|
Sida 44 av 172
|
|
|---|---|
|
8500rpm: Nu kan du med snabbt surf i bilen om du sätter in LTE . Man kan goggla på det! ///bmwlars |
|
|
bmwlars: Det känns inte som LTE osv problem, kör snabb 3G och kan streama HD videon från youtube men att få upp en enkel väderbild på BMW skärmen tar ca 25-50sekunder! Det känns som TYPISKT för svag&billig CPU för att kunna få funktionen levererad men inte tänkt att vara smidig. Precis som alla "media boxar" för 4-5år sedan, de var säkert bra men SJUKT långsamma, endast senaste 2år har det börjat komma media boxar med snabba processorer vilket gör att användarupplevelsen blir snabb. BMW kör nog på något riktigt billigt sunkigt för BMW Live, ty det är inte fråga om data transfer rate osv, utan att starta appar. Testa Samsung 'App TV', samma sk*t, tar ju flera sekunder att starta. |
|
| Föresten, varför blir inte M135orna på bytbil sålda? Vissa har varit till salu i 2-3månader. Finns allfrån 380-520tkr, suveräna fina M135or me olika spec men verkar vara en icke populär modell när de bara förblir osålda? | |
|
8500rpm: Angående trögheten hör med BMW,känns ju inte bra om det tar sån tid då har man ju ingen lust att använda dem. Ja de är konstigt att dom inte blir sålda,för egen del så vill man ju skrädda sy sin egna bil .Jag själv skulle inte köpa en bil som inte stämmer med mina preferenser. ///bmwlars |
|
| Vill bara meddela att jag hämtar ut min bil imorrn 09:30 i Danderyd. Kommer ha sjukt svårt att somna inatt...:) | |
|
Läste på en annat forum att kanal knapparna för radion är touch stämmer det? ///bmwlars |
|
|
spikeK: Kul att få hämta bilen, Vad valde du färg och utrustning? En annan sak om forumet vi borde ha ett forum där bara M135i frågor ta upp i särskilda flikar typ Babybmw net då det blir enklar att hitta olika trådar som vi diskuterar.. ///bmwlars |
|
|
8500rpm: Bilarna på bytbil var ju löjligt prissatta! Den bakhjulsdrivna 3-dörrarsbilen som rullat 500 demomil begär de nästan 50 000 kr mer än vad jag får betala för min 5-dörrars som jag hämtar om en vecka. Visserligen har den navi, men den ha likväl körts 500 mil av massa olika människor som ska prova prestandan... Det var likadant när ja köpte den Mini Cooper S som jag nu byter till förmån för M135i. Jag var lite sugen på en demobil som gått 900 mil, men den blev i slutändan bara 12 000 kr biligare än den nya jag beställde istället. Handlarna verkar tro att demomil nte betyder något för värdet, men om man som förstaägare kör 900 mil och vill byta till en ny får man nog betala dyrt... Visst, det år säkert att göra en del på bilarna som står i hallarna, men om jag ska köpa ny bil väntar jag gärna för att få exakt rätt spec såvida jag inte sparar massa pengar på en lagerbil. I USA är det tydligen rätt vanligt att man förväntar sig få med sig en bil vid köptillfället. Här är det nog snarare ovanligt med lagerbilar, i alla fall annat än de allra billigase lågprismärkena. Mvh Johan Samson |
|
|
@BMWLars Det blev en silver Xdrive 5-dörrar med alla paket inklusive utökad mobil synk (minns inte vad det heter...), tonade rutor, fällbart baksäte och säkert nåt jag missat. Tyvärr verkar jag ha missat den extra chassi inställningen som många verkar nöjda med. Men jag tror ändå att den blir en aningen roligare att köra än min X1a. |
|
geradeaus |
@SpikeK - Då ser vi fram emot några bilder! Skall själv in till Danderyd och spika specen på måndag... Lutar åt silver för mig också! |
| bmwlars det stämmer att knapparna har touch.Läste också det på något forum och testade. | |
|
Februari brukar vara en usel månad för bilförsäljning det kan ju vara en orsak till att dom är kvar. En av dom största handlarna i Västerås har sålt 2 begagnade bilar i februari! En mindre bra sak med M135: Tanken är på tok för liten! |
|
|
spikeK: Bra val med färgen bara att spola av med högtrycks tvätten,gör det själv i stort varje dag även på vintern med 50 graders varmvatten, när bil är varm det funkar utmärkt. clubsport: Det hade inte varit fel om tanken rymt 10 liter till .Hur långt kör du på en tank? ///bmwlars |
|
|
Ni som haft era M135i ett tag. Kör ni lugnare eller är det för svårt att hålla sig? Att mäta bränsleförbrukningen första tanken kanske lätt blir missvisande, men vad drar de till vardags när första entusiasmen lagt sig? Den kanske inte lägger sig någonsin? ;) Mvh Johan Samson |
|
|
bmwlars: Vet inte hur långt jag kommer på en tank än, brukar tanka efter ca 30 mil bara för att jag är nyfiken på att kolla förbrukningen. Den har bara gått 101 mil. |
|
|
Jag har då inte touchknappar till radion det är ju vanliga tryckknappar. Om vi nu har samma definition av vad en touchknapp är för nåt.. Touchknapp för mig är som på en touchscreen att det räcker med att nudda skärmen eller knappen och inte att den trycks in som en vanlig knapp. |
|
| Clubsport om du nuddar knappen får du upp info om vilken funktion den knappen har. | |
|
Clubsport: Har idag provkört M135 x-Drive på den bilen satt det Hakkapelitta 7 dubb 205/50 17" .Bilen gick mycket bra och inget störande däckljud de va mycket wow känsla ! Testade om bilen hade touch knappar det hade den ,bara att snudda knapparnas så byttes radio kanalen, spikeK: Har du fått bilen? ///bmwlars |
|
|
@bmwlars Jodå, bilen är utplockad och jag är sjukt nöjd hittills. Har inte hunnit köra någon längre sträcka och då med sommardäcken i skuffen. Riktigt bra komfort och bilen går verkligen att köra som en "vanlig" bil utan att det blir ryckigt av den kraftiga motorn. Har inte vågat trycka på riktigt än men man anar att det är ett monster..... Ljudet från motorn är klockrent maffigt och uppenbarligen hörs det utifrån att det inte sitter en vanlig motor under huven..... Hade aldrig kört 1-serien innan och det är verkligen lite gokart känsla, trots att den utrymmesmässigt känns exakt lika stor som X1, bara betydligt lägre. Och roligare. |
|
|
SpikeK: Ha det nu så kul med bilen i helgen och framöver! Jag är avunds!!! ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.