|
Sida 56 av 172
|
|
|---|---|
|
Clubsport, tack för bilden. Bak är lite svårt att se, men fram tycker jag fälgen verkar sitta snyggt. Jag ska förse er med bilder på min bil/fälgkombination när hjulen är på plats. :) Mvh Johan Samson |
|
|
Är det någon som har motorvärmare på sin bil, och var sitter el-uttaget i fronten? Min bil kommer snart och de ska montera DEFA. Är nyfiken på vilken den bästa placeringen är. |
|
|
Ett litet test mellan Mini paceman JCW vs BMW M135i från AutocarLänk ///bmwlars |
|
|
Nu tror jag att det finns delade åsikter om detta men ser det inte ut som M135 försäljningen går extremt dåligt? Dock gäller samma sak för alla 'onödiga bilar' dvs roliga över 400tkr. Nästan precis ALLA M135 som var till salu i Januari är fortfarande osålda! Gå till bytbil, listan bara ökar på M135or och inga faller bort. Nu vet jag att en del föredrar att vänta länge på sin bil och beställa med produktionsvecka nr osv :) men nog är det välan en god indikation på efterfrågan när ingen köper splitternya bilar som är utrustade både mindre och mer. Dock som sagt, kolla på Audi S4, samma sak där, listan bara växer och inga köps. |
|
|
I den här tråden är vi ju rätt många som har eller har beställt en M135. Fler än vi som köpte 335 när den kom enligt min bedömning. Att demo och visningsbilarna förblir osålda tycker inte jag är så konstigt, bilarna är ju fullsmetade med utrustning, hos min lokala dealer ligger dom på 527.400 och 571.600 kr! Väldigt mycket pengar för en liten bil. Den gör ju inte sitt jobb som familjebil direkt. Jag tycker att den verkar sälja bra och det är väl få bilar som har prisats o rosats så mycket i motorpressen som M135, M3 undantagen då. Bilen är ju väldigt prisvärd för att vara en BMW men lägger man på utrustning för 200.000 så är den ju inte så prisvärd längre. |
|
|
Clubsport: Kanske du har rätt jaa, att de är för välutrustade. Dock ser det ju precis lika ut för Audis lite roligare modeller, TTRS och S4:orna ligger ju ut i evigheter. Det att vi är 15-20st som har beställt eller kör M135 just nu är ju inte mycket precis. Kanske jag har fel men kändes ännu för 5år sedan när E90 kom att folk slängde 400-500tkr på en E90 bara sådär även om den inte ens hade motor eller m-sport, samma gällande Audi. Nu har jag inte gjort någon statistisk undersökning utan enbart eget bilintresse och vad jag följt bytbil i 3-4-5år. |
|
|
Det är väl kanske som min säljare alltid predikar att folk bara vill ha diesel och bränslesnåla bilar nuförtiden. Tycker ändå att dom ca 15 (tappade räkningen för längesen) som köpt eller beställt här är en väldigt bra siffra. Bara att ta en titt ute i trafiken det vimlar av 318d, 320d och 520d det är väldigt sällan man ser nån nyare rolig BMW ute i trafiken. Det säljs väldigt få F30 335:or enligt dom säljare jag har pratat med. Och har man familj så är M135 för liten, funkar ju som andrabil eller för folk utan ungar. |
|
| Är det ens möjligt att speca en m135 för 571k? | |
|
En säljare på BMW sthlm sade att de kommer inte ta in några som helst 335:or ty det är så få som vill ha/köper. Det är en markant förändring, tänk alla som titulerar sig BMW/bilentusiaster och köper knatterburkar som 320d. Kan säga att finns ingen chans att jag kommer stanna vid BMW den dagen jag inte har råd till en bensin maskin, då går jag hellre över till en japan. (Vi har dock 318d F31 i familjen men det är inte precis så att vi har den för att det är en trevlig bil, utan förmånlig basbil) |
|
|
Skall korrigera mig själv 318d, inte billig men som tjänstebil blir den förmånlig. Skulle aldrig använda egna pengar på en sådan, då får man nog mycket roligare bilar för samma peng men som tjänstebil är den helt Ok. |
|
|
corzair: Jag kommer upp i 567700 när jag försöker speca en likadan bil som den i E-tuna, kan ha missat något men det finns inte mycket kvar att fylla i... |
|
|
