AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.040

F20 M135i

Sida 7 av 172
skönt ljud. tror ni att manm kommer kunna köpa fina begagnade exemplar om låt oss säga 3år eller kommer de flesta köras mkt hårt?
Jag kommer säkert köra väldigt lugnt med min:) Men tror den är byggd för att klar lite också.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Skulle få betala 150 i mellan med min pedantskötta 3000 mil välutrustade 320d combi,
Då va 135 an 5 dörr taklucka och metalic. är detta ok? slår nog till .
Låter ju trevligt. Vilken färg och utrustning har du tänkt?
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

tänkte mig en svart eller grå....drive comort paketet och ev taklucka....man får ju tom in en banvagn i nya ettan. har dock ej provkört någon F20 än mn man blir ju sällan besviken.
Vaddå, en V70 drive körs antagligen mycket hårdare under sitt liv ;) Och knappast en banbil som en 1M/M3/GT3 etc.

Ni som skulle köpa begagnad, vilken utrustning:
A) måste bilen ha för att ni öht skulle vilja köpa dem
B) skulle ni gärna betala lite extra för om den hade...
Jag har bara provat 116d med standard chassi den tycker jag gick bra förutom motorn som är lite trött. Har inte sett bilen med m-paket live heller hopas det liksom vanliga bilen ser bättre ut live än på bild.
da
280
damaen
M135i xDrive
Onehp: Det som jag tycker är måste utöver standard är bluetooth och Xenon. Övrig extraitrustning är bara trevligt att ha, men inte någon dealbreaker. Det är bilen i sig som är huvudattraktionen för mig.
Tack Damaen

0-120:
Länk
da
280
damaen
M135i xDrive
Det där gick undan!
Jajamen!

Men undrar nu om det blir nån M-diesel 6:a i ettan, fortfarandem tilltalar tanken, liknande fart men ännu mindre soppa för 95% av tiden man tar det lugnt... Men om jag ser prissättningen på M135i verkar det ytterst tveksamt...
da
280
damaen
M135i xDrive
80 - 250

Tack damaen. Fy sjutton vad den går och riktigt trevligt ljud blir nog lite skillnad mot min 120i.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Verkar riktigt trevlig, undrar om chefen godkänner en sådan som tjänstekärra. Får man plats med tre barn i denna (5d) tro? Inga stora barnstolar bara en bälteskudde.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Känns 65% restvärde rimligt efter 2år och 7000mil?
da
280
damaen
M135i xDrive
Normala avdraget är väl 0,5% per 100 mil och varje månad, så räkna med ca 50% om du kör så långt på 24 månader
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Låter det inte väl hårt med 50%?
Efter 36mån och 12000 mil skulle det innebära ca 22% restvärde med den formeln, eller?
du kan inte räkna så janih. En bil faller ju alltid mera i början ungefär att jämföra som ett annuitetslån där du betalar mest ränta i början och i slutet tvärtom mest amortering. 50% 36 månader är ju ett normalt restvärde när man pratar leasingkalkyler. Normalbilisten kör cirka 1500 mil/år, vilket då gör knappt 5000 mil på 36 månader. Att du då skulle ha 50% rv efter 24 månader och 7000 mil låter helt rimligt tycker jag.

Tre barn i en ettserie tycker jag låter lite väl trångt för jag antar du vill ha med en del bagage också?

/Anders
da
280
damaen
M135i xDrive
Bilen faller mer ju mer då den är nyare, andra året kanske den faller lite mindre, så den är kanske värt lite drygt 50% efter 2 år och 7000 mil.
Sen vet man aldrig vad som händer i framtiden, kanske M135i blir väldigt eftersökt om några år, då det bara finns framhjulsdrivna fyrcylindriga bilar kvar i kompaktklassen, och därmed ökar värdet :) Eller så straffbeskattas alla bilar över 120 g/km CO2 bort och blir iskalla...

Hursomhelst, på nya bilar som inlöses brukar handeln och konsumentverket generellt dra av 0.5% för varje 100 mil och för varje månad som du använt bilen.
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
OK, tack för kommentarer, hur som helst verkar m135i vara en riktigt trevlig bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.