AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.087

F20 M135i

Sida 34 av 172
Jo, samtidigt så är ju bilen till för att användas så lite salt tål den..

Första intrycket är att det är riktigt trevligt med en tyst motor utan ventilslammer som på N54:an.
Annars så är det bara att skriva under på dom intrycken jag fick efter provkörningen av demobilen i höstas. Mycket trevligare chassisättning än på 335:an.
Det händer lite med utvecklingen under 4 år fast det bara är en 1-serie.
[url=Länk
[url=Länk by [url=Länk on Flickr

[url=Länk
[url=Länk by [url=Länk on Flickr
Snygg bil! Grattis!
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Kul med bilderna som tu tagit, även med däckbytet på verkstaden!Ser att du valt dubbdäck bästa greppet! Tag gärna fler bilder ...har du belysningspaketet på bilen?
Om du har det, tag gärna lite bilder på hur det ser ut i kupen..i mörker..

Stort Grattis! Till en snygg bil!
bmwlars:
Jo jag har belysningspaket, kan ta ett par bilder imorgonkväll.
bm
390
bmwlars

Ok bra !
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Vad är motorn beteckning i BMW M 135I?
bmwlars:
Motorn heter N55.
Läcker bil Clubsport, framförallt med sommarhjulen, hur är den att köra? Du har inte X-drive?

/Anders
Med känsla:
Jag har inte xDrive, Den är fantastiskt trevlig att köra. Växellådan är väldigt smidig trots att bilen är ny med kortare slag än på 335:an.
Gillar att avgasljudet ändras när man väljer Sport-läget.
Väldigt lättstyrd i låga hastigheter som avtar när man kör. Chassiet perfekt avstämt. Det är en väldig skillnad mot den 118d jag hade hemma ett dygn och det är inte bara motorn som skiljer... Vinterhjulen hamnar lite långt ut men jag sparar 20.000 så det kan jag stå ut med och det är ändå inga BMW-träffar vintertid.

bmwlars:
Det är rätt svårt att få bra bilder på hur det ser ut, ska testa utan blixt det borde funka. Men det ser bra ut kupe'belysningen lyser starkt när man trycker på nyckeln som sen dimmas när man öppnar dörren. Sen är det dom på trean ledljus i dörren verkar det som. Lyser även i fotutrymmet.
bm
390
bmwlars

Själv så brukar jag ta med min Iphone eller Ipad ,bäst effekten är utan blixt!

Hur upplever du bilen ? Hur är den komfort mässigt mot 335i,

//bmwlars
bmwlars:
Ledljus i dörrarna likt på F30 fanns det inte när jag kollade närmare.
Bättre än E90 335 komfortmässigt. Fast sättning utan att vara stötig. Nu är det ju väldigt kallt -22 grader nu när jag körde hem. Dämparna kanske blir lite stelare nu när det är kallt. Styrningen gillar jag också, inte alls så nervös på motorväg som dom F30 jag har kört, gissar att det är den aktiva sportstyrningen som gör skillnad.

Det enda som stör och det gör det rejält är dom gnisslande bromsarna. Det är rent av pinsamt att bromsa i närheten av folk. En kollega har en F31 som har gått 300 mil hans bromsar gnisslar fortfarande. Sägs ju att det ska försvinna när dom är inkörda, verkar inte så. Tycker att gnisslandet ökar ju mer man kör.

bm
390
bmwlars

Clubsport:

Hej! Det va inte lite kallt, du få bli test förare åt BMW i kylan..
Kul att du gillar bilen fast-22 grader.
Det där med bromsarna har jag hört talas om tidigare. En annan kille fick byta bromsbelägg på sin bil då försvann gnisslet. Du får se om det försvinner.
Fundera själv på att lägga till belysningspaket på min bil.Funderar om man får lite
läckrare belysning i kupe, förutom dörrhandtagen utvändigt.Har belysningspaket på 330i E90

//bmwlars
bmwlars:
Min åf har bytt bromsbelägg på en bil, man blir ju lite orolig när det inte har försvunnit efter 300 mil för kollegan. Så länge tänker inte jag tolerera. Obegripligt att inte BMW har löst det, det är ju inget nytt fenomen detta.

Lägg till belysningspaketet, väl värt extraslantarna. Gör ett nytt fotoförsök imorgon utan blixt.
De
58
Deeds
118dA F20 M-sport Vit -13
320CI Cab M-sport Emolaröd II -05
Jag har gnissel i mina bromsar också. Bilen har snart gått 300 mil. Men jag har märkt att det bara uppstår när det är riktigt kallt. När det är runt nollan är den knäpptyst.
Deeds:
Intressant att höra får se om det blir bättre när kylan släpper. Fast min gnisslar även efter att ha stått i ett varmt garage hela dan och jag har 20 m att köra innan jag är ute i kylan.
bmwlars:
Det går inte och få till en bra bild hur det ser ut när man öppnar dörren däremot syns det väl skapligt hur det ser ut med stängd dörr när man tryckt på lås upp-knappen.

Länk
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Ett gott försök. Kupe ser läcker ut i mörker

///bmwlars
De
58
Deeds
118dA F20 M-sport Vit -13
320CI Cab M-sport Emolaröd II -05
Just nu är jag i dalarna och här är det -20 men ieftermiddag åker jag hem till värmland och bilen kommer att få stå i ett varmgarage. Ska kolla hur det påverkar gnisslet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.