|
Sida 169 av 172
|
|
|---|---|
|
Här har vi någon som gjort en riktigt udda affär... Länk "Överlåtelse privatleasing BMW M140i 340 hk Månadskostnad 5378 kr/mån Leasingkostnaden är sänkt från drygt 9000 kr/mån, inbetalt 90000 kontant. Bra renköpstillfälle! Ingår 3000 mil Har nu gått 2100 mil Milen kan utökas om önskas Leasingavtal f.o.m 2019-01-15 t.o.m 2022-01-15 (2 år kvar) Nypris 450000 kr" Privatleasing på en M140 med 90k i insats. Treårsavtal men säljes efter drygt ett år med bara 900 mil kvar, strålande affär... |
|
|
Bara för jämförelsens skull betalade jag själv 100k i insats på min egen bil (nettopris 445k) men med billån och 1,95% i ränta. Dessutom utan milbegränsning och uttagen strax innan WLTP, dvs 1 600 kr i skatt ;) |
|
|
Skumtomte, så om vi säger att om person X övertar den där leasingen så får den betala: 24 månader x 5378kr = 129 072 kr 900 mil Det blir 143,4kr milen och endast 900 mil under två år. Det är ju 450 mil per år och då extremt dyra mil för sedan tillkommer ju skatt, försäkring och bensin. Bara försäkringen under 2 år blir säkert 9000kr så det blir ju 10kr ytterligare per mil. Skatten kanske är på 10000kr (den där har inte lägre den låga skatten va?) så då blir det ytterligare 10kr/mil... Sen soppa 15kr/milen 180kr/milen för att köra M135 är ju lite väl. Lycka till att blev av med den där. |
|
| E ju skrämmande att personen varit så dum att gå med på den där finansieringslösningen från början... ytterligare ett bevis på hur kassa bmw Sverige är... | |
| Lite skrämmande hur någon också köpt en bil med 3000 mil på 3 år och kör upp 2100 mil på 1 år och nu vill komma ur den. Är ju som ett barn ätit upp allt lördagsgodis på 1 minut och nu tittar avundssjukt på de andra syskonens godis. | |
|
Kan inte annat än hålla med. Blir å en nyfiken på ”Bra renköpstillfälle!” - någon som hat lust å ringa och fråga? 😂 |
|
|
Ja, man undrar ju verkligen hur denna personen tänkt - eller inte tänkt ;) Den som känner sig manad att ringa får gärna dela med sig, haha. |
|
|
Påtal om leasing... Länk Denna 120i har varit ute för överlåtelse i minst ett halvår tror jag. Bilen i sig är kanske 9 månader gammal. Jag vet inte om köparen bara kryssade hejvilt vid beställning och fick sedan hem bilen. Sen insåg den att den betalar nära dubbelt så mycket för en förra generationens 120i som är rimligt och vad andra gör. Jag förstår inte hur den ska hitta någon som vill överta den där dealen när man kan få en nyare modell, fabriksny bil för ~3'/månaden. |
|
|
ÄNTLIGEN I 2012 startade jag denna tråd idag hämtade jag inte en M135i utan en M240i xdrive LCI. Ville egentligen ha en M140i xdrive LCI men hittade ingen som passade mig. Bilen har allt jag ville ha Harman Kardon, ellucka, Navi professional och inte minst m-performance avgas. Dessutom är bilen steg-2 mappad och skall lämna 430hk/620nm även ZF lådan är uppgraderad. Dottern tog körkort idag och drog precis iväg med bilen🤪 |
|
|
Härligt ! Bra att den är färdig med trim så bara att tuta och köra :) Lycka till med bilen. |
|
| Härligt! Vilka uppgraderingar görs på växellådan? PS. En dotter med 420hk och nytaget kort är nog inte så farligt men om 6-12 månader när hon tycker sig blivit expert men egentligen är väldigt grön är det ganska mycket mos... :) | |
|
Den mappad av TM detta är min bil valde dock bort dem fula fälgarna och gick på org istället Länk Hon vart väldigt nöjd att få åka till Mölndal med bilen full av tjejkompisar ikväll👍 |
|
| Gratulerar M34! Blir en fin sommar för många i familjen hör jag! | |
|
oj jag var tvärtom ang fälgarna. Jag snacka med den förra ägaren och fick kvitto på fälgarna med alla mått osv. Jag gilla dem skarpt ! Vilka originalfälgar har du nu ? Säg inte 436 mineral grey :( |
|
|
Tack DLC Pellepirat nja tyckte dem såg lite groteska ut det är dessa fälgar som sitter på nu Länk Vet faktisk vad dem heter men har nog dem du pratar om till vinterhjulen med nya Pirelli friktion 225/40-18 runt om det får duga:-) |
|
|
Ja dem får godkänt :) |
|
| Är det Vossen originalfälgar 20 tum som du hoppade. | |
|
Nej det er nogle Z performance 19" tror jag dem heter men tyckte inte om dem alls är mer till org. eller typ mer klassisk stuk iaf, är ju inte ung längre detta vart kanske lite gran en tidig 50 års present till mig (och dottern då förstås:-) |
|
|
Grabben hade en vit F30 med M-bromsar och svarta Vossen 20 tum som såg ruskigt fet ut. Men BMW har riktigt fina originalfälgar också. Jag är +10 år på dig och förstår att du börjar bli lite gubbigare. Grattis till en riktigt fin bil. / Peter |
|
|
Tack skall fixa lite kort ikväll |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.