|
Sida 47 av 172
|
|
|---|---|
| Ganska vanligt problem på ettan med nya v-däck, främst nordisk friktion. Att köra på dtc eller lite tålamod brukar lösa problemet, de blir bättra med att däcken slits in. | |
|
Onehp, Tack för infon! Mvh Johan Samson |
|
|
Samson: Fick du också Bridgestone på sommardäcken? |
|
|
Japp, Bridgestone tyvärr... :( Mvh Johan Samson |
|
| Var nu rädda om era fina bilar! Jag vill att de ska vara i fint skick när de blivit så pass gamla att jag har råd med en! Paxar en manuell estorilblå! ;) | |
|
Wheelie82: Ok, då är det alltså dig jag ska ringa när jag ska byta upp mig då.. :o) |
|
| Whelle82: du kan också köpa en riktig M! | |
|
Skorpionen: Han ska inte köpa en 1M då? Obs skämtar lite! |
|
|
Haha ja precis! Än sålänge får jag låtsas att det står M135i på bakluckan på min gamla 325ti. Skämt åsido verkar det vara väldigt bra bilar. Har nog sett allt på youtube som innehåller den bilen tror jag. :-P |
|
|
Wheelie82: Den är prisvärd framför allt, man får bra prestanda för pengarna sen så är den ju rätt diskret till utseendet så den retar ingen i landet lagom.. |
|
|
Clubsport: jo, de menar jag så självklart! skratt! jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa! ///Mr1M/// |
|
| Wheelie82: Byter nu själv från min extremt trogna 325ti -01, känns som först nu det finns en värdig ersättare till den :-) Jag tror inte det är fel att fortsätta njuta av 325:an, du har trots allt en väldigt pigg rak sexa i den, ngt som verkar vara helt påväg bort, liksom bakhjulsdriften i BMWs småbilar. | |
|
Ja med den co2-hetsen som pågår är nog fler än tre cylindrar lyx om några år. Downsizing kan göra mycket för körglädjen men man vill väl ändå ha en len sexa åtminstone! Gillar den lilla compacten. För de småpengarna den kostar så går den fint. Ganska sliten i chassit men det ska det bli bättring på! |
|
|
Nä grabbar(och tjejer?) nu livar vi upp tråden lite! Känns som m135an kommer få en hel del eftermarknadsdelar då den blivit så populär bland press och folk. Och om den tar steget att bli en storsäljare så kommer vi nog få se väldigt mycket roliga saker till N55 motorn. Här är några saker som jag hittat iaf: Länk Länk Länk Sistnämnda verkar roligt. Är rätt säker dom använder sig av Basstucks avgassystem. Och 412hp är ju en rätt fin ökning. Länk Låter rätt gött :) |
|
|
Vi fyller på med lite godis. Länk Med VP chippet & michelin pilot sport cup r-däck så gör den 1,13.5 på hockenheim. Vet ej om det går slipa nått på tiden med en bättre förare/mer träning men helt ok iaf! :D Här kommer lite jämförelse siffror: BMW M3 CSL 1.13,5 min BMW M3 E90 CRT 1.13,6 min BMW 1er M Coupé 1.14,1 min BMW M135i (stock) 1.15,7 min Denna bilen skriker "most bang for the buck" runtom sig. Här var Basstuck avgassystemen riktigt billiga. Länk Gick från att fundera på en M5, men fanns inga vettiga till salu. Sedan kollade man på M3, och där var det samma sak. Nu har man skickat in en offert på en Estorilblå M135i, 8 pet auto lådan och rwd. Org alcantara stolarna får duga då jag tycker dom är rätt snygg. Men jag har en otrolig beslutsångest på rwd kontra xdrive, 8 pet vs 6 pet.... Någon som har tips på hur man botar beslutsångesten? :) |
|
| Försök hitta de olika varianterna och prova! Jag hade samma vånda innan jag beställde en F31. Var osäker både på växellåda och fyrhjulsdrift. Fick åka ganska långt för att få tag i en manuell bil men jag är glad att jag tog arbetet och benade ut vad jag tyckte var bäst för mig i realiteten. | |
|
Davajn: Jag resonerade som så att för det första så vill jag provköra innan jag bestämmer mig och eftersom M135 xDrive lanserades först i december så fanns det ingen att provköra när jag skrev på i oktober. När det gällde växellåda så tänkte jag som så att en manuell nog är roligare på bana och där har ju några trimmade 335iA haft problem med att lådan gått varm vid bankörning. Till sist så tycker jag att påslaget 40.000 för xDrive+aut gör att bilen blir rätt dyr, den är trots allt ganska liten. Skuffen är inte stor om man inte fäller sätena. Lägger hellre dom pengarna på trim samt dom rätta Michelin däcken. Hade jag gjort nåt annat val så hade jag valt automat före xDrive. senaste Aftonbladet Bil har en rätt bra vintertest av en xDrive där dom tycker att den tänker för mycket hela tiden på hur kraften ska fördelas och att det tar lite udden av köregenskaperna. |
|
|
Har ingen möjlighet å prova då det inte finns någon i norra sverige. Ringde umeå och dom har inte ens sålt en enda. Så jag kommer få gå på känsla. Nä jag tror faktiskt de blir automatlådan. Blir bra då den kommer mestadels användas till vardagskörning. Sen om man vill hänga ut den i någon rondell så ska det nog gå lika bra med en auto som manuell :) Och sen om man skulle vilja åka på någon bankörning eller konbanskörning så verkar ju automaten vara helt ok i sport+ läget. Som jag förstått ska den bete sig helt som en manuell i.om den inte växlar upp automatiskt om man råkar lägga sig på varvstoppen i en sladd. Frågan är väl om den klarar lika mycket vrid/effekt som en manuell låda. Om det nu skulle börja trimmas i "framtiden" :) Men överlag så har jag förmig att ZF auto lådorna är rätt överspecade. |
|
|
Davajn: Automaten är riktigt bra att köra med paddlarna. Den växlar inte upp automatiskt och i sport+ läge är det som att köra manuell, alla dina små misstag kommer fram precis som i manuell. Skillnaden är att Jag (kanske andra?) INTE växlar så fort med manuell som ZF8 gör i sport läge. Gällande andrahandsvärde så tror/gissar jag det är jämt spel. Om 3-4år när bilarna säljs så finns det de köpare som vill ha billigast möjlig, dvs få 320hk busbil för så lite pengar som möjligt samt de som helt enkelt inte köper manuell längre (blir vanligare och vanligare). Jag kan ha fel, tror dock att båda alternativen är lika bra köp. Gällande xdrive så tror jag att det är värdelöst på andrahandsmarknaden för de som skall busbilsköpa men som med automat finns de sådana nuförtiden inte köper annat än 4wd (Norr om stockholm) |
|
| Davajn: jag valde till sist samma kombination som du, dvs bakhjulsdrift och sportauto. Jag blev positivt överraskad över hur bra en bakhjulsdriven bil funkar vintertid och när det gäller växellådan så blev jag faktiskt riktigt förvånad över hur mycket roligare bilen blev med sportauto. Den tätare utväxlingen gör mycket för körupplevelsen enligt min mening. Alcantaran är riktigt fin och även det mitt val. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.