|
Sida 17 av 172
|
|
|---|---|
| Jag har ingen bra kamera bara iphonen. Men den måste ses live mycket bättre än bilderna, den har riktigt snygga linjer. | |
|
Jag såg en blå 1a med M-sport igår i Uppsala... Var det Novations demobil månne? Såg fet ut... Men min 130 står sej rätt bra tycker jag nog :) Jonas |
|
|
Fick åka med Hallongrotta i hans Esteriorblåa M135a idag. Mycket trevlig bil och avgasknallarna är en trevlig "feuture" :) Det lilla vi åkte så kändes den smidigare än e90n i kurvorna men det är såklart att det ska vara så(lättare och mindre bil) Vi Jämförde den med lite pulls mot min steg 1 335 e90 och det var mycket jämt kanske att 335an drog iväg lite men det är jämnt. e90n väger säkert 200kg mer än den lilla ettan. I det stora hela en mycket trevlig bil och väldig snabb låda. |
|
| Glömde säga att den är riktigt snygg i esriorblå! | |
|
Lite lustigt är det att M135i 5d är 15 kg tyngre än F30 328..! 1525 mot 1505. En F20 116i väger 1365! Hallongrotta: Saknar du inte oljetempmätare? Där blev jag lite snopen. Undrar just om min säljare ångrar att jag fick en specialdeal att kunna riva kontraktet mot en på en M135.. Han får lite extrajobb på måndag.. Estorilblå är den klart snyggaste färgen just nu. |
|
| Clubsport jag saknar sport display mer. jag tror bara det är med stora navigatorn man får den funktionen. | |
|
Jo det var säkert Novations demo för de har en blå tre dörrars, ska få låna den i veckan och prova den, skall bli kul! /Anders |
|
|
Med känsla: Novation har en 5 dörrars. Passade mig bra då det är en sån jag beställer på måndag. |
|
|
hallongrotta: Ja, sport display får man med stora nav. Novations demo hade det och jag undrar om man inte tröttnar på den funktionen. Den var kul första gången jag körde F30 335 men sen klickar man bort den. Deras demo var ganska fullmatad den hade även backkamera. Harman Kardon högtalarna lät väldigt bra, det kanske man skulle lägga till, kostar bara 4.600 kr. |
|
| Clubsport hur ser specen ut? | |
|
Lite off-topic men ändå inte: Jag planerar för en m135xi 5-d, jag funderar dock på vad som kan tänkas hända om man väljer att lägga på vinterdäck med högre profil än standard? Resultatet borde ju bli ökad rulldiameter, med hastighets- och trippmätare som visar några % för lite, men kan det vara något annat som påverkas eller är det fritt fram? Varför vill jag har vinterdäck med högre profil än standard - för komforten, och för lite högre markfrigång i snötider. |
|
|
hallongrotta: Estorilblå Drive Comfort Siktpaket Stöldlarm Velourmattor Förvaringspaket Aluminium borstad Accentlist Svart högglans Xenonljus Belysningspkt Instrumentkluster utökat Bluetooth Prof. Ev Harman Kardon. Det mesta man vill ha är ju redan standard, håller mig lite restriktiv med extrautrustning utifall mina E90 fälgar inte funkar på vinterdäcken. Enligt BMW så ska vissa 17" fälgar passa.. 18" dubbade vinterhjul kostar ju en slant. |
|
| Clubsport vilken låda blir det? | |
|
hallongrotta: Manuell, jag är inte redo för automat än..! |
|
| Fällbara ryggstöd bak känns nästan som ett måste i utrustningslistan också! Att de inte har lagt med det i något paket? | |
|
Oskar: Det är standard med 50/50 fällning, det är 40/30/40 som kostar extra. |
|
|
hallongrotta: Fick du drivecomfort rabatten, det råder lite oklarheter om den gäller för M135? Oskar: 40/20/40 ska det givetvis stå. |
|
|
Drive Comfort paketet ska det inte vara några oklarheter med, det står ju klart och tydligt man betalar 0 kr vid köp av en ny 3/5 dörrars 1-serie. När jag begärt spec så var det inga oklarheter med det. Ps. Blir nog ingen M135i för min del, lite för mycket pengar för en annan tror jag. Så en 120d eller 125 i lutar det åt istället...... |
|
|
sbozic: Man tycker ju det men jag har sett papper från BMW där det står gäller ej M135.. Där gick iof vd in och sa att råder det oklarheter så står vi för rabatten. |
|
|
Det enda som är lite negativt i sammanhanget är att min åf säger om min 335 att många vill ha en men få köper den beg nu köper folk bara bensinsnåla bilar därför så törs dom inte hålla inbytespriset alltför högt. Detsamma lär ju gälla för M135 som är ännu ovanligare. Fast det är ett problem om ca 3 år... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.