|
Sida 75 av 172
|
|
|---|---|
|
bmwlars: sorry, det var ett skämt :) Men om man ska vara lite allvarlig tror jag det där med att "köra in motorn" är lite av en myt, lite som att "spela in kablarna" i hifi-kretsar, men men. |
|
| Tror inte heller det är så petigt med inkörning som vissa hävdar. Hade det varit det hade nog BMW kört in samtliga motorer i bänk/simulator innan leverans. För inte vill BMW sälja massa bilar vars motorer riskerar att rasa pga att ägarna inte kör in dem korrekt. | |
|
Nej samtliga press/demo bilar borde som sagt rasa |
|
|
Det här med inkörning, skulle vara roligt om någon expert kunde tala om det här med inkörning! Varför står det i instruktionsboken att man ska köra in en motor? Om det verkligen är nödvändigt? För jag kan tycka så att vi dödliga som skriver på forumet,har bara lite olika tyckande,men ingen vet ju egentligen inte,det borde ju finnas någon motoringenjör som kan uttala sig hur det egentligen är..! ///bmwlars |
|
|
arvidw: BMW M Performance Interieurleisten Carbon mit Alcantara 1er F20 F21 UVP 653,00 € 565,00 € inkl. Mw BMW M Performance Heckspoiler 1er F20 F21 UVP 220,00 € 179,00 € BMW M Performance Folien für die Seitenschweller 1er F20 F21 UVP 105,00 € 88,90 € Kostnad inkl frakt 7685kr ///bmwlars |
|
|
Lars. Här kan du läsa lite mer om ämnet och bl.a. min syn: Länk |
|
|
Bmwlars: tror bestämt du svarat i fel tråd men det gör ingenting. Dina priser ser ju ok ut men jag är ändå riktigt nöjd med priserna jag fått hos Autohaus Unterberger in Lindau. Tänkte att det även kan vara intressant att tipsa om dem, som alternativ till välkända www.salesafter.eu och www.leebmann24.de i denna tråd. Se följande länk för mitt inlägg: Länk Och nedan så kommer några prisexempel som jag fått från dem: Den shop som Autohaus Unterberger har är nog bara den via Ebay: [LÄNK] Som synes så har de inget jätteutbud i shopen men jag har mailat dem för att få prisuppgifter och de priserna har varit ca 5 % billigare än priserna de har på Ebay. Som exempel har jag fått prisuppgifter på följande saker: -Performance-interiör i alcantara/kolfiber, sju delar 510,- € -Performance handbromshandtag med alcantarabälg 95,- € -Performance växelspaksknopp med alcantarabälg 115,- € -Performance njurar 57,- € -Performance kolfiberbackspegelkåpor 360,- € -Performance baklysen Black Line 190,- € -Performance avgassystem 650,- € -Performance pedaler inkl fotstöd 140,- € Och som sagt frakt på endast 15,- €. /Arvid |
|
|
arvidw: Du har rätt ! Tydligt att Autohaus Unterberger har bättre priser,tackar för upplysningen.Är även intresserad av BMW M Performance ratt i alcantara med dekor Carbon och Race-Display.Bra att få tips! Jag såg att jag svarat i fel tråd.. ///bmwlars |
|
|
Inga problem Bmwlars, tyckte det var värt att tipsa om Autohaus Unterberger då jag blev positivt överraskad över både priserna och fraktkostnaden som jag betalat. Våra bilar blir ju nästan kloner i Alpinvitt med rött skinn förutom att du verkar ha kryssat i "extra allt" med Xdrive, automat, navi och taklucka om jag hängt med rätt. Imponerande spec måste jag säga :-). Jag hämtar min bil på onsdag och om du har bilder på dina alcantara- och kolfiberlister i den "röda" kupén så skulle det vara kul att få se dem. Ha, ha, jag har en "vanlig" performanceratt liggandes och väntar på bilen i sin originalkartong och det är lite kul att du också är intresserad av ratten. Jag är dock inte förvånad att du inte nöjer dig med den vanliga varianten som jag har...;-). /Arvid |
|
|
arvidw: Här kommer några bilder,har även nu satt dit stänskydd, textilmattor, Länk ///bmwlars |
|
|
BMWLars: Snyggt, otroligt snyggt med den svarta listen nedantill. Gillar! Ps. strategiskt placerad fin klocka ;) |
|
|
bmwlars: läcker färgkombo! Var har du köpt stänkskydden? BMW orginal? Pris? Jag funderar på att skaffa värmare. Har haft bränsledriven på senaste bilarna men tycker 20k är lite väl mycket. På tal om inkörning så står min mätare på 195 mil och det har inte varit helt lätt att hålla sig under 4500 med en så varvvillig motor... |
|
|
Lars, ser mycket bra ut. Ser dock att du inte hunnit montera kolfiberpanelen mellan sätena men kan tänka mig att det är på G. Gällande den svarta folien på sparklådan så har jag varit rätt så negativ till den tidigare då jag tycker det känns fel att den blir svart istället för i bilens kulör. Blir lite tvärtemot alla andra som "nerlackar" sina bilar med svart tröskellåda men jag tycker faktiskt det ser ganska bra ut på din bil så vi får väl se...:-). |
|
|
8500rpm: Tack ,klockan är till "salu" inköpt på Clas Ohlson "dyrt" !!! sq: Stänkskydden är BMW Orginal 745kr med BMW Club rabatt 629kr. . arvidw: angående interiörlisterna så monterade jag dem ,men tyckte att det blev för mörkt så jag skippar dom. Härligt nu imorgon,när du får hämta din nya bil och få känna nybils doften . ///bmwlars |
|
| bmwlars: har du bild med stänkskydden monterade? Ser inte det på din flickr-sida. | |
| Ingen som vet nått nytt om eventuella uppdateringar i november? | |
|
Sg Har du fått info att det finns värmare för 20k? |
|
|
sg: Ska försöka ordna ett par foton till imorgon ,annars kan jag säga att det ser bra ut ,både fram o bak. ///bmwlars |
|
| jobbargubben: ja hos Bilia BMW i Segeltorp. | |
|
sg: Bränsledriven värmare 20tkr, är det monterat och klart? Ps har ej hunnit ta några bilder än,men det kommer ds ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.