AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.131

F20 M135i

Sida 78 av 172
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Jag behåller bilen! Det jag störde mig lite på är däckljudet,annars är bilen en liten juvel....

///bmwlars
bm
390
bmwlars

arvidw: Familjeskälet var att min fru störde sig mer än vad jag gjorde på däckljudet .

///bmwlars
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Lars: skönt att höra att "familjeskälet" inte var allvarligare än så :-). Och kul att du ändrat dig och behåller bilen.

Jag har Michelin Pilot Super Sport på min och jag har inte reagerat på att däckljudet är onormalt högt. Jag kommer lägga på vinterdäck på originalfälgarna och sedan ev skaffa 19" sommarhjul till våren. Således kan jag ev tänka mig att byta original-Michelinen mot dina bullriga RFT-däck i sådana fall om det är intressant för dig? Givetvis så handlar det om en rejäl slant emellan, men ändå betydligt billigare för dig än att gå och köpa helt nya Michelin...

Anledningen till denna tanke är att om jag köper nya hjul till mina bilar så brukar jag ändå behålla originalen och låta dem följa med bilen vid försäljning och sälja de "uppgraderade" separat. Och när det väl blir dags att göra mig av med bilen denna gång, när det nu kan tänkas vara aktuellt (stort spann på ett halvår till fem år fram i tiden...), så känns det nästan som att det kvittar om jag skickar med Michelinen eller RFT-däck...

/Arvid
bm
390
bmwlars

arvidw:Mina planer är att jag ska ställa av bilen under vintern,så jag kommer ta tag i det till våren!

Tack ändå.

///bmwlars
Arvid... Nu taggar du ner och behåller däcken tills dess att vi ska ge oss ut på bana och köra!
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Min bil går tystare nu med sänkning och 19" Eagle F1 Asy2 än med skitdäcken som BMW Tyskland monterar enligt BMW Sveriges önskemål :) Helt otroligt.

/Johan
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jag håller med. Hade oockså turen att få Michelin Pilot Super Sport och de är fantastiska. Grymt grepp och bra ljudnivå.
bm
390
bmwlars

Kommer nog att byta mina däck till våren till Michelin Pilot super sport,Vad tror ni andra om komforten på 19 tum tycker fälgarna ser läckra ut BMW Kompletträder M Performance Doppelspeiche 405 19 Zoll Bicolor (Orbitgrey / glanzgedreht) 1er F20 F21
E-Mail an einen Freund
Schreiben Sie die erste Kundenmeinung
Preisbenachrichtigung aktivieren

Verfügbarkeit: Auf Lager
Lieferzeit: Lieferbar in 3-5 Werktagen

UVP 3.700,00 €
2.295,00 €
inkl. 19% MwSt., zzgl. Versand
Kurzübersicht
BMW Komplettradsatz M Doppelspeiche 405 Bicolor (Orbitgrey / glanzgedreht) in 19 Zoll für BMW 1er F20 VA: 225/35 R19 HA: 245/30 R19

Ser att det finns diskussioner om däckljud på andra forum.
Länk

///bmwlars
Ja, det blir väldigt svårt att sälja den här bilen. Den är verkligen beroendeframkallande.
Lars, om du tycker att det dånar ska du vara glad över att du valde den 8-stegade automaten. Med manuell låda varvar den rätt duktigt vid vanlig motorvägsfart.
bm
390
bmwlars

Det var ju tur att jag tog automaten!

///bmwlars
Mo
176
Moe
Cykel
Jag skrev om det tidigare i tråden också när jag först fick bilen, visst bullrar däcken en hel del, t.o.m mer än min gamla 325ti från 2001. Jag tror det är RFT-däcken, det kan omöjligen vara såhär illa. Jag fortsätter dock med mina Bridgestone nästa säsong också innan det bli Michelin.

Då bilen fortfarande känns väldigt hög jämför med förra 1-serien så kommer införskaffa Eibach fjädrar till den för att få lite mer harmoniskt utseende. Kanske blir M-performance avgas också om inte Akrapovic är blir "för dyrt".

Vet någon var man kan få Eibach monterade i Stockholm och där de också kan göra en hjulinställning?

Ni som har bullrande däck, vad har ni för däckmärke? Jag har själv ex vis erfarenhet att Dunlop däcken, för att ta ett exempel, bullrar betydligt mera än andra däckmärken.

/Anders
sg
77
sg
340i xDrive -16
Bridgestone Potenza. Varför vi får dessa däck på M135i i Sverige när andra länder får Pilot Super Sport?
bm
390
bmwlars

Bridgestone Potenza har jag oxås ,man borde skriva till BMW Sverige och påtala det vi som kör på dessa däck ,och få en ordentlig rabatt från BMW när man nu redan vill byta sina nya däck.

///bmwlars
ar
218
arvidw
Lars: Jag kommer inte göra något aktivt för bli av med mina Pilot Super Sport nu ändå utan får ta tag i det till våren i sådana fall. Men om nån är sugen på ett däckbyte så är det bara att höra av er...

Det bästa med att ställa av en rolig bil över vintern är ju känslan när man får ta fram den till våren igen. Jag såg också i en annan tråd att du gjort i ordning 330:n för avställning och då måste jag ju fråga vad du åker på vintern eftersom dina BMW:s ställs av? Kanske frugans bil som säkert inte har bullrande däck heller...? ;-).

Martin.E: Du som känt mig och mina bilar länge vet väl att jag snarare är en posör än banracer...:-D. När vi pluggade tillsammans så var ju mina bilar mest ett verktyg för att komma innanför trosorna och inget annat...;-).

/Arvid
bm
390
bmwlars

arvidw: Själv kör jag min X3:a som jag även kör året med ,min fru kör sin V70 Cross Country .

Håller med om att det känns roligare att ta fram bilen till vårsolens sken igen, så jag kommer sålunda även ställa av M135:a någon gång i november..

bunf:Håller med dig om att bilen är beroendeframkallande,man upptäcker lite nya trevliga överraskningar = positiva....

///bmwlars
ar
218
arvidw
Låter bra det Lars, jag är inte jätteförvånad över att du har en tredje BMW också...;-)
Trött man blir!

Idag skulle jag glad i hågen äntligen lägga en beställning. X-Drivekampanjen var ju givetvis för bra för att missa men när jag ringde säljaren fick jag veta att kampanjen inte gäller M135i. :-( Tog upp att det minsann stod på BMW:s hemsida men det har nu visat sig vara en felskrivning och att BMW inte tar ansvar för eventuella felaktigheter på sidan.
Dessutom hade jag tidigare fått info om att leverans kunde ske runt årsskiftet om beställning läggs nu under oktober men när det nu kom till kritan så visar det sig att leverans är först v.14...
Säljare förstod min besvikelse och har visserligen ordnat en ganska bra deal, men ändå...

Arvid....
Jo nog vet jag att du är första klassens posör men jag har fortfarande förhoppningen om att det kan bli karl av dig också en vacker dag. ;-)
sg
77
sg
340i xDrive -16
Förstår inte er som ställer av er M135i xDrive på vintern. Jag har blivit beroende av att köra (och ljudet!) min och det lär ju vara den perfekta vinterbilen :-)

Som sommarbil skulle jag inte beställa den med xDrive eftersom det är "omöjligt" att få bakaxeln att släppa på torr asfalt.
Martin.E det var lika med advantage-paketet när jag beställde min bil då stod det att det ingick men det var också en felskrivning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.