|
Sida 33 av 172
|
|
|---|---|
|
Moe estorillblå är riktigt snygg. Måste ses live. |
|
|
Clubsport Grattis riktig avvundsjuk Moe Din kombo är grym;-) |
|
|
Verdi: Ska va lite tydligare BMW M135I Vänliga hälsningar //bmwlars |
|
|
|
|
|
| Det blev något fel när jag skickade på min IPad ! | |
|
Du va ju bara tydlig;-) |
|
Verdi |
bmwlars, Bra att du är så tydlig. ;-) |
|
Hej, En fälgfråga till er smarta människor. Kan jag ha fälgar från nya 3-serien och sätta på nya 1-serien. Har all info om bult o et-mått men förstår inte riktigt vad det innebär. BMW 1 Serien ( F20 ) Bultdelning 5/120 ET-Mått 43,0 Nav 72,5 Bult 14 x 1,50 BMW 3 Serien ( F30 ) sedan Bultdelning 5/120 ET-Mått 34,0 Nav 72,5 Bult 14 x 1,25 |
|
|
ET (offset) är måttet från fälgens mittlinje till anläggningsplanet mot navet/bromsskivan. Om fälgarna i exemplet ovan har samma bredd kommer 3-seriefälgen sitta 9 mm längre ut, alltså lite tightare mot skärmkanten. 9 mm är i regel inget konstigt uan det kommer fungera fint. Glöm inte att kolla för fälgbredden är skiljer. T.ex om 3-seriefälgen är 1" bredare kommer den sitta 9 mm (offsetskillnaden) plus 1/2" (knappt 13 mm). 22 mm funkar troligtvis också, men det är inte självklart att det gör det. Bultarna har samma diameter men olika stigning (1,5 respektive 1,25 mm/varv). Man kan alltså inte blanda bultarna mellan 1- och 3-serie. Mvh Johan Samson |
|
|
Samon, tusen tack för ditt svar. Gällande bultarna så kan jag alltså använda 1-seriens bultar och ändå få på dem på fälgarna? |
|
|
Jajjemen, samma diameter på hålet i fälgen. :) Mvh Johan Samson |
|
|
Lysande, tack igen! Clubsport, grattis till din bil! Supersnygg! Lägg gärna upp bilder med vintermackorna på också. |
|
|
Fick alltså inte ut bilen i fredags 2 av 4 säljare var sjuka så min säljare hann inte med att testa E90 fälgen, lite surt då vi sagt att jag skulle ha gjort det själv då det handlade om en lös fälg så hade det ju gått snabbt. Så det blir imorgon istället vilket iof passar bättre då jag är ledig både månd o tisdag så det finns tid att åka ut och åka. Utomhusbilder kommer, den gör sig ju bäst i dagsljus så man ser färgen, lite mörkt i bilhallen. |
|
| Finns inget värre än förseningar, speciellt när man vet att bilen är på plats. Man har redan googlat och youtubat sönder hela internet i jakt på information, videos, bilder, tester och annat nyttigt. Jag antar att du hänger på låset imorgon? :) | |
|
Nu är det bara minuter kvar tills jag får reda på om mina fälgar passar... Skumt att man inte kan få 18" hjulen med dubbdäck, med friktionsdäck är dom billigare än 17" med dubbdäck. Och mycket snyggare, dom två 17" alternativ som finns att välja på är inga skönheter direkt. Nån som vet varför bilen heter BMW 1K4 hos transportstyrelsen, långt ner i listorna har den under handelsbeteckning har den sitt rätta namn M135. Gissar att det står för 1-serie kombi 4-dörrars. Petitess javisst, men störande.. |
|
|
Clubsport: Spännande .. Håller tummarna att fälgarna passar!! |
|
|
Fälgarna passar, skönt med lite flyt! Dax att bege sig till M-Bilar! |
|
| Gött med lite flyt... | |
|
Måste kännas surt att plocka ut en så fin bil i detta skräpväder, bilarna blir ju konserverade i salt. Du får vara snabb med utomhusbilderna, medan den fortfarande är blå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.