AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.215

F20 M135i

Sida 60 av 172
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Tack! Det blev följande spec (ur minnet)

- RWD/ 5 dörrar / sportautomat
- Valencia orange / alcantara klädsel
- Borstad alu / svart högglans
- De vanliga paketen inkl. PDC fram/bak & BT Pro
- Adaptivt chassi
- Xenonljus
- HK systemet
- Helljusassistenten
- Förvaringspaket
- Extra 12V

Nu ska man bara försöka stå ut med att vänta i drygt två månader..

/Johan
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

oxyjohan:

Snygg färg du kommer att synas, bra spec!

Bara att vänta 😃

///bmwlars
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Har nu sett 2 st M135 på 2 dagar i Stockholmsområdet. Kul!

1 st svart 3-d som står parkerad i Solna nära mitt jobb.

1 st 5-d Estorilblå med X-drive i Söderledstunneln.

Kan dessa vara någon av oss här i forumet ;)
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
En sak som bekymrar mig.

Ska antispinn lampan blinka om man ligger i 110 km/h och gasar lite lätt?

Kan det vara så att den gör så pga att den inte är tillräckligt varm? Händer varje morgon då jag stiger på motorvägen. Den har då förmodligen inte kommit upp i temperatur då jag bor väldigt nära motorvägen.

Någon som har reflekterat över detta eller är det kanske fel på bilen?

Jo
64
JoJy
530xd M 2013
M135 2013
Porsche 997 GT3 2007
Zoppo:

Jag hade exakt samma fundering i vintras då jag tyckte antispinn lampan lyste hur jag än körde (nästan), även vid bra väglag. Med sommardäck (Michelin PSS) så är detta helt borta. Spelar väglaget någon roll?

JoJy
Jag har inte dom problemen på min bil med sommardäcken på.,

Sträckte ut ordentligt för första gången igår och imponerades av hur stabilt den går i höga farter, mycket bättre än min gamla E90 335i.
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
JoJy, det konstiga är att jag har Michelin PSS, X-drive och detta händer på en snustorr motorväg i farter över 100 km/h.

Men däremot när bilen är varm så blinkar den inte alls. Men den första milen blinkar den frenetiskt vid gas.

Undrar om detta är ett substitut till den avsaknade temp.mätaren?!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kolla lufttrycket i däcken.
bm
390
bmwlars

Zoppo:

Hej! Det där med antispinnlampan har ju med att däcken rör sig i olika takt,
Har det när mina vinterdäck är på att antispinnlampan blinkar titt som tätt .

///bmwlars
Jo
64
JoJy
530xd M 2013
M135 2013
Porsche 997 GT3 2007
Zoppo: Mkt märkligt, konstigt att den inte blinkar när bilen är varm. I mitt fall så trodde jag att mina Hakka 7 inte pallade med helt enkelt... Ett besök hos BMW?

Håller med Clubsport att M135:an är stabil. Var i Tyskland för några veckor sedan och även långa kurvor i 200+ så ger bilen förtroende. Trodde att den skulle vara mer nervös i höga farter (dock känns den höga tyngdpunkten).

JoJy
Mailade BMW för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på om Michelin PSS. Att några bilar har börjat levereras med Michelin har dom ingen vetskap om, officiellt är det samma ståndpunkt som tidigare som gäller. Inga bilar utan RFT alltså.

Får väl vänta och se på dom bilar som levereras framöver om det var olycksfall i arbetet som släppte igenom PSS eller om dom har ändrat sig.
Mo
176
Moe
Cykel
Clubsport: Jag nämnde mitt missnöje i samband med en enkät för uppföljning av säljprocess/leverans. Blev uppringd av chefen för återförsäljaren och han sa att det var bra att få feedbacken och han lovade att ta det vidare. Kan spela roll för er som köper framöver.
Jo
64
JoJy
530xd M 2013
M135 2013
Porsche 997 GT3 2007
Clubsport:

Att några bilar levererats med Michelin PSS är nog mer ett olycksfall från BMW än något annat. Att min bil råkar ha Michelin beror sannolikt på att det är en av de första bilarna som levererats till kund i Sverige. De allra första demobilarna rullar också på Michelin + pressbilarna...

