|
Sida 71 av 172
|
|
|---|---|
|
Det beror på om det blir lastbil eller ej. Om vi får låna lastbil så åker räserbilen i lastbilstrailern och jag med familj kör M135i till Mantorp. Om det inte löser sig med lastbilen tar vi räsern på släp bakom dieselkombin. Vet mer senare i kväll. Du kommer med och kör som vanligt, antar jag? Mvh Johan |
|
|
M135i x-drive 5-dörrars Estoril blå Hexagon/alcantara Aluminium borstad Drive comfort-paketet Navigationspaketet Harman/Kardon Xenon |
|
|
dfallman: Helt rätt färg! När blir det leverans? |
|
|
Inte beställd ännu, troligtvis beställning efter sommaren. Vi ska byta båda bilarna samtidigt så det blir en del pusslande :) Är egentligen bara osäker på: Navpaketet. Lite mer rimligt pris med paketet men fortfarande för dyrt jämfört med min Garmin 3597 som kostade typ 2500:- och har lifetime uppdatering av kartor... Men dock blir ju skärmen snyggare :) Alu borstad eller fineline? Gillar inte den svarta kanten på alu. |
|
|
Jag tror andrahandsvärdet kommer bli bra på M135i. Gör en sökning på bytbil, den billigaste till salu är 435tkr. Länk! Min erfarenhet säger att det bådar gott. Om det finns ett helt drös relativt förmånliga till salu konstant så kommer det vara svårt att sälja sin till ett hyffsat pris, men om billigaste är 435tkr nu, tror du att någon skulle betala 335tkr för en välutrustad lågmilare? Det tror jag (men kan ha fel!) Om 2år skulle det inte fövåna mig om billiast är 250tkr |
|
| Ungefär som 1M, alla vill ha 400tkr + för sin bil men ingen får den såld och annonsen löper i månader. :( | |
| More: Så du tror M135 värdet kommer sjunka som en sten? | |
| Jag tror M135 värde kommer utvecklas som de flesta andra nya bilar. Det som talar för ett pristapp är att den är ganska dyr för sin storlek, men det som talar emot är fler saker: klassledande prestanda, vägegenskaper, möjlighet till utrustning och att det kommer finnas en marknad av spekulanter som gärna vill ha en ett par år gammal praktisk prestandavagn. Jag har tidigare ägt Golfar, varav en Gti V och en R VI och de hade bra andrahandsvärde. M135 bör också få hyffsat andrahandsvärde. | |
| Klassledande prestanda står A45 AMG för. | |
| Nja, A45 AMG borde vara en klass högre och är i samma "klass" som 1M Coupé/M2 och (kommande) Audi RS3. Prislappen är därefter. | |
|
På onsdag kommer Chris Harris / DRIVE test av A45 AMG vs. M135i på Youtube, ska bli kul att se. EVO hade en artikel nyligen där de föredrar M135i, Autocar hade en video där både A45 AMG och Golf GTI(!) slog M135i så smaken är väl lite delad. /Johan |
|
|
oxyjohan: Det ska bli kul att läsa! Teknikens värld har bankalas med M 135i nu den 18/7 kul och följa det. ///bmwlars |
|
|
8500rpm Nej det tror jag inte men M235i kommer snart och det kan ju påverka priserna lite. Tror att dom flesta föredrar coupe istället för hatch. |
|
|
Jag ska montera H&R fjädrar imorgon. Är det någon som sitter på BMW's siffror för hjulinställningar eller måste man mäta upp det själv? /Johan |
|
|
Såg att M Performance Power Kit nu finns till F30 335i, vågar man hoppas på att det även kommer till våra bilar tro..? Skulle nog slå till om det gör det. |
|
|
@Clubsport: Kollade precis med BMW Sv. AB:s Performanceansvarige och tyvärr kommer det inte komma ett M Performance Kit till M 135i, iaf inte det närmasta året. Mvh Asken |
|
|
Asken: Ajdå. Får se om GIAC kan leverera nåt, men det verkar ta tid.. |
|
|
Här kommer en video M135 i x-Drive ..Länk ///bmwlars |
|
|
Länk ///bmwlars |
|
|
Bra recension av Chris Harris,men det vore ju kul om han kunde jämföra A45 AMG mot en M135i x-Drive,så att det blir lite mer rättvist.... ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.