AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.230

F20 M135i

Sida 35 av 172
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Hittade en rolig app från BMW om roliga vägar ni kanske har sett den förut men jag skickar en länk på denLänk

///bmwlars
Do
38
Dollypart
323ti cpt-00
120d xdrive-13
Skrev för någon vecka sedan att jag skulle beställa en 135xi. Det slutade idag med en 120d xdrive. Det var väl en kombination av att vara utan dragkrok och att det blev billigare med 120d både att köpa och äga.
Bilen blev estoril blue med svart läderklädsel och m sportpaket.
Övrigt servotronic, dragkrok, backkamera, fällbara ryggstöd, pdc bak, xenon och farthållare.

bm
390
bmwlars

Dollypart:

Grattis till en snygg bil!
Härligt med läderklädsel,snyggt till estoril blue och sportpaket.

///bmwlars
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Hämtade min M135 xdrive idag. Är mycket nöjd. Den är väldigt väldigt snabb. Hade tidigare en TTS och S4 så är inte sådär överaskad över farten men denna M135 är sjukt snabb och ett otroligt fynd, mycket bil för 450tkr.

Skall bli intressant att se hur det adaptiva M chassit är med sommardäck, är svårt att säga nu på vintern, man kan ju inte pressa så hårt.

Vackert ljud har motorn och H&K stereon är faktiskt riktigt bra!

Mvh M
bm
390
bmwlars

8500rpm:

Grattis till bilen!

Kul att få lite referat om hur bilen är. Vad har du för spec på din bil?

///bmwlars
bm
390
bmwlars

Här kommer en länk på Drag Race BMW 135I mot BMW 1M
Länk

///bmwlars
Trevligt nu börjar vi ju bli en del M135i ägare här.
8500rpm:
Grattis, nu är vi tre som har fått den och sju som väntar på sin bil om jag minns rätt.
Hur är det med bromsarna på din, gnissel?
4 st har fått sin bil är det ju..!
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Fler som har problem med gnisse!Länk

Ni som har köpt/beställt 135or, vad har ni fått för rabatt i procent på bruttot? Tyckte jag läste 15% någonstans?
Ja det var dumt, nu vill alla ha 20% ;)
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Så specen på min är som sagt ganska standard, ingen Navi, Xdrive, HarmanKardon, Alpinvit, Adaptiv M chassi, samt vad antagligen alla väljer ljus&förvaringspaket samt något annat smått såsom tonade fönster.

Bromsarna gnisslar ännu inte (min TTS för 2år sedan gnisslade konstant).

Däremot låter det ibland när jag stiger ur bilen att vänster bakfjäder avger ett knarr när den avlastas (dock väger jag 79kg så borde ju inte men men...)

Jag är otroligt nöjd med bilen. Blir intressant att testa hur chassit beter sig mellan comfort/sport sedan med sommarsulor.

2 saker jag är missnöjd med. Jag valde dubbdäck, ångrar mig. Så vill någon byta Nokian Hakka dubb mot friktions Sottozero eller liknande så välkomnar jag det, det andra jag är förvånad över och är ingen BMW fanboy, det är intrstruktionsboken. Världens SÄMSTA. Alltså BMW måste helt enkelt göra det sämsta skit till instruktionsbok.

Exempel: Drive knapp: Med Drive knapp ställer du in olika Drive lägen. Radio: Med radion kan du ta emot radiosändningar. Adaptivt chassi: Bilen har olika chassiinställningar. Dörr: Genom att öppna dörren kandu kliva in i bilen. Nyckel: Med nyckel är det möjligt att starta bilen!

Nej skämt o sido men är ju värsta Google Translate kvalitet och extremt extremt oinformativt. Audi&Honda (andra bilar jag haft) är helt överlägsna i instruktionsböcker.

Hursomhelst, jag är otroligt nöjd med min M135:a, den går som ett skållat troll :) Vad jag behöver köpa är velourmattor och som sagt funderar på att investera i friktionsdäck.
Bullrar för mycket, eller andra skäl?
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Nej egentligen inte, de är hyffsat tysta, dock har jag kört friktions i 10år, orsaken varför det blev Hakka dubb nu är att jag skulle varit tvungen att vänta i 4-5dagar före de skulle fått hem friktions (otroligt men sant!) och när man har ny bil som väntar så vill man inte vänta.
haha, jag förstår, sånt har hänt mig också och kostat mig flera tusenlappar ;)

Grattis med en toppenbil iaf!
geradeaus
Dags att bestämma sig.. RWD eller XDrive, manuell eller automat... Finns många röster på båda alternativen i forumen jag läst...

Men bäst är det ju att bilda sig en uppfattning själv - vet någon om det finns en M135i med manuell låda / bakhjulsdrift för provkörning hos någon handlare i Stockholms-trakten?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk

Sorry om det är repost. M135i vs 1M coupe. Obs! 150 m

Länk

Och en liten sportavgas video
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Geradeus: Jag tror att både RWD och Xdrive är faktiskt helt 'lika roliga', xdriven känns väldigt lekfull och man känner inte alls att framhjulen driver dock vägar man stå på rejält om man vill även i vinter/blött väglag (även om man inte borde erkänna det).

Manuell eller Automat, ZF8 med sport+ läge (sportautomat) är otroligt fin. I comfortläge är den som vilken mjukautomat som helst och i sport+/s/manuell läge så kan man bara smälla in växlarna, baah-baah-bah-bah tjuter motorn och ett stort leende på läpparna när man trycker i nästa med växelpaddlarna.

Jag måste dock säga att det adaptiva chassit faktiskt är värt de få tusenlapparna det kostar, riktigt bekvämt eller sportigt.

Hursomhelst, vad du än väljer så är det en otroligt prisvärd fin bil! Lycka till!
geradeaus
Tackar!

Jag känner att jag vill prova bakhjulsdrivet innan jag "slår till" - har bra vibbar från mina tidigare BMW (320i, 530i) vad gäller manuella lådor och bakhjulsdrift. Har även kört den "gamla" 130i och den har ju en underbar manuell växellåda.

Provkörde i höstas en 535DA xDrive som jag upplevde som väldigt tråkig (har ju själv haft 530DA) då den tappat BMW-känslan när den "sätter sig" vid acceleration... Dock så verkar xDrive på M135i vara mer lyckad enligt vad man kan läsa sig till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.