|
Sida 55 av 172
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har också planer på att beställa en M135i och beställer jag nu så borde det ju bli en MY2014 som verkar produceras från 1/7. Dock så vill jag vara säker på att modellårsskiftet för 1-serien kommer ske 1/7 och inte 1/9 som det varit förr om åren. Min säljare verkar inte ha någon information om detta så därför frågar jag er om vad ni har för källor om dessa uppgifter? Framförallt bmwlars har ju nämnt flera gånger tidigare att MY2014 är från juliproduktion så du får gärna berätta hur pass tillförlitlig din källa är :-). Vore ju surt att beställa en bil som blir en MY2013 som byggs strax innan MY2014 börjar produceras. Det verkar ju inte vara några större förändringar som kommer ske men bilen känns ju nyare under en längre tid om jag prickar in rätt modellår :-). /Arvid |
|
|
arvidw: Det stämmer att BMW har bytt till juli för nytt modellår för 1-serien,min säljare säger att han kommer få reda på vad som kommer om ca 1-2 veckor.Min M135i ligger planerat för produktion juli,Det var ju så att jag ville ha BMW assist med nödanrop på min bil så jag stoppade min bil som skulle ha tillverkas v 6 annars.Fick då reda på att det då kommer med 2014 model som då tillverkas i juli!Länk Vad har tänkt för spec? ///bmwlars |
|
|
Tack Lars, då är det som jag trodde då vilket låter bra. Den tänkta specen är i stora drag: 5-dörrars rwd med manuell låda Alpinvit med rött skinn smågrejer som xenon, blåtand, PDC, HK, farthållare Gillar sportig vit bil med rött skinn men kan jag tänka mig att det råder delade meningar om denna spec. Verkar dock vara relativt vanligt och uppskattat i England med denna färgkombination men dom är väl inte kända för god smak i första hand iofs...;-). /Arvid |
|
|
bmwlars: Intressant att det verkar passa fast BMW säger att det inte gör det.. |
|
|
arvidw: Snyggt med Alpinvit bil och rött läder, bilen ser pigg ut och likaså xenon ljus både ser bra ut och lyser bättre, lysande!!! ///bmwlars |
|
|
Nya hjul beställda! Mattsvarta 19" AEZ Sydney med Michelin Pilot Super Sport anländer förhoppningsvis i slutet av nästa vecka... :) Mvh Johan Samson |
|
| Samson det blir nog riktigt snyggt. Vart beställde du? | |
geradeaus |
Solen skiner ute, det börjar bli plusgrader på dagarna och bilen tillverkas nästa vecka. Det börjar ta sig! Samson: Vilken färg har du på bilen? Jag har beställt mineralgrå, så det skulle nog bli alldeles för mörkt med svarta. Blir till att botanisera i fälgutbudet efter sommaren då det är dags att skaffa vinterhjul... |
|
Fälgarna köpte jag på infosite.se. Komplettsatserna med fälg/däck till F20/21 hade dock "bara" 8" breda fälgar runt om. Jag vill inte ha smalare bakdäck än original (245 blir för brett på 8" fälg) så jag plockade ihop mitt egna lilla kit. Då blev det istället två 8x19" ET37 och två 9x19" ET45 (som egentligen var till E46 som har samma centerborr och bultdelning) med 235/35 fram och 255/30 bak. De kommer sitta drygt 14 mm längre ut fram och knappt 20 mm längre ut bak. Tror det kommer göra susen för utseendet. Geradeaus, min bil är vit med svarta performance-njurar. Kul att produktionen närmar sig. Då borde du få hämta den om en månad ungefär. :) Mvh Johan Samson |
|
geradeaus |
Samson: Då funkar det ju fint med svarta fälgar! Bra med lite info om vilka ET och dimensioner som passar. |
|
Samson: Mina E90 vinterhjul hamnade 18 mm längre ut bak och 11 mm fram, det såg inte bra ut och tveksamt om det går igenom besiktningen. Har du dubbelkollat hur det kommer att se ut? Märkte även av att bilen gick lite instabilt över 120 km/h. |
|
|
Clubsport, nej har inte sett en bil med exakt den fälgbredd/offset-kombinationen. Jag har däremot mätt, så gott det går, för att se så det inte kommer ta i skrämkanten. Likaså har jag sett på tyska fälgsajter att de säljer set till F20/F21 som breddar mer än de jag valde så det borde få plats utan problem. Personligen tycker jag inte originalfälgarna sitter snyggt, de sitter alldeles för långt in i hjulhusen. Jag tycker karossen står mycket snyggare över hjulen det är tightare mellan däck och skärmkant. Du har inte en bild på hur E90-hjulen sitter på din M135i? Mvh Johan Samson |
|
| Vem har kört flest mil med sin M135i? Vad ligger blandad förbrukningen på? | |
|
Samson: Jo, jag har några bilder där man ser ganska bra hur långt ut dom hamnade. Lägger upp sent ikväll när jag kommer hem. |
|
|
More: Hallongrotta lär ha hunnit längst. 330 mil har jag kommit upp i, finns nog några som har kommit längre än så. |
|
| Jag har kört nästan 600 mil med den blygsamma förbrukningen 12,7. Och nej jag kör inte så mycket i eco-proläget :) | |
|
Samson: Länk Hade ingen bild rakt bakifrån. |
|
| Hallongrotta: Du vinner iaf mig, har kört 530mil och ligger på 10.8 | |
| 8500rpm Jag vet inte om det är den tävlingen jag vill vinna:) | |
| Förbrukningen alltså, den som kört mest blir man nog snart slagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.