|
Sida 167 av 172
|
|
|---|---|
|
Tack PonusTI! Jag är iaf än så länge sjukt nöjd. En fråga till här....säker på att jag såg nån här länka till nån bra tysk sida gällandes M-performance prylar men kan inte hitta den... Nån som har tips om bra ställen där man kan hitta lite sådant? |
|
|
@Impnaz leebman24 kanske? Länk |
|
| Släng gärna upp en bild om du får tid :) | |
|
Måste bara bryta in i tråden och fråga vad ni kör med för däcktryck på era m135/m140 med de vanliga 18” orginalfälgarna? Köpte nyligen min m140 och den är laddad med 2,2bar runt om, tycker det låter lågt, vet iof. Inte vad det står i boken heller. |
|
| 2,4 fram och 2,2 bak, i början hade jag 2,5 men hade dåligt fäste. Jämt slitage runt om. | |
| Tack då vet jag :) | |
|
bara sopor kvar...har varit en del söndriga filter på B58. Jag byter var 500 mil just in case.. Länk |
|
| Någon som bytat olja i era m140 med b58, blir inte klok på vilken olja jag ska beställa? | |
|
jag har bytt 2 ggr, kör original olja 5/30 och original oljefilter. 7 stk: Original BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 ( 6.5 liter åtgår ) 1 stk filter : 11428583898 25Nm på både plugg och filterkopp. Original tror jag BMW kör 0-30...men det får du kolla upp en extra gång. |
|
|
Tack, är det se filtret som sitter så dumt placerat på b58? |
|
|
nja inte så dumt, lite "pilligt" är det men inget man står och funderar så mycket över..du ser koppen på filtret så det är basic stuff. Det som du ska vara försiktig med är: Försök att få av koppen från filtret, så filtret sitter kvar i "blocket". Dra koppen lagom hårt uppåt. Går det inte drar du hela koppen inkl filtet rakt upp, det kommer ta i torpedväggen (tror jag) vinkla det försiktigt mot dej, det är plast så du kan knäcka det om du är hårdhänt. Du fattar säkert...det ska hanteras varsamt :) Hylsan till koppen är nog 32mm, ingen förlängare utan bara spärrhantag behövs. |
|
|
Angående lufttryck så kör jag typ 2,5-2,7 kalltryck, har blivit runt 3,0 i varmtryck på sommaren. Allt under 2,5 tycker jag styrningen blir helskum av. Har haft jämt slitage, kör mpss. |
|
|
Perfekt stort tack, då ska ja bara välja rätt olja med :) Undrar vilken bmw själva fyller på vid tex. Service? |
|
|
Här ser du ganska bra, du behöver inte ta bort all plasten under bilen som han gör. Det finns en liten servicelucka till oljepluggen. |
|
|
Tack för länken Weiman. Verkar ju vara rätt bra priser hos dom. Och ja detta med däcktryck asså...lappen i dörren är aningen tvetydig tycker jag allt. |
|
|
Jag kollade priser på tändstift när jag skulle byta. Förenade Bil kollade jag aldrig..tror de är betydligt dyrare. Det blir ganska mycket då man beställer lite mer. Leebmann = 222:- ( 1332:- ) Costwold England = 195:- ( 1170:- ) schmiedmann = 299:- ( 1794:- ) Frakten kostar ca 100:- från Leebmann och Costwold. |
|
| En snabb fråga....vad tankar alla här i sina 135/140? 95 eller 98 oktan? | |
| mest 95..ibland 98. | |
|
Min m135 tankade jag alltid 98, då kostade 98 runt 15kr Nu på min m140 så tankar jag bara 95 då det tar emot att betala 17kr litern för 98. Är nog mer en symbolisk sak att se 17kr/l på mätaren Minns dock inte om jag märkte någon skillnad mellan 95 eller 98 på min m135 |
|
| 95 oktan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.