|
Sida 25 av 172
|
|
|---|---|
|
Hej Zoppo! Va kul nu blir vi fler. Vad har du valt för specifikation på din bil. //bmwlars |
|
|
Kul då är vi 5 st här nu! Funderar som bäst på om jag ska be åf att inte rekonda bilen. Firman som rekondar åt min åf ligger 5.5 km bort och att dom ska köra bilen på sommardäck dit känns inte bra det är dessutom bilvårdsföretaget som hämtar och lämnar. Kan man spara 1500-2000 kr på att dom bara tvättar av bilen så kanske det är bättre. |
|
|
När jag köpte min BMW 330i ,Gjorde jag en rekond på bilen,Den här gången ska jag vänta 1år innan jag gör den. Eller så gör jag den själv.Ja förstår dig det känns inte bra och köra med sommar däck ,man vill ju att inget ska hända.Roligare att vänta till våren.Hur gör du själv kan du tvätta där du bor? //bmwlars |
|
|
Ringde och det visade sig att dom bytt firma den här nya rekondar på plats hos åf, så det låter ju bra. Jag har fri tillgång till tvätthall så det är inget problem. |
|
|
Jag skulle själv väntat på recond , Om du menar med lackförsegling. Av egen erfarenhet så tvättar man vara bort det När man avfettar bilen då försvinner lackförseglingen. Tycker då själv att det är bättre att vänta till våren. Så har du nytta o glädje av den hela sommaren o hösten. |
|
| Man ska inte avfetta, och ska inte behöva, när man har lackförsegling... | |
|
Kul att vi är några nu! Se till att lägga upp bilder sen! :-) Jag tänkte ta min till Ditec så snart som möjligt efter leverans. Förutom RFT:sen så oroar mig lite för leverans-rekonden, känns lite onödig, men inget av dessa verkade vara bortförhandlingsbara :-) I-landsprobem såklart och säkert icke-problem. |
|
| Dem som har provat RFT på M135i på andra forum säger att det inte är ett problem längre... så man kan nog lugnt köra slut på dem innan man byter dem... | |
|
Det låter bra, skönt om däcken funkar.Minns på min 330i så spårade den efter ett tag väldigt mycket och däcken slets mycket ojämt fram.Bytte sen till vanliga contidäck. Förra året när skulle byta bakdäcken,bytte till continental däck comfort,Bilen blev svajig,fick då sätta på RFT pirellidäck blev bilen stadig igen.Hörde senare att jag skulle ha satt på continental sport däck som blir stadigare än comfort däcket. Bra med dessa forum.Så man kan utbytta funderingar. |
|
|
Grundregel: blanda aldrig RFT med icke-RFT. Då de finns stora skillnader i däckstommens styvhet, så är icke-RFT bak sett till bilens stabilitet detsamma som att köra med pyspunka på både bakdäcken, och det förstår alla att det är dåligt... Och byter man ut RFT däcken mot vanliga skall samtliga vara sportdäck och/eller av typen XL (högre belastningsindex). |
|
| Tjo ho! Här kommer en länk på RFT däcketLänk | |
| Tack för tippset. Onehp.. | |
| Super Sport som RFT (stjärnan). Bra! | |
| stjärnan står väll inte för rft utom att det är godkänt för BMW? | |
|
Det har du rätt i hallongrotta, jag kom ihåg fel, stjärnan är inget annat än bmw godkända däck. Då finns inte super sport som rft. Vad får man istället, Bridgestone Potenza s001? |
|
| Jag fick potenza s0001 | |
| s001 | |
|
Hej alla som har köpt en BMW M135i Här kommer några härliga bilder! Länk |
|
|
bmwlars: Jag menar den rekond som görs på bilen innan leverans. Ingen lackförsegling. Vad jag vet så tvättas väl bara bilen sen lägger dom på polish. |
|
|
Jag valde följande: M135 X-drive 3-dörrar Alpinvit Borstad aluminium / Svarta lister Comfort, Belysning, förvaring & siktpaket Harman/Kardon Utökat instrumentkluster Xenon ( Så klart, sjukt egentligen att det inte är standard. ) Tonade rutor Bluetooth Pro Extra 12-voltsuttag Var sugen på adaptiva chassit samt takluckan. Men avstod då det skulle springa iväg för mkt. Hur ser Era specer ut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.