|
Sida 21 av 172
|
|
|---|---|
|
Att lägga till M-sportpaketet på F20/F21 är ju det bästa valet man kan göra, det med xenon och fälgar gör ju bilen till nåt helt annat.. Tvättade av min idag för första gången och fan va snygg den blev. Märks att folk gillar den mer med M-sport helt klart! |
|
|
M-pkt gör ju underverk för F20, flyttar om inte annat fokus från dom mindre lyckade framlyktorna.. Bra erbjudande på M-pkt är det ju också just nu. |
|
| Autocar var positiva till M135i och den endast vänsterstyrda M135i xDrive har de inte ens kört. Länk | |
|
Man blir nästan lite skeptisk när alla tidningar är så positivt inställda till bilen. Det enda som nästan alla klagar på är att den ser för diskret ut. Och avsaknaden av M-diff då... |
|
|
Jeremy Clarkson testar.. Länk |
|
| M135i xDrive behöver givetvis ingen M-diff. Det ryktas förresten att just den åker ifrån nya DB9, ni får väl testa själva (skämt)! | |
|
EVO eCoty M135i vs 991 Carrera (kortvideo): Länk Har lite svårt att hålla bort xdrive:n från mina tankar trots att jag har "lugnat ner mig"... |
|
|
M-Bilar har lagt ut sin kommande M135 xDrive till det facila priset 502.900. Inte så attraktivt prissatt längre.. Den skulle egentligen ha anlänt nästa vecka men blev framflyttad till v.03. |
|
| Vad jag förstår har ingen prisändring skett. Priset beror på all extrautrustning denna bil har. | |
|
332: Självklart är det så men det blir ingen billig bil längre med den utrustningen var vad jag ville få fram. |
|
|
vad har du valt för spec på din bil Clubsport? /Anders |
|
|
Med känsla: 5-dörrar manuell Estorilblå Drive Comfort Siktpaket Förvaringspaket Interiörlist Aluminium finslipad med accentlist Svart högglans Xenon Belysningspaket harman/kardon Bluetooth Professional Musikanslutning för smartphones Instrumentkluster utökat Tog det lite lugnt med extrautrustning utifall att mina vinterhjul från E90 inte skulle passa, då åker jag ju på 18200 till för nya hjul. |
|
|
Klockrent, grattis Clubsport! Vad innebär "Instrumentkluster utökat"? |
|
|
Zoppo: Tackar! Man får en display i varvräknaren som visar info om eco-driving eller Efficient Dynamics visning som BMW kallar det när man kör i eco-pro läget. Visar hur mycket man får/kan gasa för att köra snålt sen visar den att batteriet laddas när man motorbromsar. I hastighetsmätaren visas tankmängden digitalt. På 3-serien är det utrymmet tomt. Instrumenten ser helt helt enkelt snyggare ut det borde ha varit standard tycker jag. |
|
|
Fin spec, det blir säkert en skitkul bil på ren svenska :)) /Anders |
|
|
Med känsla: Tack, lite orolig är jag allt att jag inte ska trivas med 1-serien som sådan. Fortfarande känns den ju lite plastigare än 3-serien. Men motorn gör nog att att man har överseende med lite plastigare dörrsidor exempelvis. |
|
|
Hur har ni som beställt gjort med vinterdäck? Får man på BMWs turbinstyle 381 på bilen, de är 17"? Min bilhandlare sa att BMW inte garanterade att de passade (?) , utan vad BMW rekommenderade till bilen var ex deras LM 385 fälg som är 18". Jag som är van vid 16" på vintern, då känns 18" lite onödigt lyxigt i slasken och bland dolda trottoarkanter .. |
|
|
Moe: Det ska passa med 17". Det finns med som alternativ på däcktryckslappen på B-stolpen. Har sett bild på M135 med 17" på. Som denna med V-Eker 380: Länk |
|
|
Clubsport: Där ser man, vet du vems bil det är? Funkar det bra, tar inte i eller så? Jag var intresserad av de som hette LM 381, men LM 380 såg ju 'helt ok' ut också (för att vara vinterdäck) Fick lite ångest nu när jag läste tråden och hur många tyckte x-drive var att föredra, jag hade bestämt mig för endast drivning på baken, Chris Harris tyckte ju det funka finfint. (För mig har alltid 4-hjulsdrift varit valet för audi och bakhjul när det gäller BMW.) Framkomligheten på vinter är egal för mig, kört bakhjulsdriven bmw 325ti sista 11 åren och aldrig varit närheten av att fastna, så framkomligheten är det inget argument (för mig). Vet någon om den blir stabilare i hög fart (150-250) med x-drive? |
|
|
Jag kör med Y-eker 380 17" funkar fint. Har före mig att 18" levereras med europafriktionsdäck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.