|
Sida 38 av 172
|
|
|---|---|
|
Hittade en video på youtube som visar hur bra x-drive är när man ska sladda i snön ;-), runt 3:50 börjar det. Ngt oklart i övrigt vad som sägs ... mer än Sport+ upprepas endel :-) (Jag har ju inte beställt x-drive, men väl mineral-grå, därför lite intressant ändå. Min ska tillverkas v10 är det sagt, så endel väntan kvar :-) |
|
|
Undrar om vi kommer sitta 2050 på autopower fortfarande utan möjlighet att redigera våra inlägg och med exakt samma utseende på forumet? Länk |
|
|
Moe: Trevlig video, Ja de bara att vänta .. ///bmwlars |
|
|
Jag nu har man äntligen fått provköra En BMW M135i på Förenade Bil Malmö Bilen jag provkörde har Manuel låda, mycket lätt växlad, Vädret kunde varit bättre lite isigt Så man fick ta det försiktigt! Bilen var mycket lätt körd skön Känsla i ratten var bra härligt skin, ///bmwlars |
|
| känns mins sagt som att det finns stora utvecklingsheter för denna kärra.. lite småtrim och man har en riktig m3-killer | |
|
Är det någon som vet vad som kommer uppdateras på BMW M135i Ps bilen jag provkörde, har får ja säga även väldig bra komfort Märkte att vid tvär sväng knappt ett halvt rattutslag ,mycket nice! ds ///bmwlars |
|
| bmwlars: Var du och prodkörde en M135 manuell även om du har i din bil lista under ditt namn F20 M135xdrive? Blev intresset för hur manuell är för stort? | |
|
8500rpm: Nej det var enbart för att få köra bilen. ///bmwlars |
|
|
Jag bytte från till en M135 i och med att min fru 'fick' förra veckan en 3-serie som tjänstebil. Måste dock säga, var M135:an och 1-serien är riktigt riktigt nice, så klarar sig nog inte nya 3:an mot Audis A4:a. Jag blev förvånad, 3-serien (320D F31) känns ju knappt större än 1-serie, bara mycket längre, inte mer lyx och i praktiken bara hmm...tjaa...inget man går igång för, jämfört med en bra utrustad A4:a. Nästan å att F31 känns lite billig för att vara en A4 klass bil. Men men, denna tråd var om M135 och jag är MYCKET nöjd :) |
|
|
8500rpm: Kul att du är nöjd med bilen! Vill gärna ha mer recensioner om bilen.. ///bmwlars |
|
|
Mina bromsar gnisslar inte lika mycket längre, fast vädret är ju mildare också... |
|
|
Har alla som kör BMW M135I gnisslande bromsar ? Vad beror det på i så fall ? Tycker det är konstigt på bil som är av 2013 års-modell. Den BMW M135I jag provkörde hos Förenade Bil Malmö lät det inget från. Har själv aldrig haft en sån bil, Vad ligger bensin förbrukningen på, man brukar ju få lägga till ca 7-10% på uppgiven förbrukning. ///bmwlars |
|
|
Luskar man i andra trådar så verkar det som om beläggen har för hård yta, den serviceåtgärd som nyss har kommit går ju ut på att putsa beläggen. Förbrukningen är sjunkande min har ju bara gått 80 mil så det dröjer nog ett tag till innan det blir en rättvisande förbrukning. 0.93 vid senaste tankningen. |
|
|
bmwlars: Gnisslet verkar vara generellt på nästan alla nya F20 och F30. Demobilen du körde kan ju vara åtgärdad. Skulle inte vilja ha gnisslande bromsar på demobilarna om jag jobbade på BMW. |
|
|
Har kört min M135:a i ca 200:a mil och den överträffar mina förväntningar på de flesta plan. Bromsarna måste ''köras in'' de första 50-100 milen vilket är en ovanlig instruktion numera. Görs detta korrekt så gnisslar inte bromsarna. Vinteregenskaperna är OK även för 2 WD med Hakka 7 och 17''. Med dubbfritt så tror jag M135:an skulle vara nästan okörbar och jag är glad att jag hoppade 18''. En liten detalj dock som jag gärna diskuterar med andra M135 ägare...bilens aptit på bensin i stan är minst sagt imponerande! Jag hade en TTRS innan och jag kom aldrig ÖVER 1,3 l/mil. Den här lilla rackaren vill ha 1,5 l/milen... Ok, jag har kommit ned till 1,44 l/mil men ändå... Nu gör inte detta så mycket men den har varken V8 eller vansinnigt många hk. Totalt sett; en kul sleeper som jag tycker ger klart mer värde än en M3:a. Ser fram emot vårens första tripp till Ringen... JoJy |
|
| JoJy, tack för infon. Det var inte dåligt! Det är ju M5 klass på förbrukningen;) Det måste ju vara något fel. Herrejösses, hur mkt kommer den förbruka med fyrhjulsdriften?! | |
| Min har rullat ca 420 mil och har snittförbrukningen 12,4. | |
|
Ja... tanken har slagit mig, och jag ska lämna in bilen för översyn. En övrig detalj som jag vet har hänt ett par M135:ägare. Dagen jag hämtade ut min bil så efter ca 20 min så började bilen varna för lågt oljetryck... Antiklimax! jag fick köra 5 mil till närmaste mack och fylla på 2,5 liter olja. Efter detta gick bilen normalt och har så gjort förutom hög förbrukning. Min säljare har nämnt att detta har skett med ytterligare en M135:a som han sålt... Någon som hört något liknande eller läst på något annat forum? JoJy |
|
|
Hallongrotta: Är din förbrukning blandad eller stadskörning? Manuell eller automat? JoJy |
|
| Blandad körning kör ganska mycket stad dock och har ingen motorvärmare eller garage vilket nog drar upp snittet en del. Jag har automaten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.