|
Sida 79 av 172
|
|
|---|---|
| Martin: Typiskt att Xdrive-kampanjen inte gäller för M135i och klart irriterande att BMW haft fel i sin marknadsföring. Men nåja, ytterligare ett skäl för dig att hålla i plånboken ett tag till (vilket jag minns att du är bra på...;-). | |
|
Martin ,Typiskt att den inte gäller M135:a jag själv skulle då göra en förfrågan på samma bil hos en annan återförsäljare så att du ändå kan få lite mer rabatt ! Dom flesta säljare tackar ju inte nej till att få sälja en bil till. Sg, visst kan man tycka att man ska köra bilen på vintern,jag tror som du att bilen är en perfekt vinterbil.... Men jag har ju min X3 som extra plus har 3st. Xenonljus som lyser ca 1,4 km vitt starkljus. ///bmwlars |
|
|
Som kompensation drog BMW av 5000kr och återförsäljaren 5000kr så det är lite plåster på såren iaf. Sen 11% på det. Har tyvärr vare sig ork eller tid och ringa runt och hetsa ner priset mer så det får nog duga. Jo tack Arvid... Men det är inte det att jag är snål. Det är mer att jag är feg. ;-) |
|
|
Hej gänget! Jag är ny här på forumet men ville dela med mig till er av min glädje. Jag har precis kommit tillbaka från BMW Göteborg där jag har beställt en M135i. Specifikation: BMW M135i xDrive 3-Dörrar Färg: B45 - Estoril Blue Klädsel: HAAT - Tyg Hexagon/Alcatara antracit Paket: ZNN - Navigationsystem Professional (ConnectedDrive Services, BWM Apps, Remote Services) ZVA - Driver Comport Paketet (Park distance control bak, Bluetooth Professional, farthållare med bromsfunktion) ZVD - Siktpaketet (Automatisk avbländande innerbackspegel, regnsensor, fällbara huvudstöd back) 563 - Belysningspaket Övrigt: 2VF - Adaptive M-suspension 4AD - Aluminiumborstad 4DL - Accentlist Svart högglans 522 - Xenonljus 575 - Extra 12 volts uttag 6AM -Real Time Traffic Information 8TH - Speed-Limit-Information 710 - M-lädersportratt (ny från november produktion) Jag har önskat leverans på bilen i april på grund av vädret. Trevligt att vara en del av gemenskapen! /Johan |
|
|
Grattis Johan! Har äntligen beställt min idag så nu kan du sluta reta mig Arvid! Min är dock snikutrustad eftersom jag inte är lika rik som posören från Uppsala. ;-) BMW M135i xDrive 5-dörrar Färg B39 Mineralgrå metallic Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket ZVA Drive Comfort paket 507 Park Distance Control (PDC) bak 544 Farthållare med bromsfunktion 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning Utrustning, fabriksmonterad 2VF Adaptive M suspension 423 Velourmattor 493 Förvaringspaket 4DL Accentlist Svart högglans 521 Regnsensor 522 Xenonljus 5DC Fällbara huvudstöd bak 6S4 Svensk språkversion 6VB AG-kod |
|
|
Johan: Kul att vi blir fler! Vad är det som är nytt med ratten? Martin: Äntligen blir det bil, skön känsla när man väl bestämt sig,ser väl ut att du fått en bra deal! när blir det leverans ? ///bmwlars |
|
|
@bmwlars, Tack! Hoppas vi blir lika glada och nöjda med bilen som jag läst att många av er är. Jag har letat runt hela webben på information, filmer och reportage innan vi bestämde oss för att köpa bilen, jag läste ett ryckte om att ratten skulle läggas in som tillval till M135 från och med November produktionen, vilket säljaren bekräftade. Vi gillade ratten i bilen vi provkörde, men 3 seriens m-sportratt är lite giftigare. Länk @Martin.E Tack, låter som en sjyst bil du plockade ihop, vi var också sugna på den fina gråa färgen du valde! //Johan |
|
|
Johan, Min säljare får inte tag i någon info om ratten. Hur mycket fick du ge för den? |
|
|
@Martin.E Enligt BMWs hemsida "konfigurator" kostar ratten 5.700:- att lägga till sin 3 serie, men vi betalade 0 för vår, den kanske blir standard? annars gjorde säljaren en sjyst deal. |
|
|
Martin: grattis till beställningen och jag tycker det låter som en bra deal och som sagt varför lägga ner mer tid och energi för att försöka få ner priset några tusenlappar till när man hittat en bra säljare och fått ett attraktivt erbjudande? Kan också trösta dig med att din bil nog har ett högre listpris än min då jag saknar de tre dyraste tillbehören automat, xDrive eller navi... Och rik är länge sedan jag var, tror jag hade det som bäst under vår studietid faktiskt...;-). /Arvid |
|
|
Johan jag är sjukt nyfiken på det här med ratten. :-) Vem köpte du via? Skulle vara intressant att prata med din säljare och se om han/hon vet mer än min säljer. |
