|
Sida 59 av 172
|
|
|---|---|
|
Samson: Snygga fälgar, passar bra till en vit bil. |
|
|
Undrar vad man ska ha för olja till M135i man kan ju kolla med Castrol hemsida och skriva in sitt reg nr har testat med en demo bil ,men det funkar ej har någon gjort det som har en M135a: Tänkte beställa från Tyskland. ///bmwlars |
|
|
Samson: Jättesnygga fälgar! Angående sänkningen så håller jag med, lite trist är det, samma på alla M135i. Jag har adaptiv fjädring, kanske du har med, men fortfarande lite hög, framförallt bak. Lite synd när de fick till det så bra på E82:an. Antar att du nu kör på michelin, stor skillnad? |
|
|
Nordschleife BMW M135i Onboard BTGLänk ///bmwlars |
|
| Kameran är i en M3 som följer en M135i | |
| M135 är riktigt vass. Den accar riktigt bra i utgången av varje kurva. Ligger M3:an på lite för låga varvtal så blir den rejält efter. Vad har M3 E92 och M135i för officiella tider runt ringen? | |
|
Sport Auto siffror på fullt varv (Ej BTG): E92 M3 8:05 (2007) 1M Couple 8:15 (2011) M135i 8:18 (RWD, Manuell) E46 M3 8:22 (2000) Så en X-Drive bör ju kunna kapa ngn sekund kanske mot gällande tid och kan då kanske komma ikapp 1M Coupen i tid... |
|
|
RaderViking Det finns flera inofficiella fullvarvs tider som ligger under 8:18 så den kommer nog gå ned. Dock så tvivlar jag på att X-drive är snabbare, har inte sett en enda tid för en X drive. Men ut på banan och utmana :-) Vi är ett gäng som åker den 23.5 till Ringen vore kul om någon ytterligare M135 hängde på. |
|
|
Dessa tider är ju satta av en och samma publikation så därav bör de vara mest jämförbara. De är satta med produktionsbilar och många av de "inofficiella" tiderna vet man ju inte riktigt förutsättningarna... Har tex sett många tider för 1M Coupé på en bit under 8 minuter men då är oftast fjädring/broms/däck/motor modifierade på olika sätt. Själv så håller jag mig till 2-serien kommer ut... kan inte riktigt förlika mig med fronten på den nya ettan även om M135i växer för varje dag jag ser den, vilket är varje dag numera eftersom det finns 2 i närheten där jag bor... en blå och en svart :) |
|
|
RaiderViking: Visst är det så, Sport Autos siffor är sannolikt de mest tillförlitliga. Men det är så många olika faktorer som spelar in på Nurburgring. Från trafik till väder och framförallt vem som sitter vid ratten... Jag tyckte min M135:a var hyfsat ful när jag hade hämtat ut den. Nu tycker jag den är OK. Men någon looker blir den aldrig i mina ögon. Skönheten med M135 är att den är oväntat vass att köra. Den har överträffat mina förväntningar både som vardagsbil och som helt OK bil på bana så här långt. Det ska bli kul att testa gränserna ordentligt i sommar. JoJy |
|
|
Moe, jag lät montera vinterdäck på originalfälgen innan leverans av bilen, så det är först nu jag kört den med sommardäck. Så ja! Stor skillnad! ;) Det blev också rätt stor skillnad på vägljudet. På vinterhjul upplevde jag ettan jämbördig med vår E61, med bredare och lägre sommardäck bullrar den en hel del mer. I veckan ska jag beställa H&R sänkfjädrar, bilen ska ner 25 mm. Fjädrarna ska inte vara speciellt mycket hårdare än original, utan egentligen bara kompensera för att bilen är lägre så den inte slår genom. Det är ju fortfarande en komforträser! :) Mvh Johan Samson |
|
|
Sorry Moe, jag svarade ju inte på din fråga. Ja, jag kör på Michelin Pilot Super Sport. 235/35x19 fram och 255/30x19 bak. Mvh Johan Samson |
|
|
Samson, har din bil ställbara stötdämparna eller inte? Bra att veta om det är mycket bökigare att byta dessa i sådana fall och om det till och med handlar om andra fjädrar? Har letat efter svar på på de utländska forumen men tyvärr gått bet... /Arvid |
|
| Ett förtydligande, jag menar om det är bökigare att byta fjädrarna och inget annat... | |
|
Jepp, jag har det adaptiva chassiet. Återkommer med rapport om det var besvärligare än vanligt att byta fjädrar. Jag kommer inte hinna byta denna veckan då det är fullt upp med tävlingsbilen inför helgens premiärtävling på Mantorp. Förresten, någon härifrån som ska till BMW Spring Break? Mvh Johan Samson |
|
| Samson, spännande. Jag får inte mitt åk förrän i September så det är ingen brådska ;-) | |
| Ännu en M135i beställd med leverans planerad i mitten av juli :) | |
|
oxyjohan: Kul, vad blev det för färg, låda, drivning? |
|
|
oxyjohan: Kul då blir vi fler. vad har du tänkt för utrustning vad kan du ej va utan? ///bmwlars |
|
|
oxyjohan: Vet du om det kommer något nytt på 2014 årsmodell? ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.