AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.043

F20 M135i

Sida 62 av 172
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jösses vad dålig koll de har.

Jag kan garantera att jag inte köpt till mina Michelin. Utan måste ha haft en ofantlig tur.
bmwlars:
Ska se om jag kan fota texten om det går att se vad det står.

Man får ju även via mail ett frågeformulär från BMW Voice ett par veckor efter leverans, där var det lite intressant att få reda på att om åf får dåliga betyg så får dom sänkta rabatter/marginaler från BMW. Jag klagade på dels däcken samt svårigheter att få fram en demobil och lite annat smått och gott. Min säljare blev inte glad över betyget, då tyckte jag ändå att jag höll igen med kritiken... Det stod heller ingenstans att man inte var anonym även om det inte spelade så stor roll, kritiken skulle ju ändå fram.

En nyhet på årsmodell 2014 är att automaten får launch control gäller 1, 3 och 6-serien. Samt Eco Pro Mode som är nån form av frihjul, släpp gasen så frikopplas motorn från drivhjulen när man kör 50-160 km/h känns väl inte så intressant på en M135 kanske, gäller bara aut. Sen kommer det några förbättringar med connectedDrive också.
Launch control hade ju inte varit helt fel att ha.
geradeaus
Hur har ni löst det med försäkring? Leverans börjar närma sig och jag tänkte kolla vad försäkringen låg på - BMW Originalförsäkring drog till med 22.000+ medan Trygg Hansa vill ha 5.200... Viss skillnad.

Originalförsäkrings argument var att den var väldigt stöldbegärlig och man hade höga skadekostnader för modellen. Jag undrade lite försynt hur man kan säga det för en modell som har varit ute på vägarna i ett halvår.. Det märktes tydligt att de inte visste vilken modell som avsågs. Hade nog hoppats lite mer från BMW Originalförsäkring.

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

geradeaus:

Själv tänker jag ta If försäkring,den var billigare än BMW Original försäkring.
If använder BMW Original delarspan12_48a9afb2-abbd-11e1-b817-123138156935.gif

///bmwlars
geradeus:
Finansierar du bilen via BMW Finans så har du ju 6 månaders prova på försäkring där dom 3 första är gratis och månad 4-6 rabatterad.
Jag kommer att fortsätta med BMW Original försäkring där är ju bilen fullförsäkrad när man kör bana i BMW Sport Clubs regi.
Har svårt att tro att nån annan är billigare blir strax över 4000 om året för mig. Kolla igen med dom, 22.000 låter helt orimligt!
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Jag har fått samma info som Clubsport. Känns väldigt prisvärt.
Några härifrån som kommer till Brostugan på måndag?
geradeaus
Nope, har nu dubbelkollat med BMW Originalförsäkring. Premien 22.000 per år stämmer "enligt deras system". Helt klart att deras system inte vill ha mig som kund.

Kollade även med If, de skall ha 8.206 kr.

Citat från Originalförsäkringars sida "BMW Originalförsäkring är ett samarbete mellan BMW Financial Services och If Skadeförsäkring AB."

Försäkringsbolagen är lite svårtolkade ibland...
bmwlars:
GFK undersökningen är på 8 sidor och minst sagt grundlig med liten text så det går inte att fota.. Det tar sin lilla tid att svara på alla frågor kan jag säga..
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Förstår att det blir svårt när det är 8 sidor med liten text,men som sakt vad är det ju bra med konstruktiv kritik vad kunder tycker ,det är ju med den kritiken som BMW kan förbättra sig.

///bmwlars
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
När tystnar bromsarna? Bilen har gått 370 mil nu och bromsarna har efter inkörningsperioden fått jobba lite kan jag lova ;)
Skriket tystnade efter ca 150 mil på min och helt tysta blev dom först efter 300 mil. 440 mil har den gått nu.
geradeaus
Så har man hämtat ut bilen! Riktigt trevligt att klämma och känna på det som man har bestämt sig för för så länge sedan... Också spännande att se om färgkombinationen motsvarar förväntningarna, vilket det som tur gjorde - blev mycket lyckat med Mineralgrå och tonade rutor tycker jag.

Så nu blir det till att puttra runt i 200 mil innan man får reda på hur en känns på riktigt.
geradeaus:
Grattis, glöm inte dom sedvanliga bilderna. Kul att det är bra spridning på färgerna. Var lite skraj innan att nästan alla skulle bli Estoril blå men så har det ju inte blivit.

Har du det beryktade gnisslet på bromsarna?
Och vilka däck har du fått?

geradeaus
Bilder kommer!

Inget gnissel ännu, dock har jag bara kört fem mil ännu... Det blev Bridgestone.
Mo
176
Moe
Cykel
Min bil gnisslar inget heller (prod v.10), kört ca 65 mil...

bm
390
bmwlars

geradeaus:

Grattis till bilen ! Härlig känsla ..

///bmwlars
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
geradeaus: Stort grattis till bilen! Upp med lite bilder :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.