|
|
Tack Arvid! Vi får byta bil någon dag så jag får köra manuell låda lite. Kommer garanterat sakna det! |
|
|
Martin: du kan vara rätt så säker på att nya ratten blir standard från novemberproduktion. Den mest tillförlitliga informationen om det som jag kan hitta ser du här: Länk Om du klickar på den nuvarande rattmodellen så står det "bis 11/13", dvs "till 11/13", och om du klickar på 3-serieratten så står det "von 11/13", dvs från 11/13. Och att det skulle vara ett tillväl som kostar pengar kan ju omöjligt stämma då ratten har varit standard på M-sport på tre-serien sedan den kom och sen LCI:n på fem-serien så är den ju också standard. Skulle tro att anledningen till att den inte byttes redan till modellårsskiftet i juli för 1-serien är att det kanske skulle bli svårt med en sådan volymökning på en gång när den då byttes till 5-serien och att man därför byter den vid nästa ändringstillfälle (dvs november). För BMW sker ju förändringar i juli, november och i mars numera, även om det möjligtvis kan slinka igenom smärre ändringar vid andra tillfällen också... Min bil producerades i augusti och jag hade hört att ratten skulle bytas i november vilket förstås var lite halvtråkigt då den är så mycket snyggare men inte ville jag vänta en tre-fyra månader extra för det. I samma veva så kom jag över en M Performance-ratt som plåster på såren vilken jag är mycket nöjd med :-). Givetvis så går det att eftermontera den nya M-sport-ratten men i och med att även airbagen måste bytas till en annan modell så blir det omotiverat dyrt... Enligt länken ovan så rusar nog kostnaden iväg till närmare 1 500 Euro och det är det inte värt... /Arvid |
|
|
Grattis till er som har beställt! Martin.E: du gör helt rätt. Charmen med M135i är att få 911-prestanda för 400k. Utrustar man den upp till halvmiljonen är man uppe i en helt annan klass och då är den inte lika speciell längre. Det är inte tillvalen som gör den här bilen. De enda tillvalen som jag tycker är måsten på den här bilen är xenon och adaptivt chassie (för comfort-läget). |
|
|
SG: tycker också att M135:an är prisvärd så länge man inte lastar på för mycket utrustning. Min är extrautrustad för ca 60´ och således relativt sparsmakat utrustad jämfört med många andra men jag är ju övertygad om vem som gör bäst affär i längden :-). Jag tycker grundutrustningen är riktigt bra men jag skulle inte vilja vara utan fem dörrar (har barn + att jag tycker den är mycket snyggare med fem dörrar) och farthållare. Xenon skulle jag personligen klara mig utan också men det verkar ju vara ett "måste" så det skulle jag inte beställa utan heller (men det kanske är standard i Sverige förresten?). Och givetvis blåtand för handsfreefunktionen (men är kanske också standard). Förvaringspaketet är också bra med fack i dörrarna, nät bakom framstolarna, bagagenät och flera 12-volt--uttag (till baksätet och i bagaget om jag inte minns fel...) Resten är "onödigt" enligt mig då grejen med bilen är att den är trevlig att köra och jag blir så gad varje gång jag startar den och hör V6-mullret... (Hoppas ni fattar att jag skojade i slutet av den sista meningen...;-). /Arvid |
|
| Ok, PDC bak är ju praktiskt att ha också och är värt sitt pris... | |
|
Tack alla! :-) Kan avslöja att jag fick ge 391k för min. Kan inte klaga över att få 320hk, x-drive, 5 dörrar och en bra låda de pengarna. :-) Hade plånboken sagt ja till mer utrustning hade jag givetvis beställt det det men i ärlighetens namn har jag personligen aldrig känt att en fullutrustad bil är ett måste. Finns det en vettig stereo och en bra klima så räcker det långt för mig. |
|
|
Ang tillvalen tycker jag dock att det rent ut sagt är snålt av BMW att nedfällbara nackskydd ska vara tillval. Även fack i dörrarna borde ju vara standard? Extra 12v uttag... Vad använder ni de till egentligen?? |
|
|
arvidw: håller med om 5-d, glömde bort att det är tillval. Jag har 3 barn och skjutsar till skolan varje dag så det var måste för mig också. |
|
| Martin.E: jag har BT med telefon och måste använda extra 12 v för att ladda telefonen. Kopplar jag in telefonen till USB-uttaget (för att ladda) så kopplas BT (både ljud och telefon) ner... riktigt dåligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.