|
Sida 7 av 172
|
|
|---|---|
| skönt ljud. tror ni att manm kommer kunna köpa fina begagnade exemplar om låt oss säga 3år eller kommer de flesta köras mkt hårt? | |
| Jag kommer säkert köra väldigt lugnt med min:) Men tror den är byggd för att klar lite också. | |
|
Skulle få betala 150 i mellan med min pedantskötta 3000 mil välutrustade 320d combi, Då va 135 an 5 dörr taklucka och metalic. är detta ok? slår nog till . |
|
| Låter ju trevligt. Vilken färg och utrustning har du tänkt? | |
| tänkte mig en svart eller grå....drive comort paketet och ev taklucka....man får ju tom in en banvagn i nya ettan. har dock ej provkört någon F20 än mn man blir ju sällan besviken. | |
|
Vaddå, en V70 drive körs antagligen mycket hårdare under sitt liv ;) Och knappast en banbil som en 1M/M3/GT3 etc. Ni som skulle köpa begagnad, vilken utrustning: A) måste bilen ha för att ni öht skulle vilja köpa dem B) skulle ni gärna betala lite extra för om den hade... |
|
| Jag har bara provat 116d med standard chassi den tycker jag gick bra förutom motorn som är lite trött. Har inte sett bilen med m-paket live heller hopas det liksom vanliga bilen ser bättre ut live än på bild. | |
| Onehp: Det som jag tycker är måste utöver standard är bluetooth och Xenon. Övrig extraitrustning är bara trevligt att ha, men inte någon dealbreaker. Det är bilen i sig som är huvudattraktionen för mig. | |
|
Tack Damaen 0-120: Länk |
|
| Det där gick undan! | |
|
Jajamen! Men undrar nu om det blir nån M-diesel 6:a i ettan, fortfarandem tilltalar tanken, liknande fart men ännu mindre soppa för 95% av tiden man tar det lugnt... Men om jag ser prissättningen på M135i verkar det ytterst tveksamt... |
|
|
80 - 250 |
|
| Tack damaen. Fy sjutton vad den går och riktigt trevligt ljud blir nog lite skillnad mot min 120i. | |
| Verkar riktigt trevlig, undrar om chefen godkänner en sådan som tjänstekärra. Får man plats med tre barn i denna (5d) tro? Inga stora barnstolar bara en bälteskudde. | |
| Känns 65% restvärde rimligt efter 2år och 7000mil? | |
| Normala avdraget är väl 0,5% per 100 mil och varje månad, så räkna med ca 50% om du kör så långt på 24 månader | |
|
Låter det inte väl hårt med 50%? Efter 36mån och 12000 mil skulle det innebära ca 22% restvärde med den formeln, eller? |
|
|
du kan inte räkna så janih. En bil faller ju alltid mera i början ungefär att jämföra som ett annuitetslån där du betalar mest ränta i början och i slutet tvärtom mest amortering. 50% 36 månader är ju ett normalt restvärde när man pratar leasingkalkyler. Normalbilisten kör cirka 1500 mil/år, vilket då gör knappt 5000 mil på 36 månader. Att du då skulle ha 50% rv efter 24 månader och 7000 mil låter helt rimligt tycker jag. Tre barn i en ettserie tycker jag låter lite väl trångt för jag antar du vill ha med en del bagage också? /Anders |
|
|
Bilen faller mer ju mer då den är nyare, andra året kanske den faller lite mindre, så den är kanske värt lite drygt 50% efter 2 år och 7000 mil. Sen vet man aldrig vad som händer i framtiden, kanske M135i blir väldigt eftersökt om några år, då det bara finns framhjulsdrivna fyrcylindriga bilar kvar i kompaktklassen, och därmed ökar värdet :) Eller så straffbeskattas alla bilar över 120 g/km CO2 bort och blir iskalla... Hursomhelst, på nya bilar som inlöses brukar handeln och konsumentverket generellt dra av 0.5% för varje 100 mil och för varje månad som du använt bilen. |
|
| OK, tack för kommentarer, hur som helst verkar m135i vara en riktigt trevlig bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.