|
Sida 26 av 172
|
|
|---|---|
|
Det låter bra Zoppo, 3 dörras ser sportigare ut,borstad aluminium tycker jag att man får en mer vilsamt intryck av.Även med accentlisten svart ,angånde belysnings paketet var är skillnaden utan belysnings paket.Vad jag vet så det utvändigt belysning dörrhandtag makeupp speglar och läslampor,annars utan belysnings paket finns väl golvbelysning,och innerbelysning .Läckert med Harman/KardonLänk Xenon ljus borde vara standard,med xenon ljus får du dom snygga ljusringarna. Angånde adaptiva chassit såg jag ett repotage som var intressant.återkommer om det. Min specfikation . M135i x-drive 5 dörrar Alpinvit,Läder Dakota Korallröd Drive Comfort Sikt Paket Adaptive M suspension Aluminium borstad ,Accentlist svart Taklucka Förvaringspaket Bagagenät, Fällbart ryggstöd Park Assist PDC Bak o fram Xenon Musikanslutning smartphones Bluetooth , BMW Apps Navigation Professional BMW TeleServices BMW Online Information Speed-Limit-information Svensk instruktionsbok Funderar på eventuellt Harmon/Kardon |
|
|
Wow, det var ingen dålig spec. Du har dragit ett långt streck genom hela tillvalslistan ;) Enligt min säljare så får man inte belysning på dörrhandtagen men han skulle dubbelkolla det. Takluckan är ju grymt snygg på en vit bil. Bra val!!! |
|
|
Zoppo: Då har din säljare dålig koll. Finns både i katalogen och extrautrustningslistan uppgift om att belysning i dörrhandtag ingår i belysningspkt. Ångrar lite att jag inte tog adaptivt M chassi. Provade det på en 535i och blev inte impad men den är ju både större och mycket tyngre. |
|
|
Adaptivt chassi finns delade meningar, intressant att få höra fler åsikter. Rent principiellt så tror jag såhär: är dämpningen rätt så är den det, och mycket tyder på att BMW har lyckats med det och då är det inget måste med en justerbar sådan... |
|
|
Jag har adaptivt chassi på min F30 och är väldigt nöjd. Komfortläget ger en mjuk och bekväm gång, utan att bli jänkebilssvajig. Sportläget ger ett betydligt alertare uppträdande, med bättre chassikontroll. Det finns ingen "rätt" dämpning, utan dämpningen är olika lämpad för olika syften. Med adaptivt chassi kan man optimera för mer än ett syfte. |
|
| Var finns det en bil för provkörning? Tar tacksamt emot flera förslag, jag åker gärna några mil. | |
|
Hello Zoppo! Har försökt hittat en länk på belysningspaket med bild i mörker ,så ser hur läckert det blir på bilen. Hittade den ej ,som ja ser har fått svar! |
|
|
Mixtus: Novation har en, M-Bilar får sin vecka -03. |
|
|
Kul att höra Nockenwelle. Vad jag menar med "rätt' dämpning är att för en viss fjäder så finns ändå en dämpning som minimerar karossrörelserna så att bilen är både bekvämt och att den håller bilen på vägen. För lite dämpning och bilen guppar för mycket över ojämnheter, för mycket och bilen följer vägen för mycket (gäller alla frekvenser), båda är obekväma. Prickar man detta så är adaptiv chassi inte ett måste, dvs bilen är inte dåligt utan, såsom det ibland är. Och tyvärr var föregångaren E8_ inte den bästa där. Ett bra adaptiv chassi kan ju förstås variera både kompressions och returdämpning (i olika hastighetsområden) och tillföra ännu mera bredd, dvs den är "rätt" på flera punkter/syften, så visst så kan det bidra. Men finns också dem som inte bidrar utan bara gör bilen guppig eller för stram... ganska många system som lider av detta så att det slutar med att användaren bara använder ett läge, då blir det en onödig utgift. Det verkar helt enkelt som att bmw har prickat båda, så då blir det mer en smakfråga om hur man vill ha bilen. Utmärkt! |
|
| Tack Clubsport. Har hört så mycket positivt att jag måste ta mig tid för en provkörning. Har inte kört något "roligt" på länge och våren är långt borta. | |
