|
Sida 163 av 172
|
|
|---|---|
| 88000 kr totalt ville de ha för den. Dyrt om du frågar mig. | |
|
Hur var specen på den? Miltal, årsmodell och anledning till att bilen skrotades? Om man kan få en nyare och fräschare B58 för 65' så kändes det ju onkeligen dyrt. |
|
| Det framgick inte mer än att årsmodellen var 2016. Skulle jag gå vidare skulle jag fråga det du nämnde. | |
| Varför har du bara trafikförsäkring på en sådan bil ??? | |
| Skyll dig själv, är det vad du tycker men inte säger? Oavsett om jag hade haft halvförsäkring hade det ändå blivit dyrt. Det är nämligen 30% självrisk på bilar som gått 5001-7000 mil hos Aktsam. 7001-10000 mil 40%. Och över 10000 mil ingen försäkring. Jag ansåg inte att kostnaden för en halvförsäkring var värd det, vem väntar sig att motorn skall rasa efter 5000 mil? Så här i efterhand kan man alltid vara klok. Jag rekommenderar er andra M135i ägare att se över vad ni har för självrisk på motorhaveri. | |
|
Skrev jag det eller???NEJ,jag bara frågade/undrade!!!! Hade jag haft en sådan bil så hade jag haft en HEL försäkring!!! |
|
| Lider med dig ändå,när sådant händer,som inte skall hända:( | |
|
Tjena, någon som vet ifall det finns m140 som ej har launch control? Får den ialafall inte att funka. Vet min första m135 som var en tidig -13 ej hade det men borde inte en m140 från 2017 ha det? |
|
| den har säker, du gör kanske fel ? Troligen trycker du inte gaspedalen förbi kick down läget ? sport+ så antispinn blir avstängt , spark i manuell växling , tryck hårt på bromsen med vänster fot, full gas ända ner till golvet, släpp bromsen och åk iväg. | |
|
Okej allt ovan är gjort, eventuellt trycker jag på gaspedalen för sakta och då känns det som den kör iväg ochå då släpper jag gasen. Får prova göra det snabbare |
|
|
Tjena, funderar på fronten på m140, nere i varje hörn där det kan sitta dimljus har jag 2st silvriga bågar (se länk) Någon som vet om man kan köpa dom svarta? Har sett flera m140 som har det. Länk |
|
|
@Shirack Dom "bågarna" sitter med enkla fästen och är bara att dra rätt ut, börja försiktigt i ett hörn och jobba dig framåt. Jag tog bort mina och lämnade på lack, lackerade även "diffusorn" bak blanksvart. Blev jättesnyggt! Länk |
|
| Har ett * M140 Underbody Brace Kit * över som aldrig hann monteras. Någon som är intresserad? | |
| Glömde länken.. Länk | |
| Jag är, men kan inte skriva PM till dig | |
| Shirack, märkligt! Fick iväg ett PM till dig med min mailadress. | |
|
Jag kommer med största sannolikhet skaffa mig en M135i, så fort jag hittat ett lämpligt objekt. Var och kollade på en igår som hade bra spec. Dock verkar första service inte varit gjord förrän efter drygt 4000 mil. Lustigt nog med ett grönt ”ok”... Men jag tycker väl inte att det känns helt ok att vänta så länge med att serva. Vad är riskerna måntro? |
|
| Det är möjligt att första servicen kommer så sent eftersom det beror på körprofilen så sannolikt har första ägaren kört snällt om det ändå fått "ok". | |
|
Förstår det känns skumt med över 4000mil innan första service. När jag köpte min förra m135 hade den gått 3200mil innan service, idag har den gått 11000mil och är trimmad. Nu har jag en m140 där bytet gjordes efter 900mil pga åren. |
|
| Ring en bmw handlare och kolla servicen i deras dator... 4K mil låter skumt... dessutom när det e fri service på dom... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.