BMW:s inställning är märklig. M5 och M3 har ej RFT men tydligen så kategoriserar man M-Performance annorlunda i Sverige. (Kan detta vara hela grejen?) Jag körde min Åf:s M135 när min bil var inne för översyn. Skillnaden mellan de olika däckalternativen är stora även om de RFT däck som M135:an levereras med verkar bra. Mycket bättre än de Good Year däck som min 525xd rullar på.

Men vill man även använda bilen för några banmöten per år då funkar knappast de RFT däck som M135:an levereras med...

Förresten hur långt har ni kört...? Jag har 986 mil på mätaren nu...:-)

JoJy
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jojy, jag vet inte om det är för att du fick bilen så tidigt. Fick min för 2 v sedan och då med Michelin.

Min har rullat 191 mil. Inte mkt kvar tills inkörningen är klar :)
JoJy:
Ja, så är det nog. Märkligt agerande av BMW Sverige, dom hade vunnit mycket på att låta M135 få PSS även i Sverige. Bridgestone däcken funkar väldigt bra men PSS är säkerligen bättre. Jag kommer att köpa Michelin PSS så fort jag har svarvat ner dessa, beroende på hur mycket bana det blir så kommer ju bilen att ha rätt fräscha PSS när jag byter in den om 3 år, det känns ju sådär.

Min bil har nu gått 395 mil.
Förstår inte riktig varför ni inte säljer av däcken begagnade - för att det är BMW Sveriges fel? Har bytt flertal gånger i förtid när jag inte var helt och fullt nöjd med däcken jag hade - de är jätteviktiga för hela bilens beteende och det är väl därför en köper en M135i - för hur den uppför sig?
Visst man går back på det men summan borde vara försumbar jämfört med att en får ut full glädje av sin "investering"...

Om jag satt i eran sits hade jag passat på och slängt på en sats Yokohama AD08, inte mycket mer grepp än PSS i det torra och lite mindre i det våta, de är bullrigare, men ytterligare ett fult steg uppåt när det gäller feedback (stommen är styv som ett R-däck)... för att sedan byta igen när man tröttnat på bullret ;) Hela nöjet :)
Onehp:
Ett skäl är att det nästan alltid blir nån liten skada på fälgen när däcken krängs av. Sen tror jag inte att det är så lätt att bli av med dom gamla däcken, rätt udda dimension. Det blir också en skaplig förlust om man mot förmodan hittar en köpare. Blir hur som helst kul att jämföra skillnaden på däcken på bana.
Visa användare
47
oxyjohan
F20 M135i
Mercedes Geländewagen
Suzuki ORC Cup

Jag har bett min ÅF att ta detta med däcken ett varv till med BMW Sverige, vi får se var det slutar. Självklart ska M135i ha Michelin PSS som på andra marknader. Ju fler vi är som klagar, desto bättre.

/Johan
bm
390
bmwlars

Har också mailat BMW Sverige och påtalat att 2 andra har fått Michelin PSS däck .
Har idag fått svar att Jonathan tror att personerna har kanske beställt dom genom sin återförsäljare , men han ska kolla vidare om det beror på något annat ?

Bra att fler klagar till BMW Sverige , som jag skrev till dom att lyssnar inte BMW Sverige på kunderna i Sverige.Så att vi kan välj däck som på andra marknader , ex Tyskland mm.

///bmwlars
bm
390
bmwlars

Joly Zoppo :

Ni har ju fått Michelin PSS Däck,tänkte höra var ni beställde era bilar.Jonathan Fredriksson på BMW Group Sweden skriver så här.

Är inte insatt varför 2 andra har fått det på sina bilar,tror inte att det styrs av BMW Sverige utan det är återförsäljarna som gjort denna lösning.Men skall kolla vidare med vår produktavdelning om de känner till något?

Med vänliga hälsningar
Jonathan

///bmwlars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.