|
Sida 72 av 172
|
|
|---|---|
|
Bmwlars: Chris Harris är en brittisk journalist och M135i x-Drive säljs inte i UK (bilen finns inte som högerstyrd). /Johan |
|
|
oxyjohan: jo ja vet, men Chris Harris kan göra testet i Tyskland,annars kommer säkert Automotorsport komma med ett sånt test.... ///bmwlars |
|
|
Poängen är att brittiska motorjournalister (Top Gear, Autocar, EVO etc.) tenderar att vara rätt fokuserade på deras hemmamarknad, vilket väl är rimligt med tanke på att det är en ganska stor marknad. Samma sak kan sägas om USA och Tyskland för övrigt. I övrigt håller jag med om att det var en bra video som belyste skillnaderna mellan koncepten som BMW och Mercedes valt att jobba med i dettta segment. /Johan |
|
|
BMWLars: Är det en standard 135xdrive? Maffigt vrid, nästan 500NM och 335hk vid 6000rpm. Nice :) |
|
|
Länk Jag vet inte men skulle tro det! Här kommer en länk som funkar. Nu bara ca 3 veckor kvar till jag får min M135ix-drive ska bli kul och se vad den går för! ///bmwlars |
|
|
blev nått fel se om det funkar nu.Länk ///bmwlars |
|
|
Det lär vara en standardbil. Lägg inte för stor vikt på de där siffrorna, det går att få fram lite vad man vill på de där mätningarna :) Dock ska det sägas att tyska Sportauto körde en RWD M135i på en kalibrerad dyno och fick fram att den gav ca 340 hk på veven. Med 4WD får man lite mer kraftförluster så det blir mindre hästar i backen men samma på veven så klart. Allt är ju uträknat med teoretiska förluster som antagande. Tyvärr visar de inte i videon vad de får fram i WHP eller vilken förlustfaktor de antar. /Johan |
|
|
Har följt denna tråden ett tag utan att haft något direkt att tillägga men här kommer en liten postning i sommarvärmen... Var precis och hämtade en M Performanceutrustad 3d M135iA ifrån importen som vi skall ha som provkörningsbil på Brostugan ikväll för medlemmar. Helt sjukt vilken bil att gå är mina första intryck!:)) På uppmaning lade jag i Sportläget på automaten, lade i Sportplusläget samt hissade ner rutan för att lyssna på ljudet ifrån Performanceavgassystemet när jag drog iväg ifrån Silverdal och det hela gav mig rysningar längs ryggraden av vällust. Nu är jag hemma en kort sväng och strax måste jag iväg på några tjänsteärenden:)) Mvh Asken Som nu förstår hur lyckliga alla M135i ägare blir varje gång de sätter sig i sin nya bil. |
|
|
Någon här som har provat både RWD och xDrive? Märker ni någon skillnad i uppförande på torrt väglag? På vintern är det givetvis en ganska stor skillnad men på sommaren då? Har bara fått möjlighet att köra xDrive men ska nog beställa en RWD. |
|
|
Se där ja! Chris Harris tycker M135i har för mjuka bussningar i bakvagnen han också. Har hört om likande "problem" med 1M också, vilket förvånar. Men jag gillar verkligen Chris tester. Han beskriver bilarna och känslan de förmedlar på ett bra och trovärdigt sätt. Många andra tester känns väldigt uppgjorda och avgjorda redan från start. Mvh Johan |
|
|
Är det någon på forumet med en M135i som monterat annat avgassystem på sin bil? Skulle vara intressant att lyssna på en i verkligheten. Svårt att höra skillnad på ton och ljudnivå på youtube-klipp. Mvh Johan |
|
|
Samson: +1, intresserad jag också. Är intresserad av att köpa M Performance avgaset men vore guld att höra det endera IRL eller några riktigt bra youtube klipp. Hoppas även att ett mperformance power kit kommer till nästa år :) |
|
|
Samson: Var på Brostugan ikväll och lyssnade och provkörde M135:an med Performance systemet. Det låter ju bättre än original men det är ingen jätteskillnad låter mest o bäst vid fullgas. Blev ändå väldigt sugen på att skaffa det. |
|
|
Tog lite priser på Performance utrustningen på den bilen. Avgas systemet: 11 475 LM hjulen 405M 19": 45 350 Njurarna: 1050 för båda halvorna Black Line baklysen: 3 555 Takspoiler: 2 670 Frontspoiler: 4 750 Sidokjolar: 1 165 styck Bakspoiler: 3 805 Baklysena skulle jag inte säga nej till men priset avskräcker, gav 2000 för Blackline baklysena till min förra E90 det var iof några år sen.. |
|
|
Samson: Kommer du till Knutan? Kommer ha en M135i Performance där som utställningsbil utanför BMW CS-montern och om det endera inte är så mycket folk vid tillfälle eller du ber Sjöströmmarn peka ut mig så kan vi nog hitta nått tillfälle att torrgasa den lite grand så du får höra soundet. Kan dock inte garantera att den bilen jag kommer ha därnere har Performanceavgassystemet men det vet jag om några dar så jag återkommer. 8500rpm: Om du befinner dig vid Shell Lindhagensplan imorgon tisdag kl 10.00 så kommer en silverfärgad 3d M135iA Performancel med M Performance-systemet finnas där för lite provlyssning. Det var inte alla medlemmar som hann få provköra bilen ikväll så då får man rycka ut även på "icke-tjänstetid":) Är dock ingen provkörningsdocka för halva Stockholmssektionens medlemmar:) Mvh Asken |
|
| Ångrar mig som fan att jag inte köpte perfomance systemet i höstas 5500 monterat och klart på bmw. | |
|
Asken, kanon! Jag letar upp dig på Knutstorp så håller vi tummarna för att det är rätt bil som ställs ut. :) Mvh Johan |
|
|
Hallongrotta, hur fick du det erbjudandet? För dem pengarna skulle jag köpa osett, eller snarare "ohört". Mums! Mvh Johan |
|
| Jag frågade på verkstaden där jag köpte bilen och det var det priset som var då. | |
| Asken: Tack för suveränt erbjudande, Lindhagen Shell skulle ha passat mig utmärkt men är på semester med familjen denna vecka. Får bli någon annan gång. Tack iaf! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.