|
Sida 39 av 172
|
|
|---|---|
| Jämförelsevis så drog min 120i 0,95 blandad. | |
|
Hallongrotta: Jag tittade på rek. siffror från BMW för M135 och de ska ligga på 0,8 blandad körning och 1,1 för stadskörning (något mindre för x-drive, vilket sannolikt beror på automaten) Du verkar ligga någotsånär inom spannet för vad som är normalt men min är nog lite out of bounds... JoJy |
|
| Dem siffrorna är för manuell, automaten ska dra 0,75 blandad respektive 1,03 stad. Men sen kan man väll erkänna att bilen lockar fram lite aktiv körning också:) | |
| JoJy vilken växellåda har du? | |
|
Hallongrotta: Jag har manuell, men jag tycker att den verkar dra lite väl mycket ändå... Trots att den inbjuder till vissa inspirerande övningar. Det märkliga är ett den drar mindre om jag mäter mellan tankningar och inte på färddator... JoJy |
|
| Jojy, vad hade säljaren för ursäkt till att de bara fyllt i hälften av oljan i en ny bil? Låter ju helt sjukt. Ska inte bilen varna för låg nivå långt innan oljetryck kommer in och varnar? | |
geradeaus |
Just med automat tycker jag att det är väldigt lätt att "ligga på" för mycket på gasen, även vid konstant hastighet vilket ger en högre förbrukning än om man släpper av lite. Med bibehållen hastighet. |
|
DLC: Ingen bra alls... de hävdar givetvis att olja var påfylld. Jag vet inte om detta görs från fabrik och att man bara kollar vid lev. I så fall så är det svårt att få koll på Min säljare har tyckt att detta varit MYCKET PINSAMT!!!! Hade kunnat sluta illa dessutom, jag åkte motorväg med ont om mackar... JoJy |
|
|
Förbrukningen låter ju helt galen enligt mig 1,5l i stan det är mer än vad min GTO med en 6,0 V8 drar? den drar ungefär som min vinterbil en Passat 1,8t med aut. Länk Man får verkligen hoppas att förbrukningen går ner lite med normala temperaturer ute? |
|
|
Angående förbrukning. Jag har kört nu 250mil (yups, varit mycket glädje på kort tid), ochsnittförbrukningen är 1,1l Jag tycker mig känna att bilen kan gå ganska snålt, tror att det är fullt möjligt att jag kommer ner till 1l snitt, arbetsresor inne i city så blir säkert 1,2 (såsom nu) och när jag kör omkring utanför Stockholm så verkar jag komma ner till 0,92l Nu är bilen ny ännu så jag gillar att lägga i sport+ och köra aktivt med paddlarna, baaah baah bah, förtjusande ljud. I och med denna aktiva körning så är jag inte orolig, jag kommer säkert ligga i normalkörning på ca 0,97 eller liknande. Mycket bra för såpass rolig bil. Om man ligger över 1,3 eller 1,4 så är det endera fel på bilen eller då är man en sådandär som försöker acca ganska hårt från rödljus för att sedan få bromsa hårt om 50m igen :) Såklart, gör man det konsekvent, dvs hälften av alla rödljus så såklart bilen drar soppa då. |
|
|
Bmwlars: Ingen recension men kan skriva lite korta intryck såhär långt. Fantastisk växellåda, den är suverän i sport+ och med paddlar, mellan 3000-6000rpm drar den iväg något infernaliskt, låter man den varva lite mer så tror jag inte farten direkt ökar men det blir ett coolara växelljud. Dock att med paddlarna trycka i nästa kring 5000-5500 under rejäl gas låter också bra. Xdrive verkar otroligt fint, faktiskt mera välbalanserad är Audi S4 quattro. Jag tycker att Xdrive inte känns överhuvudtaget fyrhjulsdrivet utan som en bakhjulsdriven bil som har markant bättre fäste. Jag har adaptivt chassi, först så märkte jag inte så stor skillnad men nu efter några hundra bil så är det absolut en rejäl skillnad, i comfort är den riktigt bekväm och i sport läge blir chassit betydligt mer fast, riktigt roligt. Det blir spännande att köra med sommardäck och det fasta chassit. Jag är otroligt nöjd över ljud, kvalitet, inredning, HK ljudet. Jag är inte missnöjd med negativt förvånad hur dåligt grepp Nokia Hakka Dubb ger, jag har kört friktionsdäck i 10+ år och trodde att dubb var Ok men endera är det fel på däcken eller bilen, dock tänker jag inte göra något åt det. Sådär värst mycket körecension kan jag inte skriva pga vinterföre, under rejälgas så ormar den sig fram med våldsam acceleration och allt känns tryggt, men kan inte kommentera hur bilen sätter sig i kurvorna osv ty har aldrig haft fäste (samt däcken). |
|
|
8500rpm: Det lutar nog mer åt något fel på min bil än min körstil, rödljusrace tillhör historien... Värt att notera från morgonen: Det kommer endast avgaser från ett rör när bilen startas upp, har inte sett det innan. Låter och går OK för övrigt. Är detta normalt? JoJy |
|
geradeaus |
8500rpm: Låter mycket trevligt! Ska provköra en imorgon, tyvärr bara med drivning på bakhjulen så jag hoppas på 25 grader och sol imorgon.... |
|
Om det är något jag kunde tänka mig välja bort samt inte vill välja bort såhär efteråt är det Xdrive. Xdrive är fantastiskt på vintern och roligt samt känns inte som 4hjulsdrivt med något som gör bilen stel, det är bara så att det känns inte som ett måste att ha. Däremot tre saker jag är glad att jag har och inte skulle välja en M135 utan är sportautomaten (ZF8 är fantastisk!), HK ljud och adaptivt chassi. Så ni som inte ännu beställt, kanske ni kan spara en slant med att välja bort xdrive men istället välja hk+adaptivt :) Men jag förstår att prioriteringar är helt olika för alla :) |
|
| Kan ej editera, jag korrigering ovan. Xdrive gör INTE bilen stel och tråkig, men det känns inte som 'måste ha!' | |
|
JoJy: Det är helt normalt, den gör så när motorn är kall för att värma upp katalysatorn snabbare, efter ca 1 min så slår den om till båda rören. Hade samma sak på min 335:a |
|
|
JoJy: Oljan fyller dom på nere i Halmstad. Men det görs en sista koll att allt är ok hos åf. Dom har helt klart glömt att fylla på olja. Stå på dig! |
|
|
Mina förhållandevis låga siffror beror nog på att jag kör på Ecopro väldigt ofta. Har ju inget för att gasa i det här väglaget heller. |
|
|
Yups instämmer med Clubsport. Att köra Eco Pro ger markant skillnad. Tänk dig, 70väg, hundra meter till följande högerkorsning sedan rakt igen. Comfort programmet kör 'normalt' medan Sport håller upp varven nästan hela rakan för att sedan växla ned men till en högre växel än vad Comfort skulle gjort. Eco Pro däremot växlar ner så snabbt som möjligt på raksträckan och direkt efter svängen. Mitt snittande 1,1 är att köra sport+ lek alltid då och då, comfort mestadels men också en hel del Eco Pro när jag kör 1-2mils sträckor. |
|
|
Jolly: Angånde att du fick fylla på 2.5 liter olja ,Vad sa säljaren? Det räcker inte att säljaren tycker att det är pinsamt ,det ska även rapporters till BMW och man ska få en förklaring vad som är orsaken.Det måste ha blivet något fel vid på fyllning vid BMW fabriken.då tycker ja att bör gå till botten med det här ,om det tidgare har hänt. ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.