|
Sida 37 av 172
|
|
|---|---|
|
bmwlars: Det blir nog svårt att hitta billigare alternativ än 630 kr för 6 mån. Jag kollar runt lite efter dessa 6 månader men det ska mycket till för att jag ska byta, BMW Originalförsäkring brukar alltid vara billigast efter mina kriterier. |
|
|
Om jag förstod dig rätt så betalar du totalt 630kr för 6mån? I så fall mycket bra pris. När jag kolla med mitt försäkrings bolag if,så var dom dyrare för 6månader än BMW.Men efter 6 mån var if billigare igen.Även det att bilen står på min fru så blev premien lägre. ///bmwlars |
|
|
bmwlars: Ja, månad 1-3 gratis, månad 4-6 210 kr/månad. Märkligt att if blir billigare för dig det är ju samma bolag if och BMW Originalförsäkring. |
|
|
Jag åter kommer om vad jag får betala på min försäkring har ej siffrorna nu. ///bmwlars |
|
|
bmwlars: Gör så alltid intressant att jämföra försäkringar. BMW Originalförsäkring garanterar ju ett högre inlösens pris samt att den repareras med originaldelar. Kanske det som gör att if blir billigare. |
|
|
Fick precis en offert från Sveland på 9.143:-/år. Halvförsäkring i Stockholm, villa och inga förare under 25 år. Bra eller dåligt? |
|
|
SpikeK: Det där om försäkringar kan variera mycket.Beror på olika parametrar lika med ålder skadefria år vad man bor,så det bästa är att kolla med olika försäkringsbolag. Ska kolla i morgon vilket pris man kan få. ///bmwlars |
|
| Det verkar som sagt skilja en hel del. Fick ett pris från Länsförsäkringar på 18.100:- med samma villkor som Sveland som var hälften så dyra. Märkligt att det kan skilja så mycket. | |
|
BMW original har alltid varit billigast för mig. När jag kollade för en M135i, 34år utanför sthlm, bostadsrätt, 3000mil/år, skadefri, inga förare <25 landar på ungefär 6000/år för halv. Kan rekommendera att ringa, man får nästan alltid bättre pris än att bara kolla på webben. |
|
|
@Onehp Ja, det låter onekligen så att BMW Orginal är billigast, och framför allt med introduktionserbjudandet. Och det verkar ju även mest logiskt att det ska vara så. Ringer dem idag! |
|
|
Clubsport: Har nu kolla min försäkring.Prova på BMW orginalförsäkring 1260kr på 6 månader, helår 2855kr körsträcka 1000mil. Försäkringen står då på min fru,på mig 2995kr Hos if 2659kr helår på min fru,på mig 3300kr Ps vi bor på landet har villa ds ///bmwlars |
|
|
9360/år från IF. Jag börjar dock med BMW original i 6månader, sedan går jag över till IF med kostnaden ovan. Jämfört med andra bilar så var Audi TTS 6200/år, Audi S4 6600kr/år. BMW M135i verkar vara en högrisk bil :) |
|
| Glömde nämna, bor Villa på Ekerö utanför Stockholm, ingen under 25kör bilen, har haft körkort i 18år. | |
|
Ringde BMW Originalförsäkring nyss, och dom kan inte inte ge mig nått pris på min försäkring då den fortfarande är gratis, först när jag har betalat för månad 4-6 kan dom öppna upp och kolla. Är det det som kallas kundservice? Blir rätt sugen på att ringa upp igen och skälla lite. Ringer jag igen och ber att få kolla upp vad bilen skulle kosta så skulle dom garanterat kunna ge ett pris.. Har för mig att jag kollade upp priset på demobilen jag körde i höstas och det skulle landa på 5800 helår med BMW CS rabatten på 10%. |
|
|
Jag var förvånad över priset, det måste jag säga. Jag har lite svårt att förstå varför en M135 är dyrare att försäkra än TTS/S4. Dock var det inget som hindrade att jag bytte, jag är super duper nöjd :) Jag har haft IF i ca 10år, de har alltid gett mig bra priser. Månne M135 klassas som ungdomsbil? eller är BMW generellt dyrare än Audi att försäkra? |
|
|
Gick in på deras hemsida och bad dom ringa upp, vilket dom gjorde väldigt snabbt. Och se nu gick det alldeles utmärkt att få priset på min försäkring... Med BMW CS rabatten fick jag priset 4122 kr helår, väldigt billigt så jag var tvungen att dubbelkolla så att allt ingick som stort bilextra mm och det gjorde det. Så där billig var inte 335:an när den var ny, märkligt. |
|
|
Clubsport: Bra att kolla sina försäkringar,försöker göra det vart andra år.Och kolla med sitt tidgare försäkringsbolag och se om dom kan erbjuda bättre! ///bmwlars |
|
|
Clubsport: Va? Av vem fick du 4122kr/helår? BMW original? Även utan BMW CS så är det ju billigt, blir ju under 5000kr. Vad är parametrarna? Jag trodde jag var en bra kund med alla försäkringar i IF, 39år och inga skador. Ekerö kan välan inte klassas som ghetto? Skall man gnälla,förhandla osv eller är det ren tur och otur? |
|
|
8500rpm: Ja, BMW Originalförsäkring. Maxbonus, 1500 mil, landsort, lägenhet, eget garage, 41 år. Som sagt jag var ju tvungen att dubbelkolla att det stämde, hade räknat med 6000 helår. |
|
| Sett min första "live" nu... ser mkt bättre ut än på bilderna... blev lite sugen men ligger nog lågt tills 2-serien kommer... om inte suget efter ny bil blir för stort innan dess :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.