AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.115

F20 M135i

Sida 170 av 172
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Lite kort på nya pärlan
Länk

Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Riktigt snyggt, grattis!
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
härligt med bilder !

Nu blev jag sugen att ladda upp lite bilder på min med. Jag tar sällan kort men ska göra det då jag har massa coola prylar. Idag ska jag montera ny bränslepump :)

Häromdagen satte jag på M2 paddlar istället för de stora bladdorna som är Original.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Pellepirat gör det alltid kul att se vad andra hittar på och få lite inspiration:-)

/Micke

pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Länk

hoppas länken funkar, jag fick med några bilder.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Står i färd med att ev köpa en M140 xdrive som står hos handlare i Eskilstuna. Import när den gått typ 1500mil. Ca 5500 idag. Ser hel å fin ut. Begärt pris 368’. Har ett inbyte så priset svårt sia om. Men bilen känns helrätt utrustad och ser iaf på bild bra ut. Finns där någon god anledning att INTE köpa? 🙈

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
Ser fin ut, men skulle absolut krävt gå ner i pris, då jag följt m140 marknaden på blocket varje dag sen jag köpte min i Juni 2019 så ser jag att bilarna är otroligt svårsålda bilarna ligger i regel kvar månad efter månad.

Tidigare i tråden minns jag att en m140 med manuellt + bakhjulsdrift tex var hyffsat ovanliga och skulle en komma in så skulle den ryka direkt...

Schmiedmann hade en manuell + bakhjulsdrift nyligen som låg inne typ ett halvår nyligen, som säkte priset typ 3 gånger.

Import ser jag som möjligen ännu mer svårsåld, Men man köper ju inte för att sälja... men man ska köpa efter marknaden, och verkar otroligt dålig efterfråga på att köpa m140 nu vilket jag ändå tycker är lite konstig med tanke på hur den nya m135 är helt förstörd.
sh
271
shirack
Edit: hade jag varit i din situation hade jag försökt köpa en m140 rentköp och skriva på många annonser och tvinga ner ett riktigt bra pris hos någon utan inbyte..

Är verkligen köparens marknad nu.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tack för svar - kan ju alltid spela spelet å bli stående en stund med två bilar. Enligt min profil har jag en MB men det är numer en Golf Alltrack -17, borde vara tämligen lättsåld.

Men vad säger proffsen kring priset på denna? Vid ett rent köp?

sh
271
shirack
Tycker de e för dyrt, autowåx säljer en helt 2019 som rullat 1500mil för 439.

Tror rätt säkert du fått den för 415 utan inbyte

Köpte min årsmodell 2017 Sv-såld förra året som rullat 1300mil för 355 tror jag men var tyvärr tvungen att ha en inbytesbil.

Hade jag varit dig hade jag siktat in mig på autowåx bilen, det är en bmw handlare och dom vet det är svårt läge att sälja nu. Så bättre att dom säljer den lite billigare än att den står och tickar pengar

Är själv en person som bytar bil rätt ofta så jag planerar nästan in min försäljning redan vid köp. Därför jag ej gillar import för vet det kan bli svårsålt.

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Jo jag tackar jag. Har sett den på Autowåx. Den är på helt fel sida av 400 för vad jag egentligen hade tänkt mig. :) Även om man får loss den till ett lägre pris så ska man dit med vinterdäck på den å torde vara 20’ till. Har egentligen stressat min budget redan som från början var tänkt i trakterna av 300’ (lite beroende vad golfen inbringar) 😂😂

AutoLane i Kungälv har ju en sv-såld med lite mindre utrustning också. Men den är ju ändå mer inom ramen för min tänkta budget. Vitt är inte fel. Minns min 120d M-sport 2009. AlpinVit.

sh
271
shirack
Japp förstår, då stryker vi den :)

Den på autoline är nice med. Vit går alltid hem.

den är lika gammal för oss idag som min va förra året när jag köpt min

Och jag gav 355 och hade inbytesbil.

Min är ungefär lika utrustad den.

350 max!

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tackar för svar - har nog lämnat idén om inbyte utifrån att alla erbjuder så dåligt. Rent köp således. Men då kan man ju plötsligt köpa privat och då finns det ju 235/240 på blocket med xDrive också att välja på. Bilpriser.se ger jag inte mkt för i dessa tider - dom är ju verkligen långt ifrån vad dessa bilar verkar gå för.

10.000 mil känns för mig klart i överkant på den här typen av bil för mig - är jag tjollrig?

sh
271
shirack
Helt rätt, personligen skulle jag aldrig köpa en som gått mer än runt 5000 mil.

Finns inte garanti så måste jag kunna använda motorskadeförsäkringen på länsförsäkringar vilket är max 8 år eller 10.000 mil.

Därför köper jag en bil som har långt kvar dit.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Man agerar som en skolpojke när man är i dessa tankar! Men nu har jag kokat ner alternativen till fyra (utifrån utbudet på blocket - per idag). Har ändå svårt att väga dom mot varandra - vissa kommer kräva en sats vinterdäck, vissa inte, vissa är 135LCI och vissa är 140 och även en 235.

M140 xDrive, 3500mil, Vit, Kungälv,ej v-däck, lite snävt utrustad - begärt pris 380'
M135 xDrive, 4000mil, Orange, Linköping,ej v-däck, lite billigare, kul färg - begärt pris 325'
M140 xDrive, 5500mil, Orange, Eskilstuna, diskuterad ovan, import, väl utrustad - begärt 368'
M235 xDrive, 5000mil, Svart, Köping, tyvärr privat (garanti?), rätt utrustad, - begärt 325'

Vad är rimliga pengar på dessa - är där några för/nackdelar med specifikt objekt som jag missar?
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Hej psike,

Jag vet inte var i landet du bor men min M140i är snart till salu. Kan hämtas i Göteborgs-området eller i Skåne.

Det verkar tyvärr inte gå att skicka PM här, men om du vill lämna t ex din mail i min gästbok kan jag skicka en beskrivning av bilen.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Skumtomte: skickar en notis i din gästbok. Jag är, tyvärr i detta fall, boende 80 mil norr om hufvudstaden :D
sh
271
shirack
Ingen aning om priserna är eätr då jag ej ser årsmodell. Mm

Men gör det som. Känns rätt. Jag har både haft:

M135 xdrive
M235 manuell rwd
M140 xdrive

Vet ej vad du gillar och hur viktig utrustning är för dig... men personligen tycker jag m140 modellerna ligger väldigt olika i pris, även rena fantasiprisee, sett väldigt
Många fantasipriser på m135 lci.

Hade satsat på en m140 då det ser ut att va den sista 1-serien med rak 6a

Och inte tvärställt fyrcylindrigt mög, även ZF lådan är borta i den NYA M135an.

Elller m135 lci men då enligt min mening va betydligt billigare än en m140z

Gillar förövrigt karaktären i b58 motorn som sitter i m140 bättre än n55 som sitter i m135

B58 motorn ska tåla mer än n55an
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Nästa bilbyte blir en M140 manuell, bakhjulsdrift, skinn, navi professional osv
Xdrive o automat går FETT bort för mig
Får hämta hem en från Tyskland, även om oxå är ovanliga där
sh
271
shirack
Håller med dig saknar min manuella m235 rwd.

Med m-performence ratt och m-performence spak med kortare lägen.

Va för jävla rolig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.