AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.157

F20 M135i

Sida 80 av 172
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Martin: nu har jag fått en "Product Bulletin" över förändringar till novemberproduktion från en brittisk BMW-säljare och den nämner förvånande nog inget om att ratten kommer att bytas ut. Den enda förändringen blir att M-sport och således även M135i får M-märken på framskärmarna.

Se bulletinen här:

Länk

Jag känner mig dock ändå inte helt övertygad och väljer ändå att tro att ratten kommer ändras i november. Men vem vet, det vore ju inte onaturligt att vänta med rattuppgraderingen till LCI:n som väl borde börja produceras i juli -14...?

/Arvid
Tr
10
Trafikfarlig
M135i Xdrive -14
Mycket märkligt, jag ska prata med min säljare så fort jag får möjlighet.
sg
77
sg
340i xDrive -16
Jag bytte till vinterhjul i dag med fälgen "381 turbinstyling". Tips: köp inte den fälgen till en M135i - bilen ser otroligt fjantig ut och det ser helt fel ut med ljusa fälgar när man är van att se den med de mörkare fälgarna som bilen levereras med.
geradeaus
Äsch, jag som också köpt ljusa fälgar (dock ej BMW original). Man får hoppas på en kort vinter :-)
ar
218
arvidw
Ja 381 ser ju ganska osportig ut i sig men om man "plasti-dippar" dem i nån mörkgrå nyans så kanske kontrasten blir lite mindre mot sommarhjulen...
Varför lägger ni inte på vinterdäck på sommardäcksfälgen och kör samma fälgar året runt?

/Anders
sg
77
sg
340i xDrive -16
Jag kör med tre uppsättningar däck så skiftning mellan mellaneuropeiskt vinterdäck och dubbdäck blir på samma fälg men att bara ha en fälg går bort pga:

1) Litet urval i den dimensionen

2) Kan inte skifta när jag själv vill, blir beroende av verkstad

3) Knappt någon priskillnad på att köpa bara däck jämfört med komplett hjul om man köper BMW:s paket

4) Kan inte skifta fram/bak eftersom det är olika bredd på standardfälgen
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Här kommer snygg stylad M135:a tycker jag , det är den blå längst ner, fälgarna gör sig bra ser ut att vara en röd linje på däck eller fälg.

Länk

///bmwlars
ar
218
arvidw
Med Känsla: Om man inte avser att ha bilen i flera år så är det ju en bra lösning att lägga om däcken på samma fälgar men i längden så blir det mycket pengar bara på däckskifte, det blir ju två skiften per år och det kostar väl ca en tusenlapp per gång så det tar ju inte så många år att till att man lagt ner 5-6 000 kr bara på byte. Dessa pengar är ju bara rätt ner i sjön och då är det kanske vettigare att lägga dessa pengar på en uppsättning separata fälgar där värdet består bättre + att det blir smidigare i längden.

Hur som helst så vet jag inte hur länge jag kommer behålla bilen, som jag bara blir mer och mer förtjust i, och jag har jag beställt vinterdäck i 225/40 runtom, vilket ju är den däckdimensionen som BMW även monterar runtom på den särskilt avsedda vinterfälgen till M135:an (kommer inte ihåg namnet på den. Och att bakfälgarna på originalfälgarna är 0,5 tum bredare bak än fram bör ju kvitta i sammanhanget. Dessa däck lägger jag på originalfälgarna som jag också bara blir mer och mer förtjust i, och framförallt för att den Ferritgrå nyansen är jäkligt läcker, fälgen i sig är ju inte särskilt märkvärdig egentligen.

Genom denna manöver så blir det fritt fram att kanske uppgradera sommarhjulen till 19" men dessvärre så tycker jag inte riktigt om någon av BMW:s 19"-fälgar till modellen, så vi får väl se hur det blir med det. Jag har också en känsla av att 19"-hjul kräver, för att se bra ut, en sänkning av bilen vilket också kostar pengar samt gör den något mindre användbar, i alla fall om man åker en del på sämre vägar...

/Arvid
Acc mot A45 och S3, samtliga är alldeles utomordentligt tillräckliga om nån frågar mig...

Länk
ce
64
cederborg
M135iX-13
Var köper man BMW originalfälgar billigast?

Listpris från BMW (paketpris) på fälg 380 med trista däck är 17.200.

Men jag vill ha andra däck och bara fälgarna vill de ha 14.000 för.
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Jag har beställt 4 st Kumho KW22 dubbat i 225/40-18 som ska på original fälg, fanns visst nåt restlager på dessa hos en leverantör i Sverige så det blev ett bra pris, får se hur de funkar.

För övrvigt är det rätt kul att köra bilen nu i regn och 7-8 grader med avstängda hjälpsystem :) Blir en tur upp till Stockholm nu i veckan sen får dubbdäcken åka på.

arvidw: Ja du "måste" sänka för att det ska se bra ut och ja det gör att bilen blir rätt stötig på skadade vägar men det får man ju leva med. Jag tycker att karossen krängde för mycket med original fjädrar, nu är det bättre och man vänjer sig vid att köra den även om den är lite stötigare nu. Det passar bättre med bilens karaktär tycker jag.
Här kan man köpa originalfälgar med märkbara rabatter: Länk
För nya 380 Y-eker kommer du undan med ungefär tio papp med frakt: Länk
ce
64
cederborg
M135iX-13
Onehp

Tack, jag följer upp
bm
390
bmwlars

I kväll kl 22,00 test BMW M135I Mercedes A 45 AMG Kanal 9 Motor

///bmwlars
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kul! Hoppas de har något nytt att komma med, och inte det gamla vanliga dravlet hehe.. Inte X-Drive? Synd isf, hade varit mera jämförligt ju.
Visa användare
3.753
Sani
(Missade uppenbarligen programmet, trodde det var idag...)
bm
390
bmwlars

Sani:Här kan du se programmet ......Länk

///bmwlars
Visa användare
3.753
Sani
Tack Lars! Väntad utgång i den duellen, om man säger så ;) Men BMW:n har en skönare styrning iaf (säger de).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.