|
Sida 51 av 172
|
|
|---|---|
|
Både automat och manuell är spec:ade för 450Nm, resp. HP45Z och 45BZ. Inte att det stoppar trimmare men finns inte nån "inbyggd" spelrum - det skulle vara dyrare och tyngre att köra överdimensionerad. T.ex. Alpina B3 biturbo har en fetare låda HP70 för att klara sina 600Nm ur sin version av N55:an. |
|
|
Ojsan. Det var otroligt lågt för att vara bmw. Dom har ju haft som vana att överspeca sina saker. Men det kan nog va att dom är överspecade egentligen. Bara att det står en annan sak på "pappret" |
|
|
Inte lågt alls. Det är vad god ingenjörskonst går ut på, att göra saker som håller utan att överdimensionera. Gör man det så blir saker och ting, som sagt, tyngre i onödan och förminskar prestandan och höjer priset. Naturligtvis finns det marginal på grejorna, men dessa finns för att dem behövs om man vill att allting håller. Billivet ut alltså. Att trimma är alltid en risk då det alltid finns nån pryl i paketet som inte är rätt dimensionerad ... en riktig trimmare tar smällen med glädje för han/hon byter ut prylen mot nåt bättre, en snåltrimmare säljer vidare bilen... |
|
|
Fråga vad ska man köra på för olja, 135a: Är 0-30 olja för tunn ska man ha 5-40 Castrol tänkte jag skulle beställa olja från mapode.de .ska beställa 0-30 till min X3 ! Till Påskveckan ska ja åka till STM i Stenungsund och byta olja på automaten på min X3 dom spolar även lådan där min X3 har gått 16300mil. ///bmwlars |
|
| Vad jag vet kör BMW 0W30 på allt numera. För tunnt? Mest slitage händer nog vid kall motor så snarare man inte ha nåt som är för tjockt.... Vill du ha lite mera värmeskydd om du skulle köra hårt på sommaren utan att det flyter trögare på kall motor kan man alltid köra på en godkänd 0W40, t.ex. Länk | |
|
Ser fram emot auto motor sport nr 8 , där dom duell mellan BMW M135i x-Drive och Volvo cross Country Mini Cooper S Countryman ! Är det någon som fundera på att efter montera Webasto Parkeringsvärmare? ///bmwlars |
|
|
Funderat har jag gjort. Men jag är inte beredd att betala 25-30 papp för det. Det blir nog en DEFA med el. Lite irriterad över att man inte ens kan beställa rattvärme som jag har haft i mina tidigare BMW. Nåja, det är inte hela världen... |
|
|
Zoppo: Såg ett test om vilket som är bäst.trågvärmare eller slangvärmare!Länk Har kollat med BMW, finns ingen parkeringsvärmare framtagen till F 20 modellen med sportpaket tyvärr,Kör en volvo v40 den här veckan med parkeringsvärmare det är mycket skönt. Dåligt att BMW inte har rattvärme! ///bmwlars |
|
|
Det här med att det inte finns någon vatten temperaturs mätare,hur vet man att motorn har rätt temp? På X3:an har ja mätare men ej på E90:an. Jag har fått bytt termostat på tidigare bilar när vatten temp mätaren inte går upp helt som man då ser på mätaren. ///bmwlars |
|
| Jag ogillar verkligen att bilen inte har motortemp mätare. Är riktigt surt när man inte vet om motorn är varm efter 5minuter eller ej, kan man gasa eller inte gasa osv... | |
|
bmwlars: Du får gå in i hidden menus där finns den. Det är ju dock bökigt att gå in där varje gång man vill veta. Jag går efter hur lång tid det tog för 335:an att bli varm. Det tog 15 min. |
|
|
Intessant! :) Hur kommer man åt de gömda menyerna? Vilken info kan man hitta där? Mvh Johan Samson |
|
|
Hittade själv... :) Länk Mvh Johan Samson |
|
|
Hittade själv... :) Länk Mvh Johan Samson |
|
|
bmwlars: Tack för länken! Gällande vattentempertur och annat nyttig info, vad sägs om att använda dessa bluetooth obd sändare som kan koppla upp enkelt? Är det någon som har testat det i sin bil. Se här för exempel Länk |
|
|
Kan inte ni som fått Era bilar kolla om det skulle få plats med en liten sändare vid obd uttaget utan att man slår till den vid in och utpassering? Fick äntligen besked, får min vecka 16. Längtar..... |
|
| Jag har Torque på min android med bluetooth OBD från teknikmagasinet, funkar fint. Finns billigare på e-bay men föredrar att köpa i butik... Länk | |
|
såg att BMW M135i fick bra betyg av EVOFick denna månads Evo via post idag och meddelande att de har subtilitet uppgraderat den från 4,5 till 5 stjärnor i Kunskap i ryggen. Trevligt. ///bmwlars |
|
| Här en mini utläsare med blåtand som tar lite plats: Länk | |
| Tack Onehp, den borde funka. Superbillig också! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.