|
Sida 23 av 172
|
|
|---|---|
|
jhellstrom: 2 vuxna och 2 barn i den åldern funkar nog alldeles utmärkt i en F20. Men 3 vuxna bak skulle jag inte rekommendera, mittplatsen är väldigt trång. . |
|
|
Finns nu med lite mer pulver för dom som önskar.... Länk |
|
|
Måste bara ha en M135i någon dag fan va grym den kan bli med lite trim, fälgar och annat smått o gott:-) Länka gärna till flera liknande klipp allt eftersom |
|
| Länk 8-05 runt ringen.. inte illa . snabbare än audi tt rs och cayman r, inte illa :D | |
| Inte för snabbt nu, denna är tiden för Bridge to Gantry, man måste addera tiden för raksträckan för att kunna jämföra med dom andra. Hur som, den är snabb så att det räcker och blir över... | |
|
Länk Visst kan man sitta tre i baksätet på en M135i, men då blir även en xDrive i överstyrdaste laget i sport+-läget! Kören kan inte hålla ton riktigt - märkligt! |
|
|
332: Men bekvämt sitter dom då inte bak, även om karln i mitten säkert inte klagar... |
|
| Ja, men komforten verkar vara deras minsta bekymmer! | |
|
Ingen bra, kommer kosta mig ;-) 332: det blir ingen 150xd?? Första xdrive 'test' på tyska: Länk |
|
| 332; ÄR det verkligen en xDrive i filmen då?? Trots den sista texten så är det inget som tyder på det....allra minst dekalen man får se i öppningssekvensen (vid 24sek). | |
|
Inte heller säker på att det är en xDrive vi ser, men med tre vuxna bak och den här typen av körning är väl allt möjligt. Tar i alla fall död på alla understyrningsanklagelser gällande xDrive om det nu handlar om en sådan. I det verkliga testet av xDrive får chassie och styrning mycket beröm. M150d xDrive lär dröja. Efterfrågan på motorn är tydligen stor (med tanke på priset större än BMW räknade med) så man har inte så bråttom. Den ska ju komma i 6-serien först (ligger nära i tiden) och troligen även 3- och 4-serien. Även 2-serien kan ju bli aktuell. Problemet är väl att då priset skulle bli högt kanske upplagan begränsas som i fallet 1M Coupé. För att ytterligare komplicera det hela talas det om 420hk och ännu (!!!) mer lågvarvsmoment för denna motor. I 1-serien skulle det väl slå allt annat BMW har vilket kanske verkar rätt osannolikt. Det finns tydligen personer i Tyskland som gjort egna 150d med motorer från krockade 550d, men dessa har ju inget med BMW att göra. Frågan är om de ens är lagliga. |
|
|
Länk Även Autocar fulla lovord för styrning och chassie hos M 135i xDrive! |
|
| Ska vara 120d xDrive, men likafullt talar man om 4-hjulsdrift utan (Audis ?) understyrningsnackdelar. Med hänvisning till Audi berömmer man även reaktionsfördelarna hos xDrive som är betydligt snabbare. | |
|
Kul med jullåten, såg mkt bra ut tycker jag, trots avsaknad av riktig diff verkade det som om man kunde åka riktigt brett med bilen utan problem, om än när det var lite fuktigt ute :-) Jag har beställt nu, blev bakhjulsdriven 5-dörrars mineral grey mer rött skinn (se övrig spec tidigare i tråden). Ingen produktionsvecka ännu men vill ha bilen till 1:a april vilket handlaren lovade inte skulle bli ngt problem. Tyvärr med run-flat, handlaren lovade att "dagens" runflat var så mycket bättre än "gårdagens" så jag orkade inte bråka så mycket där. Jag är skeptisk, men får väl ge dom en chans ... Medan man väntar så är det ju trevlig med klipp som det ovan =) |
|
|
Blev det en M135i Moe? /Anders |
|
|
Audi.... en sån där som man får jucka i ratten HELA tiden för att få den att svänga?? ;-) Länk |
|
| Det känns lite tjatigt att hacka på Audi hela tiden, BMW klarar sig utan sådana påhopp, men kan ändå inte låta bli att tycka att BMWs chassieuppträdande med xDrive är vida överlägset. Med det vill jag inte säga att Audi gör dåliga bilar. | |
|
Tar sånt med ro, audis senare riktiga quattro (längsmotorer) är dessutom erkänt bra, det var enbart för skojs skull med ovanstående klippet ;) Det sagt, vågade inte beställa en F20 xdrive utan provkörning pga skyhöga förväntningar :-) |
|
|
Dessvärre har väl flera testare haft åsikten att senaste A6 Quattro är bättre än ex 530DX. |
|
|
Anders: Japp, självklart =). Jag har inte provkört någon 1-serie alls, bara provsuttit.., litar fullt på Chris Harris och alla fina recensioner. Skulle inte heller vågat beställa x-drive utan rejäl provkörning och på helt torrt underlag. Mitt eget resonemang gick ut på att bilen är tillräckligt snabb ändå utan x-drive, sen är det väl bara roligt om det går lite på tvären också :-) Tror att det är effektivare med x-drive, men inte roligare (för mig) :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.