|
Sida 4 av 172
|
|
|---|---|
|
Jag har också problem med ettans utseende, annars hade den varit intressant. Kanske byta ut Golfen.. Receptet i M135i är helt rätt och säkert en grymt rolig bil. Dock för liten för mina behov. 332: har du några indikationer på om vi får se motsvarande M335i touring om ett år eller två? |
|
|
BMW kommer aldrig låta en instegsbil äta på 3-serien och 5-serien eller M-bilarna Det jag menar är att de inte kommer plocka in någon 150xd eller supertrimmad 135ix som utan trim skulle vara snabbare än storebröderna. Att de sedan troligen lätt går att trimma är en annans sal (med garantier som ryker etc) De prestandabilar vi kommer se kommer vara nya M3 och iserien med el/bensinhybrider. Sedan är M135i troligen den som blir kepstrimmarnas favorit. Personligen tycker jag nya Golf 1-serien ser för hemsk ut. Men en M235i skulle vara något! (dvs couoe) |
|
| Vilken tid det ska ta att få fram lite info om m135i. Pratade med en säljare igår visste inget om när den kan beställas. Det enda han visste var att f21 blir 7500kr billigare än f20. | |
| Killen som har hand om detta på BMW Sverige har råkat ut för en olycka och är sjukskriven, det är därför åf inte får några besked om priser och beställningar och när dom väl får det så är det kraftigt försenat. | |
|
Skönt att bara ha en som vet och kan det på BMW Sverige Typiskt då får man väll en bil lagom till vinterdäcken ska på |
|
|
Någon i Sverige som lyckats beställa en? Första säljaren jag pratade med visste inte ens vad jag pratade om. Han frågade i sin tur en annan säljare som visserligen hade hört talas om M135i men jag hörde på honom att han visste inte mer än så. Suck.. Försäljare... |
|
| damaen jag har försökt men de har ingen info om när man kan beställa. | |
|
Äntligen finns priserna upplagda på BMW.se från 365000kr kostar m135i. Tydligen är det rft på den vilket det inte verkar vara i andra länder. Får nog bli en tur till bilhandlaren imorgon. |
|
|
Intressant! Den blev dyrare än i Tyskland samtidigt som vi inte får Xenon ljus som standard heller. Däremot ingår HiFi högtalarna. |
|
|
Förstår att biltillverkare också måste tjäna pengar men xenon borde väl ligga inräknat i priserna i dagsläget tycker jag. Sedan kan man få ta extra för adaptiva kurvljus, helljusassistent och belysningspaket osv. Väldigt läcker bil. Kommer beställa en 116dA som tjänstebil här i kommande dagar och en sådan här bredvid vore ju riktigt nice! |
|
|
Hur kommer det sig att M135i inte har iDrive? Är det som på 1M coupe? Man kommer ju undan rätt billigt, 425 tkr inkl läder och en del utrustning. Dock ej navi osv |
|
|
Jo nog har den iDrive, det är standard på svenska marknaden. 425tkr är väl inte billigt i mina ögon :) men jämfört med gamla 130i är väl priset ganska bra. |
|
| Nu finns M135i i konfiguratorn också! | |
|
men ingen x version... 466tkr hamnade jag på... ingen nav(världens mest onödiga tillbehör i en bil näst efter överdriven ljudanläggning) Tror dock jag vill se den i verkligheten först... den ser bättre ut med M-paketet men... har fortfarande problem med fronten... |
|
| xDrive (vilken alltid inkluderar 8-stegad steptronic) är inte prissatt ännu men hamnar väl kring 400K i Sverige. Flera bilar är tydligen förbeställda men utan närmare pris eller produktionsvecka. Det handlar troligen om november. Den ska vara ca 0,5 sek snabbare till 100km/h än den manuella samt dra lite mindre bränsle. | |
|
Tycker att den blev riktigt attraktivt prissatt. Landade på 405.000 med det allra nödvändigaste. |
|
| Jaha då har väntan börjat på riktigt. Vart en estoril blå 3-dörrars m135i sportautomat och lite annat godis:) | |
|
Härligt! Fick du någon preliminär leveranstid?Gick det att få någon rabatt på listpriset? |
|
| Inget besked om leverans. Fick lite rabatt men inte mycket. | |
| hallongrotta. vad har du för spec på bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.