|
Sida 36 av 172
|
|
|---|---|
|
Som sagt, tror att vad du än väljer så blir du nöjd! Jag har själv kört manuellt senaste 10åren på alla tänkbara sportiga bilar men måste med handen på hjärtat nu erkänna att jag växlar inte så snabbt som ZF8 lådan gör i sportläge eller manuellt med paddlarna. En racingförare kanske gör men inte jag. I comfort läge är den dock normalt långsam. Det har ju klagats lite på det 'konstgjorda ljudet' men jag måste säga att det passar mig, det låter bra :) |
|
|
Jag stör mig inte heller på det konstgjorda ljudet, det låter riktigt bra. |
|
|
M135 jämförs i nya numret av Teknikens värld med 1M och vid en hastig läsning så vinner M135 alla ronderna utom på bana. /Anders |
|
|
Dax att inhandla nya numret av Teknikens Värld ser jag..! Annars så är jag nöjd med att bilen drar 1.1 dl/mil mindre än min 335:a vid blandad körning som den ska göra enligt fabriksuppgifterna. |
|
| Säkert någon som svarat tidigare... men vad är det för skillnad på F20 och F21? Och min nya M135i Xdrive som anländer Danderyd om två veckor.... är det en F20 eller F21? | |
| Testet mellan 1M och m135 i teknikens värld var bara för prenumeranter så tror inte att det hjälper att gå till kiosken och köpa tidningen, möjligtvis att det kanske går att köpa det online. | |
|
spikek f20= 5-dörrar f21= 3-dörrar då hoppas jag du vet vilken som kommer:) Du kommer inte bli besviken. |
|
| Clubsport vad har du för förbrukning? Min ligger på 12,4 efter ca 400 mil. | |
| @hallongrotta Tack för ditt svar! Det står 5-dörrar i specen så jag hoppas att det är det som kommer :). Ser extremt mycket fram emot leverans! | |
geradeaus |
Verkar vara en bilaga i Teknikens Värld som bara är för prenumeranter - tur att tidningen fanns på biblioteket :-) Bra betyg för M135i - bara på banan som 1M är "bättre" - intressant var att de körde automatlåda med bakhjulsdrift. |
|
hallongrotta: Jäklar vad du gasar :o) Senaste tankningen blev förbrukningen 9.0 men jag tar det rätt lugnt under inkörningen. |
|
geradeaus |
@SpikeK, @hallongrotta, @Clubsport - hur har ni resonerat över färgvalet? Visst är Estoril Blue och Valencia Orange snygga färger, men jag gillar verkligen "anonyma" bilar - den mineralgråa är den som ligger på flest plus hittills. |
|
Mycket enkelt estoril blå hade inte sett den live när jag beställde min bil, men de bilder man hade sett på estoril blå var ju riktig läckra. Jag är super nöjd med mitt färgval. |
|
|
geradeus: Jag gillar inte färger som försvinner i mängden och blått har alltid varit nr 1. Estoril blå har varit min favoritfärg sen den kom på E36 M3 nu har den ju varit borta några år. Det var aldrig varit något tvivel på att jag skulle ha den färgen, valde först en F30 328 M-sport Estoril blå. Var nära att köpa en Valencia orange 1M i somras som jag också tycker är helrätt, men jag tycker att den hör till 1M så det var inget alternativ för min M135. |
|
geradeaus |
Jo, Estoril Blå ser riktigt snygg ut... |
|
@geradeaus Jag har nog resonerat rätt praktiskt och verkar vara rätt ensam om att välja silver. Är lite slö av mig vad det gäller tvättandes och smutsen syns minst på silver. Hade precis en grå så det föll bort pga av det. Blå är kanonsnyggt - när den är ren! Men hur den ut efter 20 minuter i Sthlmstrafiken den här årstiden. Men vill man synas så är det definitivt blå som gäller. |
|
|
Är det någon som vet eller har hört om automatlådan tål bankörning, t.ex. en dag på knutsto/mantorp, utan att överhettas? Eller är det manuell vxl-låda man ska satsa på om man funderar på att använda bilen på trackdays? Folk som körde 335 på bana fick väl börja montera extra oljekyl eftersom både motor och låda blev för varma och gick ner på felsäkert läge relativt snabbt. Läste nyligen också ett test där även M6 fick samma problem. 996turbo |
|
|
Angående det konstgjorda ljudet. Active Sound Design eller vad det kallas. Igår när jag var ute och körde, så började det plötsligt spraka i högtalarna. Jag gasade mycket lätt och det sprakade till, släppte gasen och det sprakade... usch, det var inte så roligt. Hörde motorljudet men det var liksom 'sönder' nu låter det Ok igen. Undrar vad det var? Är det de vanliga högtalarna som används? (Har HK). Eller är det extra högtalare för Active Sound greijen? Låt som membranet på en högtalare var sönder. Hör dock inget längre och musik låter fantastiskt. Blev förstås orolig att jag inte har Active Sound längre, men tycker nog att den brölar på när jag gasar iväg från 2500rpm-5000rpm. |
|
|
:) Högtalarna behöver väl köras in - c 1000h - precis som bilar..? |
|
|
sani: Låter som ett april skämt,om inkörning av högtalare! Nu en annan fråga hur gör ni med försäkringen.Själv tänker jag ta en prova på försäkring hos BMW under 6 månader.Såg att den var billigast.. ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.