|
Sida 41 av 172
|
|
|---|---|
| Jag kör med BMW Y-eker 380 17tum med dubb. Riktigt snyggt. | |
|
hallongrotta: Faktisk rigtigt snygg fälg tack ! Vad har ni andra för fälgar? ///bmwlars |
|
|
Jag kör 17'' BMW fälg 381 (helt OK) skulle haft 18'' BMW 385 men det var lång lev tid, denna hade sett mkt bättre ut men 17'' fulldubb är definitivt att föredra om du inte beställer x-drive JoJy |
|
|
BMW Radialeker 160 17 tum dubb. |
|
| Vinterhjulen är Y-eker 380 17tum, jag var måttligt nöjd på bild men tänkte att sk*t i det, kan ha fula fälgar på vintern, men IRL, wow, de är faktiskt riktigt bra! Passar bilen som vinterfälgar perfekt! :) | |
|
Tack för alla svaren! ///bmwlars |
|
geradeaus |
Efter en provkörning igår (automat/2WD) så lutar det nog åt att det blir automat och xDrive - automaten tyckte jag var väldigt trevlig och i sport+ upplever man den inte alls "gummibands-artad". xDrive blir det för att man märker att fästet inte är lysande i snömodd.. och jag misstänker att med den effekten kommer den ha problem att få fäste även på torr asfalt.. I övrigt så gick den väldigt trevligt! Gott ljud, skön direkt styrning och allmänt trevlig känsla - gillar hur olika bilen känns vid de olika körlägena. Eco-läget är perfekt för att få WAF (där räknar jag också in xDrive, automat och park assist...) medan man själv kan åka lite Sport+ ibland. Tror dock att Comfort-läget kommer att bli det vanligaste. Noterar att den inte är speciellt stor i baksätet, blir ett ordentligt nerköp mot min Golf... |
|
Geradeaus: Stämmer, det är en riktigt liten bil. Vi har haft som andrabil både Audi A3, Honda Civic, Peugeot och 3-serie och denna M135, eller 1-serie i största allmänhet är nog inte "Golf klass" utan en liten bil att köra omkring butiksrundor med. En Audi A3 däremot kan en enbarnsfamilj faktiskt klara sig med, precis som säkert en Golf. Trångt men möjligt, 1-serie dock är väldigt trång. |
|
geradeaus |
8500rpm: Det är därför man har en Passat också :-) |
|
Grym video på en Alpinvit 3 dörrars M135i Länk |
|
|
Lustig grej på BMW Finans fakturan. där det på gamla bilen stod objekt 2009 BMW 335i så står det på nya 2013 BMW M135i 5dr F20 (320 hk). Är det nåt nytt att hk står utskrivet på alla eller ska man känna sig lite speciell med en M135 även när månadsavin ska betalas..? :) |
|
|
Ett bra videoklipp för er som inte bestämt er ännu ;-) Länk JoJy |
|
geradeaus |
En intressant spelare till på banan! Länk Fast undrar om priset och ljudet matchar M135i? |
|
Jag är super nöjd med min M135:a min Chris Harris test som JoJy länkade till känns bara löjlig och oseriös. Han verkar ju helt snurrig i huvudet dendär Chris, månne han masturberar till BMW loggan? Det är en otroligt fin bil men det blir ju extremt oproffesionellt när han bara lovordar BMWn och smiskar Audin. Dock själv är jag nöjd med min men jag är inte hjärntvättad. Kan dock bokstavera en dålig och ointressant bil, BMW F30/31 diesel. Hahah sådan överprisad basic wagen att det inte är klokt. Som tur är det tjänstebil i huset så man har inte lagt pengar på den. |
|
|
Teknikens Värld testar i nya numret M135 X-drive..."Audidödaren"...man blev riktigt sugen. /Anders |
|
|
8500rpm: Chris Harris råkar vara en av världens mest kända och inflytelserika motorjournalister. Han har skrivit för CAR och har haft en krönika tills nyligen i EVO samt är nu frilansade för Drive. Chris Harris är på top-10 listan av motorjournalister som är opinionsbildare (leftlanenews.com) Hans sexuella läggning har du tydligen du mycket bättre koll på (uppenbarligen) Men du får givetvis (o)gilla vad du vill BMW M135 gillar vi alla!!! |
|
|
JoJy: Jag skall ödmjukt säga att det visste jag inte. Har själv köpt CAR/EVO i många många år men inte på senaste 3åren. Anyway, fortsätter ödmjukt säga då att dendär Chris är verkligen erfaren då, så tänker inte säga mer om det. Dock kan man ju undra över videon som är vinklad så att han ser belåten ut från första minut redan när han säger BMW och känns som hela testet har en 'preferred winner'. I EVO och CAR så har ju alla motorjournalister sina favoriter också, vissa är die-hard britt-bilsfantaster, andra tycker att Ferrari är så härliga och tredje är väldigt fokuserade på Audi RS bilar. Inget fel med det men jag finner det mindre intressant när det lyser Range Rover i ögonen på testaren och så kommer han fram till slutsatsen att Range Rovern är överlägsen Mercan eller så i ett SUV test:) anywya...sk*t i det :) Det är roligt varenda morgon att gasa M135a :) |
|
| Chris Harris känns helt klart som en av dom bättre testarna av M135 på nätet. Det finns andra tester där tom jag tycker att dom är positiva i överkant till bilen. | |
|
Jag älskar Chris Harris reportage, och visst ÄR han BMW-frälst - med rätta ;) Men det blir väl litet löjligt, när RS3:an de facto är snabbare....och då finns det även en Plus-version tillgänglig nu, med ytterligare 20 hk. Så vill man köra fort: RS3+ Vill man ha roligt: M135 / 1M |
|
|
Visst fasen har han fel, det är väl inte dubbelkopplingslåda i den? Är väl momentomvandlare? Iofs ett gott betyg till växellådan om en motorjournalist inte märker det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.