Högaktuellt för mig, är en sådan tvekare. Ena dagen ska jag bara ha en M135ix, nästa dag så känner jag bara att det finns för få möjligheter att sträcka benen på en M135i någorlunda innanför lagens ramar i detta land. Som skulle resultera i att jag mestadels skulle köra runt frustrerad av att inte kunna använda på ett sätt som ger mig glädje, eller så är man paranoid med rädslan att glädjen kan ta en plötsligt slut. Har nu en Focus kombi och jag gillar den stort. Finns inga mellanstora kombi - utrymmen som är uppskattade - som är så lättfotade som en Focus och den överladdade trepipan är faktiskt väldigt trevligt i umgänge den med... På full fart är den nog värdig motståndare till en M135i på halvfart i körglädjematchen - förr hade man ju roligt med en bråkdel av dagens effekter... Det är nog mest på vintern, som nu har gått, att jag saknar en driven bakaxel... vi får se hur det blir när nästa vinter kommer och vilka M135i finns att köpa "i butik". |
|
|
Onehp: Jag förstår dig, du har helt rätt. I och med att den är så fruktansvärt snabb 20-200km/h och lagligt kan man köra ca 90km/h på de flesta ställen så känns det lite surt, 8stegs låda och man brukar få varva rejält på 2:an och 3:an sedan är det förbi... eller på 4-5-6 så är det bara halvgas. Jag har tänkt samma tanke, att man kan faktiskt ha lika roligt med 100hp mindre, DOCK är ljudet en viktig del och övrig känsla och säg såhär, en 184hp 120D även med m-sport är INTE samma sak, har en när bekant som har en sådan. Jag hade en Honda S2000 för 12år sedan, den var faktiskt ganska fin, 240hp och inte snabb med dagens mått, 6.2sek till hundra MEN man kunde ha fantastiskt roligt mellan 0-120km/h med den, ty den skrek ju rejält på 2-3:an ända till 9200rpm. Så jag förstår dig, känner ofta att jag inte riktigt har möjlighet att utnyttja M135:an. |
|
| Ni som har M135, vad betalar ni i försäkring samt service (oil, inspI? Ingen har väl kommit till II än :) | |
| Eklöf79 servicen är som på alla nya Bmw gratis i 3 år. Försäkringen är förvånansvärt billig. Hitta ett reg nr typ på blocket och kika på några bolag så ser du vad det kostar dej med försäkringen. | |
|
8500rpm: jo, det blir alltid lite fel liksom, men en vanlig bil så önskar man ibland att man bara kunde köra ifrån alla andra när det passar, har man en bil där det är möjligt, så känns det istället som man oftast inte får. Men naturligtvis är upplevelsen av bilen annorlunda om man har mycket krut, jag tror att det som är bäst med M135i:an är att den är njutbar även när man tar det lugnt... Och jo, en diesel fyra kan vara väldig kompetent men de är inte "roliga" som motor. För dem som söker ett alternativ till en diesel så är Fords 1.0 ecoboost definitivt roligare än en dieselfyra, med lite god vilja låter den nästan som en bensinsexa :) Den är inte Engine Of The Year 2012 med stor marginal i rösterna utan orsak... PS: ber om ursäkt för grammatiken i mitt förra inlägg som var ännu värre än vanligt, hade nog lite feber... |
|
|
Jaha, då är det ingen som betalat alls för nån service än mao. En annan är ju inte miljonär så jag måste ta hänsyn till såna saker också när jag köper en bil, även om dom första 1-2 åren är gratis. Kul om oljeservice kostar 5000, insp I 10.000 och insp II 20.000 bara för att det är lite prestanda i bilen. Kanske kan man jämföra med M-bilarna, tex en M3 eller M5, hur myket dyrare är service på en sån jämfört med en 320/325 standard? Mellan tummen och pekfingret. |
|
|
Eklöf79: Oljeservicen kommer inte att kosta några 5000 kr efter att dom 3 åren har gått. Det är ingen Porsche eller Ferrari, M135 är inte dyrare än en vanlig BMW att serva. Räkna med ca 2000 för olja plus filter. Går inte att jämföra med en riktig M-bil heller när det gäller driftskostnader. |
|
|
Lovade bilder och här kommer de! Länk Tyvärr inte jättebra bilder och har hunnit skita ned bilen lite på de flesta av bilderna, men jag tror ni förstår konceptet. Ska lämna in den på Ditec i mitten av maj samt montera stänkskydd på den. Ligger när tillhands att byta ut däcken mot Michelin SS, jag ska fundera lite kring det. Bilen på RFT:er bullrar mer än min E46:a från 2001. Börjar fundera på om något är fel, jag och bilen är mao inte riktigt vänner ännu, men blir säkert det med tiden. |
|
|
Shit Moe, vilken tokläcker färgkombination du valt! :) Mums! Mvh Johan Samson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.