|
Här kommer en bild med BMW M 135i i mörker med belysningspaket. Länk |
|
|
Zoppo Angående adaptiv chassi här kommer en länk! et är också värt att notera att vår BMW-testbil var utrustad med tillvalet M Sport Adaptiv sport fjädring, som ger fastare dämpning och starkare kropp kontroll i idrott inställning och en anmärkningsvärt smidig rida i komfortläge. Upplägget kostar en extra £ 515, men det är värt vartenda öre. Även med suspensionen vid fastaste inställning är BMW mer avkopplande över långa avstånd tack vare mycket lägre nivåer av vind, väg och motorljud. Read more: Länk |
|
|
Riktigt snyggt bmwlars! Blev du inte sugen att lägga till belysningspaketet ;) Clubsport, det är jag som missförstod vad bmwlars menade. Jag förstod det som att det är standard med belysning i handtagen på M135 och att i belysningspaketen så tillkommer det bara golv och innerbelysning. Ser nu det när jag läste en gång till, beklagar... |
|
| Joo!! | |
|
Angående chassit så kör jag med standard chassit och är grymt nöjd. Men jag gillar bilar som är hårt satta och vill ha en bra respons i chassit även om jag kör i comfortläget. Någon som vet om bilen är strypt typ dem 200 första milen. För när jag tog en sväng idag gick bilen knappt att känna igen(första dagen på länge som det var barmark på vägen) den är ju nå djävulskt snabb. |
|
|
Zoppo: Ok, då förstår jag. |
|
|
Tydligen så är det omöjligt att få Michelin Super Sport till bilen för att däcket inte finns som runflat vilket stör mig då M-bilarna inte har runflat och det går tydligen utmärkt ändå. Mailade BMW för 1 månad sen om detta och har fortfarande inte fått svar trots påminnelse. Ska fråga min åf om dom kan ligga på och få svar på frågan, borde gå snabbare. Nu har ju tiden runnit ut för mig då bilen redan är tillverkad och är på väg hit. |
|
| SuperSport däcket är bäst just nu, visst, men s001 är inte dålig för det. SS däcket har en styv stomme för ett sportdäck, medans s001 är ett rft-däck av tredje generationen med, för ett rft-däck, mjuk stomme. De kan mao ligga ganska nära varandra i styrrespons och beteende. S001 drar 0,9G i en kurva, SS 0,95G torr så det skiljer sig inte så våldsamt mycket där heller. Och Hallongrotta verkar vara nöjd :-) | |
|
Ja, min åf försäkrade mig om att de nya RFT däcken var bra och jag helt säkert skulle vara nöjd. Samtidigt så erkände han glatt att att tidigare versioner av RFT däcken i princip var värdelösa att ha på bilen :-) Det är löjligt av BMW sverige att tvinga på folk RFT trots att man inte vill ha det (det är sånt som typ Volvo håller på med, och väldigt o-BMW). Jag har klarar mig i alla år utan, så varför börja nu? Det finns med säkerhet någon ekonomisk aspekt bakom det hela eftersom man tvingar kunderna. Det har säkert med assistans-försäkringen eller något sådant som ingår (som säkert blir billigare för BMW om ägaren själv kan köra sin punkterade bil till verkstaden). Angående adaptiva chassit så tror jag delvis det är lite gimmick. Precis som hallongrotta skrev levereras ju bilen rätt balanserad från från början. Hindrade dock inte mig att beställa det, blir ju lite mer knappar och inställningar att fippla med (om man gillar sånt) Tog också belysningspaktet, vilket känns väldigt värt! (bilden ovan är bara för mysig) Harman Kardon ljud kändes givet, bra ljud i bilen tröttnar man aldrig på och är väl det tillbehör enligt mig som princip är lika givet som xenon och stöldalarm. Angående Speed-Limit-information, vet någon om den ger något mer än just hastighetsbegränsningen? Det har t.ex inte något med att göra om man får en färgdisplay i instrumentpanelen eller inte (alltså i mellan mätarna?) |
|
| ja jag är nöjd med mina hakka 5 dubb:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.