AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.237

F20 M135i

Sida 24 av 172
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
För en bil som är tänkt att ha skoj med tror jag stenhårt på manuell och Rwd. Jag kan tänka mig att 4x4 förtar lite av känslan.
Top Gear brukar ju ex inte gilla diverse Lamborghini med 4x4, vilka har betydligt mer effekt än vi snackar här med 135.
Klart att rwd är "roligast" men det är inget 'nytt'. Xdrive kommer in då det finns få eller inga riktigt kompetenta 4wd "småbilar" om man inte kan tänka sig en Subaru Impreza eller Mitsu Evo.... för komfortens skull :-) ;-)
Mo
176
Moe
Cykel
Kanske lite orättvis jämförelse =)

Länk
Prov M135i xdrive:
www.asphalte.ch/news/2012/12/essai-bmw-m135i-xdrive/ (franska typ)
translate.google.com/translate?sl=auto&tl=sv&u=www.asphalte.ch/news/2012/12/essai-bmw-m135i-xdrive/ (google translate)

Testaren är glad överraskad om hur lekfult rörlig bakvagnen är.
Mindre nöjd över svampig gaspedal och törsten med 1,2l/milen under provet. Berör vad man jämför med (120xd eller Impreza STI?)
Rättelse: svampig bromspedal, ej gas...
Moe:
Grattis, då är vi tre stycken här som har eller har beställt M135.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Någon som vet var man kan provköra en m135i?
Novation i Uppsala hade iaf en lemansblå demo tidigare men det är ju lite långt för dig antar jag.

/Anders
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Auto 7H numera Bilia i Uddevalla har en Lemans blå 3d manuell
Bilia Group i Mölndal har också beställt en vet jag, men vet ej om denna har leverats än

BMW CS #5139
Estorilblå menar ni, för övrigt så har även Audi Estorilblå men deras är mycket mörkare. Man kan ju tycka att det borde vara samma nyans för att få kallas Estoril.
Hej
Är sugen på följande:
Månadskostnaden ungefär detsamma för företaget.

M135 Manuell
M135 Automat
M135X

bul
F.k.
Lästa att automatlådan, ZF 8HP45 är dimensionerad för max 450Nm för bensinmotorer (500Nm för dieslar - lägre varvtal), finns inte mycket utrymme för fabriksmässigt trimning mao. Som om det inte räcker...

Få se om jag kan vänta ut en vettig lätt begagnad xdrive, riktig sugen, fast det har ni säkert redan förståt ;)
Länk nu kommer ringen tiden.. 8.18.. wow vilken tid.. för några år sen var man tvungen att betala över miljonen för en bil med den prestandan
bm
390
bmwlars
E90 330i-05 Safirsvart Met
BMW X3 3,0D G.01 2018 Sophistogrå

Hej på er allihopa!
Är ny på forumet . Tycker det är intressant att läsa alla era
inlägg .
Har själv beställt en 135 x-drive.
Jag kan själv tycka att den är lite fulsnygg....

Önskar alla en God Jul 0 Gott Nytt År

LH

lh
bmwlars:
Trevligt att vi blir fler. När får du den?
Välkommen bmwlars!
Berätta gärna mer hur du tänkte till köpet, inte köper man en bil bara för att den är snygg :-)

God Jul :-)
bm
390
bmwlars

Clubsport

Hej!
Produktion start v 10 lev början april,,

Hur jag tänkte... Först hade jag tänkt mig en 118 D som min fru skulle köra med.Vi provkörde 118D hösten 2011,och blev mycket förtjusta över bilens egenskaper mm.Har sen tidigare en 330i -05 endast sommar körd. Den är som ny endast 8700mil på mätaren, Så nu får hon köra den året om istället.Sen funderade jag vidare till 120D. Och efter som vi har en bensin sexa som låter mycket bra i motorn .likaså ligger som ett strykjärn på vägen,då funderade
jag vidare framåt och tanken väcktes, att en 1a med lite mer motor skulle attrahera mig mer.
Hade först då tänkt mig en utan fyrhjulsdrift.Efter att ha googlat runt och även läst på forumet och fundera vidare så bestämde ja mig att fyrhjulsdrift.
När motorn vridmoment är så högt så kan det behövas även när vägbanan är blöt,kan tänka mig att fästet blir bättre

Ska ha denna bil som en sommarbil .Så om några år så kanske den blir en året runt bil då bra med fyrhjulsdriften på vintern.

Om bilens yttre och inre. Jag tycker att storleken på bilen är perfekt ,liten utanpå och stor inuti. Tak stolpar vid framrutan är lite mer uppåtriktade.
På många bilar idag har mycket sluttande framruta ,jag gillar det ej. Instrumentering är stilren mm..

lh
bm
390
bmwlars

Hej allihopa här kommer en länk på hur 1 serien.
Länk
bm
390
bmwlars

Tjo ho !
Här kommer en länk till.Länk
Zo
186
Zoppo
M135 X-drive-13
X3-2,0d M-sport -15
Nu har jag också beställt en m135 X-drive. Tycker precis som bmwlars att den är fulsnygg och drömmen hade varit en coupe med x-drive. Tror dock inte att den kommer med x-drive.

Men jag är toknöjd ändå, vem trodde att lilla 1-serien skulle få x-drive med 135-motorn:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.