AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.269

F20 M135i

Sida 58 av 172
Jo
64
JoJy
530xd M 2013
M135 2013
Porsche 997 GT3 2007
Zoppo: Då är vi i alla fall två som fått Michelin, jag tycker det är mkt märkligt av BMW att göra undantag för Sverige. M5 och M3 rullar inte på RFT. För övrigt går Michelin SS som förväntat mkt bra på bana. Var förra helgen nere på Ringen och de tider som snurrat i andra forum var nog inte så långt borta. Höll jämt med betydligt dyrare och motorstarkare bilar. Kul. Dock är M135 en udda fågel även i Tyskland... Såg nog tre eller fyra M135 på en långhelg. Verkar inte vara en hit trots att den är lovordad överallt i media. Måste vara utseendet som spökar...

WGN: Du bör kunna pruta till ramavtalsrabatt som ligger på 9-10% på nybil utan inbyte. Jag tror jag fick knappt 11% men då är jag trogen kund.
Jag tycker M135 är ett klipp om man inte plockar på för mycket extra, då finns definitivt andra alternativ. Jag landade på 340' med rabatt (manuell 3d med adaptivt chassie + 2 pkt) Vet ej om andra noterat att effektsiffrorna är i underkant, runt 340hk i bromsbänk är uppmätt på originalbil (såg inlägg på bimmerpost). Min ligger definitivt över 320. Återkommer när jag har mätt upp hos Rototest...

JoJy
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Joly: Märkligt att BMW har levererat till två bilar utan RFT hit till sverige ,ska maila och fråga varför man inte kan välja bort RFT däcken,som man kan göra på andra marknader.

Intressant om effekt siffrorna om du hittar inlägget på Bimmerpost så länka det gärna, tack på förhand.

Själv tycker jag att M135a: är snygg , gillar storleken och smidigheten!

Ps kul om fler kan lägga upp lite mer bilder ds

///bmwlars
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Lars, fler bilder är på gång. I veckan levereras mina nya sommarhjul och då ska det bli fler bilder.
Några är dock redan upplagda här:
Länk

Förresten, är det någon som har sett AC Schnitzer-vingen i verkligheten? Är lite sugen på en sådan.
Länk

Mvh
Johan Samson
Jo
64
JoJy
530xd M 2013
M135 2013
Porsche 997 GT3 2007
bmwlars:

Länk

Vet att någon undrade om tuning, här kommer en länk:

Länk

Har inte hunnit kolla med BMW själv varför jag har fått Michelin, men min bil bör vara en av de tidigaste levererade. Trodde faktiskt att det var RFT men dessa kommer senare i år (Super Sport).

Utseendet är ju som bekant en smaksak :-) Men ju mer jag kör min M135:a desto snyggare blir den... Personligen tycker jag att den har allt som en bra BMW ska ha förutom utseende; känsla, kraft, smidighet...

JoJy
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Jojy, vad roligt att du också fick dem. Är supernöjd med mina, helt sjukt grepp. Ska dock testa dem ordentligt på bana ;)

Jag vill rekommendera BMW Performance senaste tidning. Har haft en superhärlig morgonläsning om M135. De går igenom allt och jämför bilen med bl.a 1M. De gör också en dyno och pratar om tuningpotentialen. Riktigt intressant:)

Vissa har beställt tidningen men jag köpte den via tidningskiosken på Ipaden. Kostar 38 kr och sen är det bara att läsa direkt. Lätt värt ;)
Avgasvideo Original vs. M Performance vs. Bastuck:
Länk

(jag skulle hålla mig till originalet)
Onehp:
Ja, det var för liten skillnad mot M Performance för att det ska kännas värt att byta. Lägger nog pengarna på Michelin PSS och trim när det dyker upp.
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Nördigt coolt med en M logga på ändröret dock...
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Efter 50 mil så börjar mina bromsar gnissla som en gammal skrotbil. Vet att det har snackats en del om detta.

Försvinner det efter ett tag eller måste man lösa det på något sätt?
Det försvinner men det tar ca 300 mil innan det är helt borta. För mig försvann det värsta gnisslet efter 150 mil. Helt tysta är dom först nu.
Bedrövligt att dom inte har nån lösning på problemet annat än att det försvinner med tiden. Dom första 100 milen får man ju undvika folk för att det är pinsamt att bromsarna låter som på en gammal Volvo. Inte direkt premium...
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Clubsport, tack för ditt svar. Hahaha, det andas inte precis premium när ett äldre par fick hålla för öronen vid ett övergångsställe.
Zoppo:
Nej, det är fn pinsamt. Som att åka ner i ett P-hus och råka åka förbi nån medans man måste bromsa!
BMW Official car i STCC, givetvis så kör dom med en M135:a också...

Länk
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Såklart ;)
M Performance bakluckespoiler och fenor ser bättre ut live än på bild. Tar dom fram dom i kolfiber så slår jag nog till. Plasten såg lite repkänslig ut.
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Clubsport: Du kan ju låta foliera dem?
Jag tycker inte M Performance-vingen ser så kul ut, men jag har bara sett den på bilder på nätet.

Jag tillhör dem som tycker bakdelen är F20/21 svagaste punkt designmässigt och funderat på såväl svarta bakljus som någon form av vinge. Tyvärr går det knappt skilja de tonade bakljusen från original så det är svårmotiverade pengar. Schnitzer-vingen får det däremot nog bli framåt sommaren...
Men först ska vi ser hur de nya hjulen sitter, de ligger i bagagen på E61an och väntar på att monteras... :)

Mvh
Johan Samson
Samson:
Fenorna känns lite väl mycket Corsa GSI, spoilern ser helt ok ut men Schnitzer-vingen som du länkade till är ju snyggare.
Foliering kan nog funka bra.

Glöm inte att fota hjulen sen bara!

Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Fälgarna på plats! En första bild finns på flickr, dock skitig bil...
Nu blev jag sugen på att sänka den också! :)

Nåväl, här är den:
Länk

Mvh
Johan Samson
bm
390
bmwlars

Samson: Snygga fälgar bra att du delar med dig av dina bilder 😃

///bmwlars
bm
390
bmwlars

Jämförelsetester Amus - Audi S3 2.0 TFSI vs BMW M135i xDriveLänk

///bmwlars
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.