AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.088

F20 M135i

Sida 30 av 172
bmwlars:
Har känt mig rätt lugn hittills, men nu börjar det bli jobbigt.. Till råga på allt så har min säljare semester den här veckan, vore ju jäkligt surt om den skulle ha kommit utan att jag vet om det. Får nog be nån av dom andra säljarna att hålla utkik. Mest spänd över om mina E90 vinterhjul kommer att passa. Vore skönt att slippa den utgiften. Känns onödigt då jag om 3 år nog köper en 3-serie igen då står jag där med rätt nya F20 hjul till ingen nytta. Bilder kommer.

Kul att få testa xDrive mot sluten av veckan iaf.
M135 aut testas för övrigt i superstage i senaste numret av Bilsport, nån som läst för gärna berätta hur det gick. Såg bara att den gjorde 0-100 på 4.77 sek.
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Clubsport:

Håller tummarna att fälgarna passar!

Kul om nån kan recensera om vad det står i Bilsport .
Efter som jag själv är på Kanarieöarna tidningen finns ej köpa här..

//bmwlars
bm
390
bmwlars

Här kommer en på Michelin Super Sport Länk

//bmwlars
Clubsport: vilken åf är det? M-bilar?
Onehp:
Japp, det stämmer!
M-Bilars xDrive är redan såld och deras andra kommer v.10.
Bridgestone däck och ett tuffare regnr än min fick den också..
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Det ser man kul att bilarna går som smör i solsken!

Kan man välja reg nr om man ringer till transportstyrelsen?
bmwlars:
Nej, man får inte välja regnr. Man får slanta upp för en personlig skylt ist.

Noterade att bromsoken sitter på andra sidan på xDrive det har jag inte lagt märke till tidigare.
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Ok...
Glöm det jag skrev om bromsoken, det är ju ingen skillnad!
bm
390
bmwlars

Clubsport:

Hur går det, nu får du väl bilen snart,eller har den anlänt till återförsäljare?
Angående reportage i Bilsport är det någon som har läst det .
Vad stod det, skriv gärna om det!
bmwlars:
Den har inte kommit , deras tracking system låg nere men dom tror på slutet av nästa vecka. xDriven som skulle komma samtidigt som min var tillverkad 10 dagar före min så det låter ju rimligt att min kommer lite senare.
Dom har 10 arbetsdagar på sig nere i Halmstad att göra bilen klar enligt avtal.
Mo
176
Moe
Cykel
bmwlars:
De elektriskt infällbara backspeglarna ligger i "Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar" (430) som jag förstår det.

Fina effektsiffror som mätts upp. Lite konstigt med newtonmetrarna att de skiljde så mycket. Undrar om det är så i automaten också, automaten är ju "bara" specad till 450 nm av ZF, känns som om inte bilen borde lämna mer än så då. Eller om det trixas runt med effekten beroende på utrustning som tidigare antytts i tråden.
Iof ser väl alltid biltillverkare till att bilen visar sig från sin allra bästa sida vid tester...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Nu stjäl ju en automatlåda mer effekt än en manuell låda, kanske har man modifierat xdrive så den har liknande effekt vid drivhjulen.
Eller så är det så enkelt att det är en pressbil som masserats lite extra. Är ju inte helt ovanligt. Bilen i testet i Sport Auto gick ju också klart bättre än tidigare testresultat.

996turbo
bm
390
bmwlars

Moe:

Jo jag såg det sen när jag kikade igenom PDF Katalogen .
Så jag har gjort lite extra tillägg på bilen.Innfällbara backspeglar,Harmon/Kardon ,Internet ,BMW Live,

Det du skrev om, är det från Bilsports testet ?
Den här sidan är rätt bra, många som har M135 där, lite jobbigt att hänga med när dom snackar förbrukning bara...
Länk
UK
48
UK-King
120d -07
Enligt Bilsport-testet pinnade deras M135iA iväg till 100 på 4.77s. Superstage var dryga sekunden söligare än M1:an.
Jhellström: ZF lådan låser redan lite över tomgång eller efter några bråkdelar av en sekund efter växlingarna, så den stjäl ingen nämnvärt effekt, dessutom både snabbare och snålare än en manuell när man jämför de bakhjulsdrivna varianterna.

Clubsport: omvandlingen är rätt enkelt: l/mil = 28,2 / mpg (gäller ej usa)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.