AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.124

F20 M135i

Sida 27 av 172
Mo
176
Moe
Cykel
Det är också efterblivet av BMW Sverige, för i princip i varenda test man läser på nätet lyfts de utmärkta SS-däcken fram (INGEN testbil är försedd med RFT:er) BMW Sverige borde fatta att folk läser testerna och vill att bilen ska levereras med de attribut som hyllas i media...

Egentligen borde man väl göra större grej av de med sin åf, men man är ju så svensk (knyter näven i fickan och betalar ändå :-))

bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Moe:

Vad jag vet angående speed- limit, är det som jag läst i broschyren ,att den
läser skyltar och omkörningsförbud.Och att man får upp det i displayen mellan mätarna i färg Som du gillar jag lite finesser och knappar.
Kul om vi kan lägga upp lite bilder på våra bilar.
Min bil ligger i produktion 10/03/ 2013. Hoppas man kan få bilen före påsk..
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
bmwlars, när beställde du bilen?

Jag har inte fått något lev.datum ännu, beställde min i mellandagarna.
da
280
damaen
M135i xDrive
Chris Harris kommenterar RFT-däcken vid 1:49

Länk
Sk*t :) På bana...

Som fördel: det blir lättare att leka med baken, lite som GT86/BRZ syskonen på sina icke-sportdäck...
Har ju försökt få klara besked i däckfrågan av BMW. Testade först via kontaktformuläret på hemsidan, efter en månad utan svar så gav jag upp och mejlade istället direkt till Michael De Geer Informationschef på BMW Sverige som jag har haft lite kontakt med tidigare för flera år sen. Mejlade igår kväll och fick ett långt svar idag.

Fick väl det besked jag redan visste men jag har ju stört mig lite på att dom inte svarade vilket berodde på att mejlet hamnat hos en person som är föräldraledig! Samt att inte ens min åf kunnat ge klara besked i frågan vilket han också sågade så det var väl tur att jag inte skrev vart jag beställt bilen för husfridens skull sas..

Han berättade också att RFT-däcken av senaste generation bara har ca 6% styvare sidor än konventionella däck jämfört med 40% när första generationen kom.

Flertalet riktiga M-bilar har tydligen RFT-däck nuförtiden.

Får ge högsta betyg för snabbt svar, gäller bara att ställa frågan direkt till rätt person.
UK
48
UK-King
120d -07
Dags att lägga beställningen snart. Blev trollbunden efter att ha provat Paulssons M135iA, skall dock göra en intressant jämförelse på fredag då Förenade Bil har en manuell M135i som demobil. Det svåra valet är: "naken" M135i eller fullsmetad M135xia. Jag kör en hel del i tjänsten, så valet måste hålla i längden.
Är priset inget problem så kör på xdrive, trevligt på vintern sen kan du ju även läxa upp 1M:or vid rödljusen..!
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Zoppo:
Jag beställde bilen den 21/12 .
Ni som absolut ska ha SuperSport när BMW inte vill hjälpa till...

Här finns dem billiga: Länk Länk

S001 RFT är rätt dyra (~2000 på dackonline) så har ni lite tålamod och hittar en köpare som ska ha RFT, så går bytet på nån tusenlapp...
Auto Express jämför M135i aut med en Subaru WRX STI,
Länk

Subarun är underlägsen i allt, men trots allt en mycket kompetent bil på bana. Videon visar skillnaden i uppträdande och är mycket informativ gällande hur en M135i xDrive skulle ha uppfört sig. Har kört såväl M135i som M135i xDrive på bana och den senare är betydligt mer lättkörd med mindre växlingar mellan över- och understyrdhet än vad som förefaller vara fallet på Subarun (vilken jag aldrig kört dock). Visst skulle 1M Coupéns bakaxel ha gjort bakvagnsuppträdandet mer städat på M135i, men enligt min uppfattning skulle xDrive erbjudet betydligt mer neutralstyrdhet och därmed undvikande av den uppbromsande överstyrdheten vilken dock inte innebar att Subarun var snabbare här. Märk väl det våldsamma momentet redan vid låga varv hos M135i som ofta ger bakaxeln en krävande uppgift.
Do
38
Dollypart
323ti cpt-00
120d xdrive-13
Måste nog uppdatera mej till en 135 x-drive till veckan. Försäljarn på Molinbil (S-vall) sa att leveranstid var mellan 4-6 månader. Då har jag tid att sälja 323ti-00 och 528i-83. Är nån intresserad av dessa bilar så ska dom säljas till våren. Båda är orörda bilar i orginalskick. Just nu avställda och obesiktade och insnöade.

Do
38
Dollypart
323ti cpt-00
120d xdrive-13
Har även en skoda octavia scout-10 som ska väck.

Hur mycket vikt (fram) tillför x-drive på en M135i, finns det några uppgifter?

mvh/ Anders
Dollypart:
4-6 månader, då får jag vara glad att jag kommer undan med 11 veckor..

Fick veta bilen regnr igår, inte helt nöjd tydligen så har dom börjat använda A som första bokstav nu.
Länk

Vilket ljud föredras? Det är bara att välja!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Active sound" alltså....fjolligt.
+1

mvh/ Anders
Intressant, kan man köpa uppgraderat avgassystemsljud på programvara nu då? Kanske kan uppgradera till M5 f10 v8 ljud som strömmar ur högtalarna ;)

996turbo
Skillnaden är inte så stor som det verkar från de OLIKA filmklippen med olika ljudupptagningsvolym. Det är samma ljud som motorn, den bara fyller i ljudet så att det lika fylligt över hela registret. Än så länge finns ingen som märkte av det aktiva ljudet och även när man vet om det är det svårt att märka av, sägs det... det i kombination med god ljudkomfort när man tar det lugnt köper jag gärna...

322: ang. xdrive, den saknar ju spärr eller torque vectoring bak, blir det ändå en jämn övergång till överstyrning om man trycker på åt det hållet? Väntar fortfarande på en video där xdrive körst till 90-110%... om den nånsin kommer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.