|
Sida 52 av 172
|
|
|---|---|
|
Oneph: Jag är lite trög undrar vad man har mini utläsare till? Är det att man kopplar den till datorn och ser motor tempvärden ? ///bmwlars |
|
|
Hej Lars, Främst till en smart telefon med medföljande app som t.ex. Torque där man kan läsa ut tempvärden (kylvatten, insug, avgas), laddtryck, lamdavärden och lite till. Man kan även läsa ut generella felkoder och några BMW specifika dock långt ifrån alla. Funkar säkert med en dator som har blåtand också, då måste man hitta lämplig mjukvara till det. Med Torque kan visa värdena digitalt, på "analoga" mätare, som grafer och även logga dem för analys senare. Allt i telefonen. Lite kul för nördar som vill veta mera, knappast nödvändig. Känner man sin bil, då vet man när oljan är varm nog, det hörs liksom när motorn är riktig varm och spinner lent och fint, och tvärtom, nar man gasar men den inte är riktig varm i kläderna än. Och det känns, kall olja ger t.ex. kännbar mer motorbroms... Fast, det är kanske ännu mera nördig, bilen ska hålla utan att vara expert, och dagens oljor är som sagt rätt så tunna ändå ;) |
|
|
Onehp: Tack för info! Får inhandla en när jag får min bil till aug,den ligger i produktion början av juli, Längtar,har lagt till lite mer grejer som backkamera, infällbara backspeglar,Hk M.m ///bmwlars |
|
|
Hurra! Fick faktiskt min bil igår. (mineral grå/rött skin/auto/rwd + lullull inkl nya navin). Första intrycket var väl ändå sådär, jämfört med min gamla E46 325ti där allt känns rätt tycker jag i den nya mesta känns avigt. Puttrade runt i hemsk stockholmstrafik i stort sett hela eftermiddagen, körde eco-pro, staplarna på navi pekade på långt över 1.5l/milen. Störde mig på flera saker, knapparna på "fel" ställe på ratten, tjock ratt som delvis skymmer instrumentpanelen, betydligt försämrad sikt ut jämför med E46:an att bilen rullade hårt (men ändå tyst) på RFT:s, men trodde kanske skulle vara tystare. Har Michelin PS3 på 325ti:n och den liksom smyger fram. Att harman kardon ljudet lät exakt likadant som Hifiljudet i E46:an (trots avsaknade av subwoofers i gammelbilen)... mao, vi är inte riktigt kompisar ännu :-) Puttrade visserligen till jobbet i morse, körde med nedhissade rutor, visst man kan ana att någonstan långt nere så bor det något lite elakt, men med bara 35km på mätaren så kanske jag inte ska väcka den/det riktigt ännu. Postar bilder i helgen! |
|
|
Moe, grattis till nya bilen. Tror att du snart kommer bli riktigt bra polare med din bil ;) Ang. HK så behöver den precis som alla andra bättre högtalarsystem tid innan de kommer till sin fulla rätt. Återkom när du har lirat i 100 timmar så lovar jag att det kommer låt mkt bättre. Håller med om att det är så jävla idiotiskt att flytta knapparna till "fel" sida på ratten. |
|
| Bmwlars, vad har hänt med din bil? Skulle du inte få den nu?! | |
|
Grattis MOE vill verkligen se bilder på din bil:-) |
|
| AMS testar m135i xdrive senaste numret och rätt nöjda. Specialrond sportig bil vinns överlägset av M135i men totalsegern får den inte pga priset. De mätte upp 0-100 på 4,6 s med friktionsdäck!!! | |
| Bromsträcka från hundra imponerar också, 33,6m! | |
|
Grattis Moe till bilen!! ///bmwlars |
|
|
Zoppo : Jag flyttade fram min bil till juli produktion För jag vill ha nödanrop på bilen och dessutom får jag ju den nya naven som jag ej hade fått annars! ///bmwlars |
|
|
Beställde en vit tredörrars automatare med bakhjulsdrift i veckan. Elsäte, xenon men i övrigt bara något paket. Jag kan fortfarande ändra utrustning, är det någon man inte får missa. Har läst tråden men alla får gärna tänka till igen och tipsa mig. |
|
|
Grattis Moe du får ge bilen en chans med sport+, eco-pro gör inte bilen rättvis. |
|
|
Moe: Grattis, så till den eviga frågan, fick du Bridgestone du med? Du kommer bli nöjd med bilen så fort du trycker bort ecopro-läget.. :o) |
|
|
Va!? Finns det en knapp så man kan trycka bort Eco-Pro - Det sa inte säljaren till mig... :-P Jepp, Bridgestone Potenza för mig. Möjligt att de rullar extra hårt nu när det är någon minus-grad ute, bullrar en hel del i bilen, ngt förvånande ... Tänkte mig ngn form av inkörning innan jag gasade lite, men jag vet inte, känns som det kommer ta tid :-) |
|
|
Jobbargubben: Om du har råd så tycker jag att du skall välja Adaptivt chassi och om du gillar musik så HK högtalare. Förövrigt så är en bakhjulsdriven automat perfekt :) Du kommer garanterat bli nöjd. |
|
|
Jordgubben: Jag skulle välja bort elsäten,har det på 330i tycker inte det vad värt pengarna! Skulle då hellre välja taklucka ,och det här med backkamera är inte dumt,har kört en Volvo V40 en vecka den hade backkamera det var faktiskt väldigt trevligt har tidigare tyckt det är onödigt.Ska läggas till det på min bil! Lägger du bilen i produktion juli får du en 2014 års modell ! ///bmwlars |
|
|
Hk stereo har jag redan beställt och ang chassi så byter jag kanske till Öhlinst road & track coilovers när/om de kommer till 1 serien och då är det kanske krångligare mend elektronistkt styrda dämpare att byta. Man kanske får felmeddelanden mm. Gillar inte heller att knappa en massa medans jag kör så troligtvis kommer jag bara att köra på det läge som ligger i när man startar bilen. Här kan jag ha fel så ge gärna info om hur det adaptiva funkar. Ang taklucka så har jag det på min mini och öppnar den aldrig så den känns onödig. Vill heller inte addera vikt på bilen. Stolarna tog jag för att frugan kör bilen i veckorna och det är drygt att ställa tillbaks allt när jag ska åka någon gång. |
|
| Var och tvättade bilen idag. Jag upptäckte att färgen börjar flagna på mynningsrören. :( någon mer som sett dessa tendenser? | |
|
hallongrotta: Har läst det på andra forum att det flagnar, får jag det på min bil kommer jag att kräva att BMW byter ut röret , det är bara att klaga BMW får se till att dom har bättre kvalité ,det var ju som sätena som börja rosta under såg ej bra ut . Nu har BMW ändrat på kvalitén så att det ej rostar . Ps det var ej rost men såg ut som rost ds ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.