger på Blocket?
da
280
damaen
M135i xDrive
Tack. Den fanns på Blocket till i måndags.
De ska montera motorvärmare och komfortsats samt nya vinterhjul innan leveransen imorgon.

M135i-träff efter nyår någon? :)
Du
15
DuxDeluxe
M135i xDrive -16
Hämtade min i fredags.
Nöjd?
You bet!
Själv har man några veckor kvar till leverans... Sjukt jobbig väntan!
Det jag är lite "skraj" för nu är att jag beställde vinterhjulen för sent så att de inte hinner komma till leverans.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Martin E, köpte du Monaco fälgarna? Om ja, lägg gärna upp en bild :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.