AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.167.063

F20 M135i

Sida 165 av 172
Det är alltså m135 du e på jakt efter :) tänkte 140 nämligen :)
Aktivatyrning har du på alla, ratt och stor navi går ju faktiskt att eftermontera för relativt lite pengar om ”rätt” bil dyker upp men saknar just dom delarna. Då kan du dessutom få ett bättre OS på navin... iDrive pre 5.0 känns väldigt gammalt tycker jag...

Jag var helt övertygad om att jag också skulle ha rwd, hittade dock ingen å provköra... men lokala bmw handlaren hade en xdrive... provkörde mest bara för att se hur motorn var... slutade med att jag beställde en ny 140 xdrive några dagar senare... :)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Yes, M135 var det. 140 ligger utanför budget för tillfället.
Men ok, bra info där! Hur mycket går installation av ratt och eller navi på då på ett ungefär? Det är ju klart ett alternativ också isf.
Är väl mest utökade instrument jag är ute efter, men sitter inte det ihop med stora navi förresten? Eller har jag fel i det?
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Utökat instrumentkluster hänger inte ihop med navigation

Hänger DELVIS ihop med det, har du navi PRO får du det på köpet MEN du kan ha utökat utan navi pro, tror dock inte det e så vanligt...

En android lösning går att handla för 5k, kollegan har gjort det till sin f30 och är helnöjd.

En ratt brukar gå å finna för 4-10k. Mycket pengar men lätt värt det :)
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
Länk

Denna hade jag velat ha
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Tjena Pontus !

KÖP ! Du saknar Bmw..det har gnagt dig länge att du köpte Golf..ha ha ha

En gång BMW ...alltid BMW.

Kom förbi en dag så får du en tur i "the beast" :)
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
@Pellepirat

Tjena! haha ja det gör jag faktiskt. jag har sålt Golfen nu dock. Så får se vad som händer.

men denna M135a kanske är intressant för @Impnaz?

Ja det får jag göra är nyfiken på att se och höra den :)
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Den har jag koll på, japp! Den är rätt långt bort och jag vet inte om jag kan leva med inredningen haha skrikrött skinn... men den är klart intressant.
Och ja, så var det med utökat instrument/navi.
Och är det såpass billigt med ny ratt är det också väldigt bra tips.
Jag hade röd klädsel i min m3, kom att gilla det väldigt mycket, så mycket så att OM jag var tvungen att välja skinninredning skulle jag valt rött framför svart...
Uppleva mycket ”rödare” på bild... helt annan sak i verkligheten då man faktiskt sitter i den röda stolen och inte bara tittar på den :)
Svamlar... vad jag försöker säga är väll att om det bara är färgen på inredningen som är fel på den där bilen så låt det inte hindra dig!
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Du har absolut rätt i det, och det gör den inte heller. Avstånd och tid är hindret just nu bara.
ju
84
jungleland
BMW M140i man
En reflektion efter att ha kört min M140 i snart tre månader är att turbofördröjningen är större än vad jag förväntat mig och upplevde att det var i bilar med N55 motorn.
Det upplevs som om fullt vrid (även kontrollerat med sport-display) uppnås först vid ca 2100 rpm och inte vid 1520 rpm som BMW anger.
Vid 1520 rpm är vridet ca 350 nm enligt sport-displayen.
Är det någon annan som har upplevt det? Jag har provat på 3an, 4an och 5an.
Blir antagligen mer påtagligt för mig som kör manuell.
Det är ingen skillnad i normal- eller sport-läge, alltid tankat 95 dock, kanske påverkar?

Väldigt nöjd med bilen, gillar den manuella lådan, en fröjd att växla med, auto-blip är kul. Den är förvånansvärt snål dessutom.
Jag kör ju B58 motorn, jag har också noterat en viss turbofördröjning som jag inte märkte på min M135 med N55 motorn, båda är automat.
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
ja att de går billigt är nice. Jag är förvånad varje gång jag tankar..koden var ??

Polare som har RS3 bor på macken 7 dagar i veckan :)

sh
271
shirack
BMW 535D/F11 X-drive, M-sport "IE"-17
År 2016 hade jag en m135 och nu 2019 har jag m140

Minns inte min m135 tillräckligt bra för att kunna säga skillnader mellan m135 och m140.

Har ni märkt några andra skillnader? Inbillar mig ibland att m135 kändes snabbare än min m140.

Kan även va för att m135an var vid det tillfället den snabbaste bil jag hade haft då.

Inbillar mig även att mitt adaptiva chassi i m135an var hårdare i sportläget än vad min m140 med adaptivt chassi var i sportläget.

Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
Konstigt, jag tycker B58 har markant bättre respons än N55..
Jag jämför då M135i xDrive aut med M140i xDrive aut, jag märkte det bara efter ett
par hundra meter från nybilshallen...

(en annan skillnad är fjädringskomforten, 140-in är stenhård ...)

sh
271
shirack
Hade du både adaptivt u m135 och m140?

Är verkligen besviken på m140 chassit i sportläget... men man kan uppenbart inbilla sig det mesta

Har dubbelkollat så inställningarna står på både chassi och motor.
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
shirack, Ja, jag hade adaptivt chassi på M135an också.
135ans sportläge motsvarade ungefär comfortläget på 140 och
sportläget på 140in är i sin tur verkligen stenhårt...

sh
271
shirack
Då undrar jag vafan som är fel på min bil
Wi
17
Wibmag
M2 Competition -20
shirack, Känner du ingen tydlig skillnad mellan de olika körlägena?
Isf är det lite konstigt, det har märkts väldigt tydligt på de bägge bilar jag har haft, både på chassi, styrning och gasrespons.

pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
100-200 tider enligt Dragy GPS är:

M135 = 13,52
M140 = 11,74

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.