|
Sida 49 av 172
|
|
|---|---|
| Går det inte bara att justera volymen? | |
| Ladda hem ett nytt soundtrack från spotify :) | |
|
Test BMW 135i X-DriveLänk ///bmwlars |
|
geradeaus |
Trevlig test! Det blev ju inte lättare att vänta precis... Gillar att M135i verkar kunna vara båda och, dvs hyfsat bekväm, anonym och praktiskt vardagsbil för att sedan bli "lite" elak genom ett par knapptryck! |
|
Angående ljudet: Det är inget 'motorljud' eller soundtrack utan det fångas upp 'av en/flera mikrofoner' och sedan modifieras det och skickas ut i högtalarna. Dvs vad du hör är det äkta, förutom att det är lite förstärkt och kanske vissa frekvenser är nedtonade, lite vibrato adderat osv... Så jaa, konstgjort, men det är inte som det 'skickas ut' motorljud, utan snarare som om du hade en plåttunna i motorn som det ekar i :) |
|
|
Undra om det går att koda bort felkoden som genereras när man plockar bort kabeln? Supersprint helsystem så kommer den nog vråååla gott :D |
|
| Intressant att Aftonbladet tror att andrahandsvärdet för M135 Xdrive är "ovisst" medan de tror "bra" på uddabilen A1 Quattro för 500', jag hade sagt precis tvärt om! | |
| +1.. | |
|
Jag tror men ganska stor säkerhet att andrahandsvärde kommer bero mycket på hurdant 'rykte' bilen får bland unga. Såklart, den kommer falla som en sten till 300tkr oavsett om det är en 380tkr eller 440tkr version men sedan börjar vi komma till 'ungdomsbilspriser' (dock dyra) vilket kan leda till att priset stannar där en tid. Dvs folk börjar förstå att detta är 'snabbaste bil man kan få för 299tkr' så faller den säkert igen och om något år är vi ner vid 200tkr var den igen kanske stannar en längre tid, 'snabbaste bil för 199tkr' Har det inte fungerat för M3:an lite så, faller som en sten men når en platå för folk vet vad det är för bil. Bilar som inte har ett 'rykte' brukar falla mer linjärt ty det finns inte någon köpgrupp som absolut vill ha en sådan. Jag kan dock ha helt fel, men vi får se :) |
|
|
Föresten, för någon säger att jämför inte M3 med M135 eller en riktig M bil så nej, MEN det är fråga om hurdant 'ha begär' bilen får bland unga entusiaster. Precis som Golf GTI för 15år sedan, den behöll ju värdet väldigt bra pga att det var en av få prestandabilar som folk hade råd med. |
|
|
Sedan kommer det ju också en M235i så småningom så jag tror inte att andrahandsvärdet blir så bra på M135i men vem vet? personligen skulle jag aldrig köpa en M135 3dr iaf då kan man lika gärna köpa en M235i istället enligt mig. Jag hoppas dock att priserna rasar som en sten på M135i 5dr:-) |
|
|
Länk till Motormässa Geneve 2013 Länk ///bmwlars |
|
|
Sedan är det ju inte så väldigt mycket pengar som skiljer "bra" och "dåligt" andrahandsvärde. Visst, procentuellt sett är det stor skillnad på 180 kkr och 210 kkr när bilen är har några år på nacken men precis som vanligt tror jag skick och hur långt den rullat betyder mer än om bilmodellen i stort anses ha bra eller dåligt andrahandsvärde. Aftonbladet tycker det är tveksam ekonomisk kalkyl för en M135i, medan jag tycker att man får en praktisk prestandabil som matchar sportbilar med dubbla prislappen. Dvs, ett klipp i mina ögon även om det är mycket pengar för en liten bil. Mitt motto, köp det du själv vill ha, chansen att de finns någon som söker samma sak är ganska stor, så visst borde det gå att sälja den dagen det är dags för det. :) Mvh Johan Samson |
|
|
M34ever Hög efterfrågan och nöjda ägare innebär oftast att folk sitter på bilarna längre än t.ex M3, som verkar byta ägare efter första eller andra året. Så jag tror ärligt talat priserna kommer vara rätt stabila på m135i om man jämför med t.ex en m3. Och när folk haft den något år och börjat ledsna på effekten eller vill göra något för att prägla bilen deras så verkar ju den möjligheten finnas för billiga pengar. Det gör ju i sin tur att folk behåller bilarna längre också. Ett chip å avgas till en M135i kostar ju ingenting jämfört med att börja trimma en M3. Håller med dig dock om att man ska hålla sig borta från 3dörrars versionen. M135i handlar ju om att vara en praktisk vardagsbil med väldigt stort nöje. Då faller ju genast en 5 dörrars version in i bilden. |
|
|
Ingen som har testat eller vet om stänkskydden fram passar på våra bilar? Det står ej för M-pkt när man ska beställa. Vore bra att ha stänkskydd fram när man kör på bana. |
|
|
Davjan Jo du har nog rätt sedan tror jag faktisk även förbrukningen spelar in för just M3ans nackdel det går kanppt att köra den snålt även om du vill. Sedan är det nog bara mer min förhoppning att priset skall rasa just för att jag så gärna sjävl vill ha en 5dr än min faktiska tro på att den skall rasa:-) Tycker precis som du att just kombination av praktisk och trimvänlig bil borde göra den ganska eftertraktad som begagnad. |
|
|
M34ever Man får dock tänka på att M235i kommer ut till årsskiftet och då kanske marknaden blir lite svalare generellt på m135i. Jag funderar iaf på att kanske vänta tills m235i kommer ut och ta beslutet då. Men samtidigt vill man ju ha något roligt att köra med i sommar :) |
|
| Tror ni M235 kommer med X-drive? | |
| Den kommer med xDrive. Det är redan spikat å klart :) | |
|
Jag avundas er alla som 'väntar och ser' eller 'funderar hit och dit'. När jag blir sugen på en ny bil som jag har råd med så köper jag :) Inte alltid det smartaste men är helt omöjligt för mig att vänta och se. Skulle jag idag har råd till nya Honda NSX som kommer så skulle jag inte vänta och se hur den blir utan bara betala handpenning, tyvärr så blir det nog en lite dyrare Honda. Instant car gratification, är det en sjukdom månne? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.