|
Sida 6 av 172
|
|
|---|---|
| Rft tyvärr, synd eftersom de har utvecklat bilen för pilot super sport. Verkar som att Sverige är ganska ensamma om rft på M135i. | |
| nu verkar konfiguratorn vara lite bättre uppdaterad | |
|
Länk Länk Länk |
|
| Verkar vara en jäkligt rolig bil! Nyfiken på hur coupen kommer se ut. | |
|
Jag gillar den skarpt, verkar som potentialen som alltid funnits i ettans grundkoncept nu finns att köpa av fabrik. Även automatlådan når nya höjder här, kul. Rolig och (för?) snabb, bekväm och praktiskt, rätt snål och... inte så värst dyrt. Nu har man ett i-landsproblem till :lol: |
|
| ska bli kul att se m135 i någon projekttråd för jag är övertygad om att vi kommer få se grymma versioner av den :D | |
| Nu vart man ju inte lite sugen på att få bilen. Jäklar vad den verkar grym. | |
| Oh ja, kan knappt hejda mig tills x-modellen kommer. Blir ju tidernas vinterbil :) | |
|
Är det bestämt att den kommer i x utförande? Är grymt sugen också! |
|
| Ja, jag menar alltså x-drive | |
| I Tyskland finns den i alla fall med x-drive och sportautomat. Kan vara en värdig ersättare till min bil idag :) Hoppas dock fortfarande på att samma version kommer till F31. | |
| M135i x-drive finns i svenska konfiguratorn (3-dörrars), första leveranser i november sägs det. 75kg mer väger den, den drar bara 0,78l/milen och 0-100 på 4,7s... Med en 5-dörrars blir det väldigt mycket funktion i lilla kärran... | |
|
Sa fel, x-drive finns med bland teknisk spec. Video med ljud, gillar det diskr:eta men fräna ljudet och hur snabbt den växlar upp: Länk |
|
|
+1! Jävlar vad trevligt motorljud. Låter riktigt mulligt :) |
|
| Nog för att sportautomaten är frän, men visst ska man ha en manuell låda i en sån här bil? :) | |
| Jag undrar om den inte kommer med icke-RFT i Sverige också, när jag använder Modelljämförelse funktionen på BMW.se framkommer att M135i kommer med "Hjul med BMW Mobility Set", vilket de andra motorversionerna med RFT inte har. | |
| Ang. automat. Jag går i princip på hur det funkar i körningen. Och då åker vanliga automater bort, och även DSG mm. Men när jag körde nya 8-växlade lådan på en F20 118d så tyckte den gjorde precis som jag ville. 8 växlar betyder också en rejäl överväxel som sänker varvtalen på motorvägen och det tycker jag är bara bra... | |
| herregud vilket skönt ljud och vilket ha begär jag fick för denna nu. Om ett par år så är en så här med sport automaten en trevlig begagnad bil och kanske ersättare till 335an. | |
| damaen: jag är förespråkare av manuell låda och en av få med en Golf R utan DSG. Jag skulle nog välja manuell låda igen om en M135i (eller min förhoppning M335i) blir aktuell. Dock så kan jag tänka mig att automaten i denna funkar klockrent och växlar som man vill. Ska man ha x-drive så har man inget val vad jag förstår, utan då åker automaten med på köpet. Och ska man åka fort året om så är det inte fel med 4WD. | |
|
Tycker dne är skit fet men något jätte häftigt ljud tyckte jag inte alls att den hade men det går ju att fixa:-) En 5dr x-drive med automat är ju den optimala bilen enligt mig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.