AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.110

F20 M135i

Sida 74 av 172
Ang. hjulinställning. Egentligen ska man kolla den varje år, men vem gör det? På nya bilar som använder en stor mängd bussningar särskilt i multilänk bakhjulsupphängningen, så kan det visst sätta sig lite så att man behöver en ny hjulinställning efter inkörningen. De flesta märker aldrig detta och reagerar först när ett däck sliter konstigt, själv skulle jag lätt kosta på mig det om jag bara i det mista anar att bilen inte beter sig helt rätt.

Bil och motorteknik i Huddinge är ju känd här för sitt BMW-kunnande så det är nog ett bra ställe att börja på i Stockholmsområdet. Eller varför inte en auktoriserad BMW-verkstad, det är iaf en bättre gissning än en okänd däckverkstad som antagligen inte fått en utbildning på bilen.
jobbargubben:
Jag kör med mina gamla E90 fälgar Radialeker 160 till vinterdäcken.
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Clubsport:
Vilken storlek är det på dessa?

jobbargubben:
17" ET34 hamnar lite längre ut jmf med sommarfälgarna men det funkar ok.
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Då funkar alltså 17" det var bra, man vill ju ha lite gummi på vintern.

jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Clubsport
Vilken däckdim har du på dem samt vilken bredd är det på fälgarna?

jobbargubben:
8" 225/45 problemet är att inte alla 17" fälgar passar det är bara 2 st av 17" fälgarna till F20 som passar.
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Vilka?

jobbargubben_
Y-Eker 380
Turbinstyling 381
Vad kör ni med för försäkringar?
Var in på BMW idag och enligt dem så gäller inte BMW:s originalförsäkring för körning på Ringen. Nån som vet om det stämmer?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det stämmer. Många, om inte alla, försäkringsbolag skrev in en speciell del 2012 om körning på ringen. Har inte letat specifikt efter ett bolag som fortfarande försäkrar ringen, men många av de stora kan du inte använda om det är ett krav.
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

INKÖRNING AV NY BIL ?

Vilket är det bästa sättet att "köra in motorn" ?

Nu när jag kör på Eco pro så ligger ju varvtalet från ca 1000-2000 varv är det det optimala ? eller ska man hålla det mellan 1000-4000 ? har nu kört 50 mil.

När man startar motorn så ligger det ej i läget Eco Pro,utan man får tycka fram det.

///bmwlars
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

bmwlars: BMW's böcker säger att man inte ska överstiga 4000 rpm de första 2000 km, och undvika konstant varvtal. Du behöver inte köra med Eco Pro.

Säljarna säger att det är bara att gasa från dag 1. Tänk bara på att det tar ca 15 minuter innan oljan blir varm, även på sommaren.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Samtliga press/demobilar lär ju gå rätt hårdt dem första milen frågan är om det har någon större betydning?

Kör med insidan bara

bm
390
bmwlars

oxyjohan:

okey då ska prova det !
Vad ligger du på för bränsle förbrukning ?

Själv ligger jag på 10,5 på 50 mil .

///bmwlars
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

bmw-lars: Jag har kört 200 mil nu, ligger runt litern min med.
bm
390
bmwlars

oxyjohan: Det här med Black Panel Display har inte jag ,bilen jag provkörde har jag för mig.att det fanns det på .har du det ?

Innebär att när man ser displayen så är den svart ,men så snart täningen är på ser man mätarna.

///bmwlars
bmwlars> "Vilket är det bästa sättet att "köra in motorn" ?"

Nordschleife! :)
bm
390
bmwlars

dfallman: Det jag har läst på andra forum,så sägs det att man inte ska varva mer än 4000varv,och likaså variera varvtalet så att kolvringarna slits in rätt.Att köra med jämt varvtal hela tiden ska ej vara bra.Typ med farthållaren i med samma fart hela tiden....!

Nu till helgen ska jag montera stänkskydd, har provat att dom passar och det gör de!
Har tidigare inte funnits stänkskydd till M135a:

Är det någon som monterat värmare ?

///bmwlars
jo
56
jobbargubben
Mini cooper s -10
Porsche 911 turbo -01
Skoda yeti -11
Jag har beställt elvärmare. Något annat finns inte tyvärr.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.